Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men VAD ar det for sorts skola? Har de barn inskrivna maste de ju ha de resurser skolan atagit sig?
Normalt sett har de det, men sonen har autism och därför en resursperson. Nu går det covid bland personalen så det är rejält manfall på personalen, inkl resursperson + reservresurs…
.Det funkar inte så. Skolorna i Sverige är kommunala. Betalas med kommunens budget.

Rektor har en budget som ska hållas. När de pengar som är avsatta är slut är det "trolla med knäna" som gäller. Om man inte kan få extra medel från kommunens kassa. Som kanske inte finns...
En sanning med modifikation. Eftersom sonen har autism får skolan extra bidrag för honom och för att han ska få resurs. Vilket han har. 🙂
Det hjälper ju dock inte när det går covid bland personalen och resursen + reservresursen och halva personalgruppen ligger sjuka. 🤷🏻‍♀️

Jag säger ingenting om det, folk blir sjuka. Men det funkar ju inte att jag måste stanna hemma från jobbet för att de inte kan lösa hans situation i skolan vid sjukdom.
 
Jag och hunden väntar på sambon, eftersom han valde att åka en omväg och lasta grejer till jobb nästa vecka så krävde vi cheeseburgare och chicken nuggets som kompensation för uteblivet umgänge. Så här sitter vi, fastklistrade vid fönstret, surt stirrande och redo att kasta oss över McDonaldspåsen som två velociraptorer ur Jurassic Park(vi pratar första filmens velociraptorer, inte någon remake). 🦖

Gud nåde om han kommer hem utan mat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Megara gick över datorn och stängde av den. Jag höjde rösten rejält, inte för att hon bryr sig öht. Suck. Att inte stänga av datorn ordentligt är inte bra för den.

Vilket geni tyckte det var en bra idé med på/av knappen ovanpå chassit. Och vilken icke-geni (kattägd) tyckte det var en bra idé att köpa en? Jag försöker sätta saker ovanpå men hon lyckas ändå bestämt sätta tassen rakt på.

Ätit för mycket hasselnötter men har kycklingben i ugnen.
 
Alltså jag har varit på kontoret idag. Inte haft så bra koll på SoMe. Går ut på messenger och har 187 (!!!) meddelanden i "grannmiddags-chatten" :rofl:
Tydligen pågår ett intensivt arbete att planera nyårsmiddagen 😅
 
Nu är jag förvirrad. En sköterska från ortopeden ringde upp. Enligt henne ska jag absolut inte ha linda eller stödstrumpa nattetid? Verkar konstigt.. Läkaren borde ju sagt det i så fall. Nu vet jag inte hur jag ska göra..
Vad fick du för instruktioner förra gången?
 
Fick hem en julklapp som jag hade beställt :up:
Dock inte till SS :down:
Jag hoppas på att de ska komma i tid! :nailbiting:
Har t.o.m glömt vad jag beställt .... :o
Och varifrån :cautious:
 
Ukk nu
 

Bifogade filer

  • 20231207_183841.webp
    20231207_183841.webp
    106 KB · Visningar: 18
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 766
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
570
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp