Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig som en urlakad trasa. Kom nästan en timme försent, reagerade inte när klockan ringde. Jag kommer stänga av alarmet på natten. Den envisas med att pipa så jag vaknar och sedan inte kan somna om och är ett vrak på morgonen eftersom jag måste ta insomningstabletter annars ligger jag och vrider mig från halv tre.

Har ont i kroppen och vet inte om det är att jag är trött eller om jag håller på bli sjuk igen. Måste också ta min covid spruta innan jul.
 
Det var full fart med julstädningen. Skulle böja mig in i en garderob och plocka upp något och smällde tinningen rakt i en utstickande list. Nu känner jag mig både lite yr och har huvudvärk. Finfint.
Nu sitter jag på köksgolvet och meckar dammsugare som inte vill funka som den ska.
 
Lyckades på något vis släpa mig på en ca 2km lång promenad med hundarna. De blev väldigt glada, och jag blev helt utmattad. Nu sitter jag i soffan och hostar. Orkade inte ens prata med sambon när jag kom hem, bara sitta och återhämta mig. Snart dags för en till halstablett. Och så känner jag mig dum som inte kan jobba, men tvivlar på att någon vill ha butikspersonal som mår så som jag gör nu. Undrar hur lång tid det tar att bli frisk från det här eländet...
 
Äter frukost.
Kände mig lite hängig jag vaknade så jag tog febern. 36,4 :cautious:
Testade med en annan termometer 36,6. Definitivt inte sjuk :laugh:
Idag ska jag tvätta håret, åka till stan och handla mat och sen skotta en gång så jag får ut soptunnan. Det är tömning i morgon.
Beror ju på vad man ligger på i temp när man är sjuk.
 
Känner mig som en urlakad trasa. Kom nästan en timme försent, reagerade inte när klockan ringde. Jag kommer stänga av alarmet på natten. Den envisas med att pipa så jag vaknar och sedan inte kan somna om och är ett vrak på morgonen eftersom jag måste ta insomningstabletter annars ligger jag och vrider mig från halv tre.

Har ont i kroppen och vet inte om det är att jag är trött eller om jag håller på bli sjuk igen. Måste också ta min covid spruta innan jul.
Är du vid dina sinnens fulla?
Stänger du av kan du ju riskera att hamna så lågt att du aldrig vaknar mer!
Eller så högt att kroppen skadas.

Ta hand om dig istället! :heart
/orolig
 
Lyckades på något vis släpa mig på en ca 2km lång promenad med hundarna. De blev väldigt glada, och jag blev helt utmattad. Nu sitter jag i soffan och hostar. Orkade inte ens prata med sambon när jag kom hem, bara sitta och återhämta mig. Snart dags för en till halstablett. Och så känner jag mig dum som inte kan jobba, men tvivlar på att någon vill ha butikspersonal som mår så som jag gör nu. Undrar hur lång tid det tar att bli frisk från det här eländet...
Är också sjuk och har ont överallt, släpade mig också på en liknande promenad med valpen men inser att han kommer leva rövare pga inte lärt sig att chilla så bra utan motion än. :cautious:
 
Tvättar sängkläder idag, nu ska sängarna få sina jullakan :up:

Mitt huvud började planera in allt jag ska göra idag på min lediga dag, men insåg att då började genast stressen komma :cautious:
Så det blir att INTE planera, utan göra en sak i taget och se hur långt jag hinner istället, och då släppte stressen :up:
Så nu klappar jag mig själv på axeln för att jag lyckades både känna i tid, ta till mig det kropp och knopp signalerade och dessutom göra något åt det :banana: fasen vad jag är bra!! (ibland ;))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp