Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
15 min att bli klar
Ja klä på sig ge kissar mat lägga ner frukost och matlåda i väskan gå på toa och borste tänder. Hur lång tid ska det lilla ta? Förlåt men klockan fem på morgonen sover jag gärna så länge jag kan. Skulle jag åka hemifrån vid sju kanske jag skulle ägna mer tid men vet inte vad jag skulle fördriva tiden med.
 
G' morron. Eller, morron i alla fall. Jag borjar en timma senare pa Onsdagar. Tror ni jag kom i hag det? Jag satt har i all skons ro och rakade titta pa klockan och fick en valdig fart ... nar jag sprang forbi Maken i hallen undrade han vad jag holl pa med, och papekade sedan att det faktiskt var en timma for tidigt for att ha sa brottom 🙄

Oh well ... jag lar komma i tid i alla fall:D
 
Ja, köpa bil måste vara något av det tråkigaste och riskfyllda som finns, som ändå måste göras emellanåt. Bävar för nästa gång, men just nu finns inte ekonomi så det är bara att hoppas på långt liv för existerande bilen.

Att kopa bil ar det trakigaste som finns ... jag kan tanka pa sa mycket annat kul jag kunde gora for pengarna an att anvanda pa en bil som bara tar mig dit jag ska.

Jag har just bytt till "nastan" ny bil och hoppas att jag inte behover gora det igen. So far ar jag valdigt nojd, men jag har ju bara haft den nagon manad annu, sa jag far val se hur det gar.
 
Dagens läkarbesök var mycket lättare. Läkaren frågade exakt samma frågor som igår och jag svarade samma sak som igår. Förstår fortfarande inte varför de behövde göra exakt samma saker två gånger med exakt 24h mellan, det känns som lite slöseri med tid enligt mig. Men nu är i alla fall hela utredningen klar och resultatet blev som jag/vi misstänkt i flera år: autismdiagnosen står kvar och har nu fått sällskap av en ADHD-diagnos.

Så skönt att det är klart och att jag äntligen kan få lägga den här delen bakom mig. Nu känns det mest lite som "vad nu?", även om det finns en plan och att jag får gå kvar på samma mottagning (som jag önskade).

Nu måste jag hämta ett paket och tänker att jag ska kolla om pappa är hemma också. Han har inte sagt det men jag vet att han också är väldigt nyfiken på hur det gått.

Så ja, ni på buke har faktiskt fått veta före min pappa nu 🤣❤️
 
Kanon! skoda kodiaq ,manuell,benzin,drag, zå tor motor zom möjligt, mazza lulllull (zå jaf har något att bli förbannad på ) google map gpz, helzt halvzkin, vi börjar där - Go for it! :idea::angel:


Edit: inte röd,grön,vit eller orange
årsmodell, område, pris bild?
 
Herregud, sjukt lättrörd idag.:p Lokala gratistidningen rapporterar om en stor brand i samhället nästgårds på typiskt lokaltidningssätt där brandmannens mamma jobbade i den nedbrända butiken på 70-talet, kyrkoherden pratar om hur viktig affären är för människor som lever i ensamhet osv. Jag har snyftat mig igenom alla reportagen :angel: för att nu fortsätta till SVTs luciamorgon. 🤷‍♀️

Jaha, nu spelar någon tenorblockflöjt (på luciamorgon) också :cry::heart älskar tenorblockflöjt!
 
Kanon! skoda kodiaq ,manuell,benzin,drag, zå tor motor zom möjligt, mazza lulllull (zå jaf har något att bli förbannad på ) google map gpz, helzt halvzkin, vi börjar där - Go for it! :idea::angel:


Edit: inte röd,grön,vit eller orange

Äntligen en själsfrände i att leta manuell växellåda. Ingen jag berättar min mörka hemlighet för förstår mig. De är dock inte vanliga längre i denna DSG-lådornas tid. Kodiaq är ganska stor och otymplig (men ska man dra riktigt tungt så), kollat på Karoq?
 
Nyss hemkommen. Har varit och ätit våfflor med en fd kollega. Och sen efter det tog vi en promenad. Så nu fick jag lite inspo till promenadväg att ta vintertid.

Nu ska jag fortsätta med ett halsband jag påbörjade tidigare idag och titta på någon film.
 
Äntligen en själsfrände i att leta manuell växellåda. Ingen jag berättar min mörka hemlighet för förstår mig. De är dock inte vanliga längre i denna DSG-lådornas tid. Kodiaq är ganska stor och otymplig (men ska man dra riktigt tungt så), kollat på Karoq?
Nej tack, znikmodell o zjukt obekväm att zitta i o för liten, kör en Ford Kuga nu med gott om utrymme och en bilbur mm zom måzte få platz
Manuell är ett måzte, det är där problemet kommer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp