Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan, igen. Hade nog feber igår kväll för trots dubbla täcken (varav ett brukar vara väldigt varmt) och ullstrumpor så frös jag :cautious: Nu känns det betydligt bättre, och jag har t.o.m. kunnat gå till återvinningen med massor av skräp (typ 40m promenad, älskar att vi har så nära) och städade lite på diskbänken i samma veva som jag ändå ordnade en kopp te.

Funderar lite på saker som går att göra samtidigt som man vilar. Det är så SVÅRT att bara sitta stilla. Med lite tur är sambon bra nog att spela lite brädspel idag. För japp, vi har självklart blivit sjuka båda två.
 
Ganska nyligen lagt mig och ska sova till strax efter lunch innan jag försöker vända dygn igen. Årets sista nattskift avklarat! :up:

Körde förbi hästarna först och gav dem vatten och kraftfoder, de hade redan hunnit dricka upp 150 liter sedan igår! 😳 Hönsen fått mat + päron + det som var kvar efter salladen jag köpte igår och det är så otroligt gulligt att se och höra tuppen locka på hönsen och visa att det finns godis. :heart Hundarna kissade och de och katterna har fått mat, så nu har vi alla gått och lagt oss. Hundarna på sina bäddar, lille Skrutt under täcket och Wilma hittar väl på rackartyg eller så sover hon vid elementet och kommer snart. :sleep:
 
Lyssnar på musik. Har precis ätit frukost. Ska försöka vika tvätten från i måndags, den är säkert torr nu.
I morse när kl ringde hade jag hemskt ont i ena knäet, tror det beror på att jag ibland ligger så jag har tryck på det från sidan. Svårt att förklara. Men iaf så tog det en stund att vända sig och komma upp ur sängen pga smärtan så väckarklockan hann gå från pip-pip pip-pip pip-pip till piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... -läge 🔔
 
Hotellet hade fixat med lussefirande så det blev skönsång till kaffet i morse. Trevligt!

Ska tillbringa hela dan på kontoret i Sundbyberg. För förmiddagens powerpointfixande har jag fått fönsterbord. Men jag får nog flytta inom kort. Jag blir sällan störd av prat och stoj på arbetsplatsen men nu har jag hittat en plats med särskilt högljudda kolleger. Nåja, det finns mängder med andra ställen att sitta på.
 
Äter frukost.
Kände mig lite hängig jag vaknade så jag tog febern. 36,4 :cautious:
Testade med en annan termometer 36,6. Definitivt inte sjuk :laugh:
Idag ska jag tvätta håret, åka till stan och handla mat och sen skotta en gång så jag får ut soptunnan. Det är tömning i morgon.
 
Dricker kaffe och känner mig nere…:down: Eller nere och nere, mest förvirrad. Fyller snart 37 och vet inte alls vad jag vill i livet. Snart klar med min utbildning (USKA) och fick idag ett erbjudande om jobb på mitt gamla jobb. Och de vet om att jag blir klar med min utbildning i Maj och är villiga att sätta vikarie på tjänsten fram tills jag kan komma då. Det är lockande, men det ställer också till lite bekymmer för mig, och jag vet inte vad som är bäst. Ska jag lämna jobbet jag har nu, och ta det ny-gamla? Vad är för och nackdelar? Vad vill jag? Men det värsta av allt.. Hur ska det praktiska lösas?

Det får mig att fundera på ett ännu djupare plan, är jag på en plats där jag vill vara verkligen med allt annat också? Hur vill jag att livet ska se ut egentligen?

Det har varit så mycket senaste året, och pusselbitar har fallit på plats, men också fallit isär. Jag kanske bara ska hålla hårt i bitarna som klaffat och flyta med på resten och se vad som blir? Men jag hatar känslan av att allt är så oklart.

Funderar starkt på om 40-års krisen börjar knacka på dörren! :confused::angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 079
· Visningar
30 326
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp