Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan väl inte direkt hävda att Megara är väluppfostrad. Men hon kommer definitivt när jag ropar. Och hon kommer definitivt när jag råkar prassla med en påse eller öppnar skåpdörren. Då teleportrar hon, även om hon ligger och sover i sovrummet. Hur hon vet att det är rätt dörr är något av ett mysterium.

Hon kommer definitivt in i sovrummet när jag går och lägger mig och skrapar tills jag håller upp täcket och hon kan krypa under och rulla ihop sig. Ibland när hon är lite mer vaken så biter hon mig i låren och gör utfall tills jag kåldolmar mig för att köra en runda innan hon kommer tillbaka och vill att jag ska lyfta täcket så hon kan rulla ihop sig.

Misstänker att det är hon som uppfostrat mig ibland.
 
Helt slut efter dagens läkarbesök. Det var på videosamtal och jag avskyr det! Jag vill ha mina vårdbesök IRL, speciellt när det, som idag, var första gången jag träffade den personen. Till och med min aktivitetsring reagerar och säger att det är dags för mig att ta en paus och stressa ner. Undrar vad läkaren hade sagt om jag hade bett om en paus pga "nu måste jag stressa ner" :rofl:

Men ändå lite tur att jag fått öva på digitala vårdbesök tidigare i år när min läkare på VC tyckte synd om mig som fick springa där i tid och otid (pga täta uppföljningar av medicinändringar), så hon övertalade mig att ta det över telefon. Men det är inte alls samma sak när jag träffat personen IRL tidigare!

Läkaren idag var iaf jättetrevlig och förstående. Hen sa tex flera gånger att hen förstår om jag inte vill berätta/prata om vissa saker eftersom det är första gången vi ses och att det är helt okej att säga "pass" på frågor. Och hen tvingade mig inte att prata om något sen heller. Konstig känsla!
(Jag är van vid att folk säger det, men när det väl händer så blir jag pressad/utfrågad ändå)

Nu väntar samma sak imorgon… så bara att ladda om. Enda skillnaden är att det är IRL imorgon.

Kom precis på att jag inte ätit lunch idag. Så nu blir det sen lunch!
 
Kom på försent att jag har tomatsoppa kvar sedan i går när jag redan lagt in revbenen. Nåja, den håller sig nog en dag eller två i kylen.
 
När man väl har landat i soffan är det här inte den sämsta årstiden ändå. Jag gillar verkligen heta bad, mysiga filtar, varm chokladmjölk, brasa, stearinljus, osv...... :) MEN jag är lite mindre nöjd med att motionen verkligen blir lidande vid den här årstiden. Hur många bra förutsättningar jag än har på att hålla igång på vintern så blir det alltid dåligt med det - tyvärr!
 
Alltså! Min vän var och köpte julskinka på den lokala viltbutiken idag och tog med en salami med en innehållsförteckning som funkade för mig. Den var to die for!!! Jag blev på riktigt tårögd när jag åt den. Så länge sedan jag åt chark. :d

I övrigt inget nytt; julmusik, brasa, katt, soffa.
 
På tåget mot Stockholm. Vi är bara 20 min sena från start, värmen står på för fullt någon i vagnen har uppenbarligen missat att duscha den här veckan.

#livingthedream

Idag luktande det skit (bokstavligen) på pendeln. Är så glad över att jag från april slipper pendla UT från stan till kontoret de dagar jag ska dit. Känns helt bakvänt 😅
 
Jag kor ut fran buss lotten 6:20 pa morgonen och det ar morkt men i stan ar det ju ljust anda. Sedan kor jag ut en landsvag som verkligen ar svart. Man ser inte skillnad pa om det ar skog eller angar pa sidan av vagen. Nu har vi haft flera dagar med regn igen och det ar svartare an svart pa morgonen.

Men i dag ... Jag plockar upp tva barn klockan 6:45 i en liten stad utanfor var stad. Det blir ju en vanda genom staden och jag kommer ut pa landsvagen igen, dar inga gatulysen finns, vid 6:55 ... I dag var himlen klart ljusare i oster, man sag att det inte fanns ett trad utan var akrar hela vagen till horisonten som precis borjade bli aldeles rosa ... Den rosa randen vaxte snabbt och 7:15 var det fullt ljust och solen holl pa blanda ihjal mig igen :cautious:

Just nu, klockan 11:29 visar temometern pa bordet pa altanen pa 28*C ... men det ar KALLT i skuggan och vinden ar inte direkt skon heller🥶

Life is good!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
30 148
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp