Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara så att alla förutsätter att du är underrättad?

Så har det varit när en "nära bekant" dog och jag fick veta det genom dödsannonsen. Folk hade förutsatt att jag fått veta det direkt så den berömda "nån annan" gjorde inte sitt jobb.
De har bara kontakt med oss, pappa och mina bröder. Vi bor närmast. Jag vet inte, fick tag på X alla fall som hade försökt få tag i mamma på sjukhuset utan resultat.
 
I morgon dag blir det extra job, "mina" barn ska till "Community Center" for ett upptradande av Gymnasiet's kor och da ska flera lag mellanstadie skolor dit och titta. Sedan ska jag sla in paket som ska ligga under granen nar barnbarnen kommer for en sleepover Lordag till Sondag, men annars ar det inget bradskande som ligger over mig i dag.
 
Sitter och börjar bli lite smånervös inför min anställningsintervju som börjar om 40 minuter! :nailbiting:
Hunnit med en morgonfika på ett litet kafé, ätit en trevlig lunch i trevligt sällskap och ett onlinemöte och nu väntar jag ...

Var vansinnigt kissnödig när mitt onlinemöte var slut och jag hade flera trappor att ta mig ner för för att hinna till toaletten utan att springa. Gick dock bra som tur var, hade blivit lite jobbig intervju annars. 😅
 
Sitter och börjar bli lite smånervös inför min anställningsintervju som börjar om 40 minuter! :nailbiting:
Hunnit med en morgonfika på ett litet kafé, ätit en trevlig lunch i trevligt sällskap och ett onlinemöte och nu väntar jag ...

Var vansinnigt kissnödig när mitt onlinemöte var slut och jag hade flera trappor att ta mig ner för för att hinna till toaletten utan att springa. Gick dock bra som tur var, hade blivit lite jobbig intervju annars. 😅

Lycka till!
 
Men VAD ar det for sorts skola? Har de barn inskrivna maste de ju ha de resurser skolan atagit sig?
.Det funkar inte så. Skolorna i Sverige är kommunala. Betalas med kommunens budget.

Rektor har en budget som ska hållas. När de pengar som är avsatta är slut är det "trolla med knäna" som gäller. Om man inte kan få extra medel från kommunens kassa. Som kanske inte finns...
 
.Det funkar inte så. Skolorna i Sverige är kommunala. Betalas med kommunens budget.

Rektor har en budget som ska hållas. När de pengar som är avsatta är slut är det "trolla med knäna" som gäller. Om man inte kan få extra medel från kommunens kassa. Som kanske inte finns...

Det är som i USA, public schools har mycket mindre resurser än privata skolor. Skillnaden är att i Sverige behöver man inte betala för privatskolan.
 
Min gröna novemberkaktus är mer ljus citron än grön, men det gör mig inget :up:

1701956766847.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 766
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
568
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 995
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp