Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för en stund sen. Lika bra att gå upp. Ont som satan, trots oxycodon.. Ska ringa vårdcentral och boka tid för stygntagning, ska passa på att fråga om råd mot svullnad och så. För jag tror att det är det som gör ont nu, trots högläge är det rätt svullet.
 
Kan inte bestämma mig om hur jag ska göra med sonen imorgon. Skolan mailade om att de har lika ont om personal imorgon också, vilket innebär att det inte finns någon resurs för honom = han känner sig otrygg. Situationen i skolan är just nu skakig ändå och det är lite av en kamp att få honom dit överhuvudtaget, så att han ska vara där och känna sig otrygg är inte en optimal situation alls...
Samtidigt så är det inte optimalt att han följer med på begravningen, eftersom han redan brottas med ångest och rädsla för att jag ska försvinna, efter att vi förlorat så många i år (människor och djur). Så... blä. Dilemman!
Det finns ingen som kan vara barnvakt under själva begravningen?
 
Bara -7 ute just nu. Sommaren är här! :laugh:
Åker bussen till jobbet just nu. Är så skönt att kunna luta sig tillbaka och bara slappna av i 45 minuter ca.

Har lite mycket på jobbet just nu bara så jag har inte mycket energi men ledig imorgon som tur är så jag hinner vila upp mig. :)
 
Hittat en bil som verkar bra. Men den behöver nya bromsar och belägg och service.. hmm är det värt det undrar jag. Eller ska jag vänta på en annan bil?
 
Vaknade supertidigt eftersom sambon skulle upp då pga jobb. Kunde såklart inte somna om, så nu har jag passat på att pyssla och dona lite här hemma. I väntan på att mitt te skulle bli drickbart så städade jag lite, och lät robotdammsugaren härja runt. Så glad att den är tyst nog för att inte störa, trots att den är så stark att det verkligen märks när den varit igång. Passade också på att gå till återvinningen med lite skräp när jag morgonrastade hundarna.

Borde ge mig ut nu på ordentlig långpromenad. Är måttligt pepp, men i helgen blir det inte mycket motion för hundarna och jag har faktiskt gott om tid innan jobbet idag att ta dem på en promenad. Och det ÄR vackert ute nu, men ska bli sämre väder framöver. Om senast 20 minuter ska jag ha klätt på mig för att gå ut...
 
Hittat en bil som verkar bra. Men den behöver nya bromsar och belägg och service.. hmm är det värt det undrar jag. Eller ska jag vänta på en annan bil?
Beror på priset tänker jag, personligen hade jag hellre köpt en bil som inte behöver en massa grejer direkt om möjligt.
 
Beror på priset tänker jag, personligen hade jag hellre köpt en bil som inte behöver en massa grejer direkt om möjligt.
Nä jag tänker samma. Och man vet aldrig, det kanske är mer som är fel.. Den kostar 85k, ganska billigt för en hybrid. Det är en stor firma som säljer.
Har ingen panik med att byta bil. Behöver en större till våren, min Yaris är lite liten för blivande barnfamilj
 
Är det här befogat eller är det jag som är överkänslig nu? Ursäkta för rörigt inlägg. Mamma ramlade igår, ingen ringde till mig utan mammas sambo X ringde min sambo Z och talade om det. Tänkte då att det var för att Z ringt X tidigare och att han bara ringde upp. Idag hade Z varit ute och sett att ambulansen var hos mamma och X, så han ringde upp X som senare ringde tillbaka. Förståeligt att man ringer upp när någon ringt, men fortfarande inte ens ett försök att nå mig. X ringer sedan till Z igen för att tala om vilket sjukhus min mamma åker till och lite mer uppdatering om vad som hänt. Jag får bara veta allt i andra hand av Z. Ingen har ringt till mig.

Pratar pappa om att han varit här så säger han att han varit hos Z. Och lägger sedan till "ja och Mirre", som att han då kommer på att jag också bor här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 763
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
568
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 992
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp