Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det här befogat eller är det jag som är överkänslig nu? Ursäkta för rörigt inlägg. Mamma ramlade igår, ingen ringde till mig utan mammas sambo X ringde min sambo Z och talade om det. Tänkte då att det var för att Z ringt X tidigare och att han bara ringde upp. Idag hade Z varit ute och sett att ambulansen var hos mamma och X, så han ringde upp X som senare ringde tillbaka. Förståeligt att man ringer upp när någon ringt, men fortfarande inte ens ett försök att nå mig. X ringer sedan till Z igen för att tala om vilket sjukhus min mamma åker till och lite mer uppdatering om vad som hänt. Jag får bara veta allt i andra hand av Z. Ingen har ringt till mig.

Pratar pappa om att han varit här så säger han att han varit hos Z. Och lägger sedan till "ja och Mirre", som att han då kommer på att jag också bor här.
Jag hade känt mig osynlig, även om jag nu iofs har en lite knepig relation till mina föräldrar förväntar jag att de ringer mig i ett sådant läge.
 
Är det här befogat eller är det jag som är överkänslig nu? Ursäkta för rörigt inlägg. Mamma ramlade igår, ingen ringde till mig utan mammas sambo X ringde min sambo Z och talade om det. Tänkte då att det var för att Z ringt X tidigare och att han bara ringde upp. Idag hade Z varit ute och sett att ambulansen var hos mamma och X, så han ringde upp X som senare ringde tillbaka. Förståeligt att man ringer upp när någon ringt, men fortfarande inte ens ett försök att nå mig. X ringer sedan till Z igen för att tala om vilket sjukhus min mamma åker till och lite mer uppdatering om vad som hänt. Jag får bara veta allt i andra hand av Z. Ingen har ringt till mig.

Pratar pappa om att han varit här så säger han att han varit hos Z. Och lägger sedan till "ja och Mirre", som att han då kommer på att jag också bor här.

Jag kan bara svara utifrån mig själv. Jag hade inte tagit illa upp om mina föräldrar ringt min dotter eller min partner istället för mig. Dels för att jag är svår att nå, jobbar utan privat telefon, dels för att informationen kommer ju ändå komma till mig. Något annat kommer jag inte göra åt saken utan det är bara informationen som isf är relevant.
Sen kan ni ha andra familjekonstellationer som gör att det ställer till det för dig och hur du känner.
 
Är det här befogat eller är det jag som är överkänslig nu? Ursäkta för rörigt inlägg. Mamma ramlade igår, ingen ringde till mig utan mammas sambo X ringde min sambo Z och talade om det. Tänkte då att det var för att Z ringt X tidigare och att han bara ringde upp. Idag hade Z varit ute och sett att ambulansen var hos mamma och X, så han ringde upp X som senare ringde tillbaka. Förståeligt att man ringer upp när någon ringt, men fortfarande inte ens ett försök att nå mig. X ringer sedan till Z igen för att tala om vilket sjukhus min mamma åker till och lite mer uppdatering om vad som hänt. Jag får bara veta allt i andra hand av Z. Ingen har ringt till mig.

Pratar pappa om att han varit här så säger han att han varit hos Z. Och lägger sedan till "ja och Mirre", som att han då kommer på att jag också bor här.
Det kan vara så att alla förutsätter att du är underrättad?

Så har det varit när en "nära bekant" dog och jag fick veta det genom dödsannonsen. Folk hade förutsatt att jag fått veta det direkt så den berömda "nån annan" gjorde inte sitt jobb.
 
Kan inte bestämma mig om hur jag ska göra med sonen imorgon. Skolan mailade om att de har lika ont om personal imorgon också, vilket innebär att det inte finns någon resurs för honom = han känner sig otrygg. Situationen i skolan är just nu skakig ändå och det är lite av en kamp att få honom dit överhuvudtaget, så att han ska vara där och känna sig otrygg är inte en optimal situation alls...
Samtidigt så är det inte optimalt att han följer med på begravningen, eftersom han redan brottas med ångest och rädsla för att jag ska försvinna, efter att vi förlorat så många i år (människor och djur). Så... blä. Dilemman!
Finns det någon annan han kan vara hos under tiden? Av dom två sakerna hade jag valt att ta med till begravningen. Trasiga barn av skolan är så himla svåra att laga
 
Totalt tar det 2.5 timmar när det brukar gå på en timma. 😅. Men snart framme.

Folk är så sjukt otrevliga. Det är ju knappast personalen som informerar om resor och vart tågen avgår som är ansvariga för att spåret är trasigt liksom. Hatar folk som är otrevliga mot människor som har serviceyrken.
 
Totalt tar det 2.5 timmar när det brukar gå på en timma. 😅. Men snart framme.

Folk är så sjukt otrevliga. Det är ju knappast personalen som informerar om resor och vart tågen avgår som är ansvariga för att spåret är trasigt liksom. Hatar folk som är otrevliga mot människor som har serviceyrken.
Det är ju inte så lustigt att det ofta är svårt att få tag i folk som vill jobba i serviceyrken
Det är dåligt betalt man ska kunna och veta allt och man kan bli utskälld för precis vad som helst
 
Är det här befogat eller är det jag som är överkänslig nu? Ursäkta för rörigt inlägg. Mamma ramlade igår, ingen ringde till mig utan mammas sambo X ringde min sambo Z och talade om det. Tänkte då att det var för att Z ringt X tidigare och att han bara ringde upp. Idag hade Z varit ute och sett att ambulansen var hos mamma och X, så han ringde upp X som senare ringde tillbaka. Förståeligt att man ringer upp när någon ringt, men fortfarande inte ens ett försök att nå mig. X ringer sedan till Z igen för att tala om vilket sjukhus min mamma åker till och lite mer uppdatering om vad som hänt. Jag får bara veta allt i andra hand av Z. Ingen har ringt till mig.

Pratar pappa om att han varit här så säger han att han varit hos Z. Och lägger sedan till "ja och Mirre", som att han då kommer på att jag också bor här.
Jag vet ju inte hur din mammas sambo är eller någonting, men ja jag tycker det låter märkligt.
Det där med samtalen skulle jag nog kunna vifta bort (hade nog tänkt typ att det antingen är jobbigt för X att säga direkt till mig av någon anledning, eller att X tänker att det är bättre att säga till Z som kanske vet bättre hur han ska berätta för mig utan att jag blir orolig?) men i samband med att X säger att han "har varit hos Z" blir det märkligt.

Så utan att känna X öht, mansbeteende? Jag har träffat män som är av åsikten att män går först även när det gäller viktig information tex dotter och mamma emellan osv. Man meddelar bara männen för män är överst och kvinnor kommer tvåa i alla aspekter, även när det gäller att man hälsar på hos något par. Då hälsar man på hos mannen.... och hans bihang liksom :p
 
Det beror på om du har en billig eller dyr verkstad. Tips är att kolla med närmast fordonsgymnasium om dom vill ha att träna på om man inte har bråttom.

Fick min koppling bytt på det sättet.
Finns inget fordonsprogram kvar här som jag förstått det.. Men vi har en liten verkstad som är billig mitt i byn, de borde kunna fixa det. Vi får väl se. Bilfirman har inte svarat på om vi kan komma och kolla på bilen så kanske är den redan såld.
 
Jag hade känt mig osynlig, även om jag nu iofs har en lite knepig relation till mina föräldrar förväntar jag att de ringer mig i ett sådant läge.
Ja samma här, de vet dessutom att läget mellan mig och min sambo inte varit jättebra sista tiden.

@LadyCovergirl Ja om man jobbar och inte har sin privata tel med sig så är det ju förståeligt. Men jag är inte svår att nå, jag är hemma och har mobilen på mig eller bredvid mig konstant. Iof med ljud avstängt men jag ser ju om det ringer. Om jag inte skulle svara och de ringer sambon för att få tag i någon, då är det väl en sak. Men när de inte ens försöker nå mig först, då blir jag lite sårad faktiskt. Det är inte första gången samma scenario händer heller.
 
Finns det någon annan han kan vara hos under tiden? Av dom två sakerna hade jag valt att ta med till begravningen. Trasiga barn av skolan är så himla svåra att laga
Det blev så, han får följa med mig på begravning. Pratade med skolan i morse som sa att de inte skulle kunna erbjuda honom någon resurs idag och när jag skulle förbereda sonen på det så började han gråta. Mitt arma mammahjärta. 💔

Så han hänger med mig. iPad och hörlurar i kyrkan funkade fint på min pappas begravning så jag tänker att det funkar fint nu också.
Vi ska ändå åka direkt efter ceremonin, har inget som helst utbyte av att umgås med den sidan av släkten.. :grin:
 
@Hoarfrost
X är rätt speciell förvisso men kan sitta och prata illa om Z när han inte är med. Så ja, jag vet inte. Det kanske ligger något i att de är män, men det är svårt att inte ta åt sig
 
Nä jag tänker samma. Och man vet aldrig, det kanske är mer som är fel.. Den kostar 85k, ganska billigt för en hybrid. Det är en stor firma som säljer.
Har ingen panik med att byta bil. Behöver en större till våren, min Yaris är lite liten för blivande barnfamilj
Deala med firman att de fixar bromsar, belägg och gör servicen. När jag köpte min nuvarande fick säljaren bekosta kamremsbytet trots att den bara gått 2500, men den var 10 år gammal så det skulle bytas iaf.
 
Ja samma här, de vet dessutom att läget mellan mig och min sambo inte varit jättebra sista tiden.

@LadyCovergirl Ja om man jobbar och inte har sin privata tel med sig så är det ju förståeligt. Men jag är inte svår att nå, jag är hemma och har mobilen på mig eller bredvid mig konstant. Iof med ljud avstängt men jag ser ju om det ringer. Om jag inte skulle svara och de ringer sambon för att få tag i någon, då är det väl en sak. Men när de inte ens försöker nå mig först, då blir jag lite sårad faktiskt. Det är inte första gången samma scenario händer heller.
Då känns det ännu mer för dig såklart om det inte är första gången de gör såhär och de dessutom vet om hur du och sambo har det.
Jag i min värld tycker att man först försöker nå närmast anhöriga dvs i detta fall du (barnen) och sen kontaktar deras anhöriga.
:heart
 
Helt sjukskriven ett tag framöver, så ska försöka fylla dagarna med saker som får mig att må bättre. Idag tänkte jag ta en långpromenad och ikväll träffar jag min queera samtalsgrupp igen.
Imorgon ska jag in till verkstaden och greja med keramik. Och på lördag är det vernissage för en utställning jag längtat efter länge, hoppas verkligen den är så bra som jag tror den kommer vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 763
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
568
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 992
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp