Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ordentligt förkyld igår så tog det mest lugnt då. Idag kunde jag jobba lite hemifrån vilket var väldigt trevligt. Imorgon får jag sjukanmäla mig igen dock, för det är en heldag bokad med förvaltningen och är man inte frisk nog att vara där på plats så får man inte jobba hemma heller. Förstår tanken med det, men slöseri med tid i en väldigt stressig period och surt med löneavdrag när jag annars säker kunna jobba i alla fall halva dagen..
 
Aha! Upptäckte varför jag inte kunde somna igår, hade glömt ta insomningstablett. Trodde att jag tagit men var ångestig så tog en till, sen kunde jag somna.
Nu upptäckte jag att gårkvällens insomn tablett och melatonin låg kvar i dosetten. Så har alltså tagit bara en ändå. :up:
 
Mitt mat-bud hade skrivit en längre hälsning "Hello Törnis, I hope you are well? Hope you have a nice evening, regards xxx"
Tror hen är rädd att jag är sjuk igen bara för att jag beställt typ varje kväll nu 😅
 
Svängde in på Hemköp på väg till jobbet då jag i brist på julbord blev så väldigt sugen på risgrynsgröt, bara för att upptäcka att de sålt slut på allt! 😳

Småsur öste jag på med en sallad och körde sen vidare till jobbet där jag upptäckte att mina kollegor som inte heller fick något julbord hade lagat helstekt fläskytterfilé/benfri kotlettrad och potatisgratäng. Nu är jag mätt och nöjd, sitter med en kopp kaffe och några pepparkakor. :d

Kommer nog vara snäll inatt med och salladen tror jag att jag tar hem till hönsen, är ledig tills på fredag och jag tror inte den står sig till dess. 🐔🐓
 
Ska bli så otroligt skönt med ledig onsdag imorgon, ska försöka städa lite här hemma om ryggen tillåter. Kanske baka något mer till julen och göra någon mer beställning. Sonen ska fira lucia i skolan och det ser han fram emot + att hans vanliga resurs är tillbaka på jobbet, så nu är han åter superglad för att åka till skolan. :heart
 
Alltså soolen ?! Man blir lite tröttare utan den (och efter infektion); var gäspig och tröööött redan vid 16,30- tiden när jag precis var klar med pållans box och tog in för lite ridning men hur trött man än är blir man piggare av en stund på hästryggen 😃😍.
 
Sankta Lucia.
Har vaknat till och från i natt. Dels för att Musikhjälpen gick på tvn och dels för att jag skulle binda om pengar efter midnatt.
Och värk i foten.
Och hungrig.
😇

Ha en fin Lucia!
IMG_5469.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 080
· Visningar
30 326
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp