Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambons och mina underbart fina och älskade katter sprang lite tillsammans och busade i snön I morse 😄😍. Ungkatten smet ut och jag kände lite men va faaen då bara han inte ger sig upp i ett träd å inte kommer ner själv igen..Samtidigt var det ju dags att få springa lite lös igen och lattja och det tog inte så lång stund innan han ställde sig vid dörren och ville in, frusen om tassarna 😅🥰.
 
Ja samma här, de vet dessutom att läget mellan mig och min sambo inte varit jättebra sista tiden.

@LadyCovergirl Ja om man jobbar och inte har sin privata tel med sig så är det ju förståeligt. Men jag är inte svår att nå, jag är hemma och har mobilen på mig eller bredvid mig konstant. Iof med ljud avstängt men jag ser ju om det ringer. Om jag inte skulle svara och de ringer sambon för att få tag i någon, då är det väl en sak. Men när de inte ens försöker nå mig först, då blir jag lite sårad faktiskt. Det är inte första gången samma scenario händer heller.

Då är ju det problemet, inte hur jag skulle reagera. Att jag inte skulle ta illa upp hjälper du inte dig och din reaktion.
 
Det låtet skumt i propp-skåpet så har ringt elektriker men inget svar. Sånt gammalt hederligt proppskåp så har testat att ”dra åt” men inget satt löst. Sen slutade det ”ticka” ändå men vill ringa, el är jag rädd för.

Såg sen en bild på en drive in i england där man gör blodprov. Sätter ut sin arm från bilrutan, de tar provet o så kör man. Snacka om effektivt.

Varför berättar jag allt detta? För jag vill inte jobba? :rofl: Äh, har ätit lunch o dricker kaffe nu. Ska sen ringa ett företag och förhandla om ett avtal..
 
Det kan vara så att alla förutsätter att du är underrättad?

Så har det varit när en "nära bekant" dog och jag fick veta det genom dödsannonsen. Folk hade förutsatt att jag fått veta det direkt så den berömda "nån annan" gjorde inte sitt jobb.
Det har jag också varit med om. Det var dessutom inte jag som såg dödsannonsen utom en utomstående som hade sett...
 
Nyss ätit lunch på jobbet så myser med en kaffekopp innan det är dags jobba igen.
Kom på jag glömde ta med min nya bäbisorkide från mamma, den är kvar på stängeln. Får ta den nästa gång men lite typiskt. Å andra sidan behöver jag köpa fler krukor till orkidéerna så kanske lika bra den är kvar på mammaplantan :) är sugen på att köpa fler, gav ju bort några för ett tag sedan... men det borde vänta lite, har dessutom en dendrobium jag ska försöka få till att ta sig. Misstänker den behöver lite mer vatten än jag brukar ge :angel:

.....det är absolut inte så att jag prokrastinerar återvända till jobbet, är faktiskt 2 min kvar :angel:
 
Ok. Lyckats ta mig upp på övervåningen och tänkte börja leta efter ett bra tyg till en julklänning eller -topp. Var tvungen att sätta mig lite först, ont ont ont. Kanske skulle ta en oxynorm ändå.. Vill inte ta mer medicin än nödvändigt, med tanke på bebis, men nu är det nog nödvändigt..
 
Det har jag önskat många gånger. I vårt vilorum hänger en möglig gardin och skurmaskinen står parkerad där. Luktar städskrubb och är bara allmänt äckligt. Inte konstigt att ingen använder det.
I vår är sänkläderna inte bytta på sisådär 10 år. Toaletten i anslutning till rummet är det något fel på så den luktar alltid avlopp.
Kanske ska klaga på ont i ryggen och se om jag kan få kontorsstol som man kan luta bakåt :idea: Så kan man sova på plats.
 
Skinkmackor på knäckebröd med sötstark senap :d

Super gott! Tur det blev en stor skinka :p

Det blev så, han får följa med mig på begravning. Pratade med skolan i morse som sa att de inte skulle kunna erbjuda honom någon resurs idag och när jag skulle förbereda sonen på det så började han gråta. Mitt arma mammahjärta. 💔
<snip>

Men VAD ar det for sorts skola? Har de barn inskrivna maste de ju ha de resurser skolan atagit sig?
 
Ska gå ut snart. Försöker intala mig själv att det är en bra idé att ta med returförpackningar till miljörummet samtidigt.
Fast det är inte så lockande att gå ner i källare/garage.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 766
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
568
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 995
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp