Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tycker till och med jag att det är riktigt kylslaget. Dragit på elementet här nere då det drar rejält kallt från fönstret.
Har köpt massa fina blommor idag, hyacinter och en stor "julig" bukett med massa blandat krafts.

Hyacinterna doftar fantastiskt!

IMG_5301.webp
 
Hmmm... är skolskjutning på kompisens universitet och jag är rätt säker på att han är där, han skulle åka in och plugga och sen ha prov. Flera skadade tydligen.
Har kollat på kartan över campus och biblioteksbyggnaden är en bit från där det först larmades om... hoppas han var där.

Kommer inte kunna sova nu ju :(
 
Jag har jobbat morgon shiftet, utrattat ett par arenden at jobbet, korde ivag for att leta efter ett par cargo pants till Maken, men var sa trott att det inte kandes sakert att kore lite langre till en annan affarskedja som alltid har cargo's sa inte hittade jag nagra inte. :arghh:
Nar jag kom hem gjorde Maken tea till mig medan jag ringde och bestallde en "Swedish Christmas Ham". Det blir en 6 kilos 😳 manga, manga skinkskivor i frysen och Massor av skicka for pytt i panna!
Nu ar det dags for en power nap sa jag kan jobba i eftermiddag.
 
Fick bli en sjukdag idag då jag mått kasst psykiskt och var så fruktansvärt trött. Spenderade den i soffan och säg 24 avsnitt av en serie 🙈 (korta avsnitt, om det inte framgår av påståendet i sig!) Bra med mysig, trevlig och rolig serie utan allt för stora konflikter 👍
Mår bättre nu, men får se om det behövs en dag till återhämtning imorgon när klockan ringer eller om jag kan jobba.
 
Jag har jobbat morgon shiftet, utrattat ett par arenden at jobbet, korde ivag for att leta efter ett par cargo pants till Maken, men var sa trott att det inte kandes sakert att kore lite langre till en annan affarskedja som alltid har cargo's sa inte hittade jag nagra inte. :arghh:
Nar jag kom hem gjorde Maken tea till mig medan jag ringde och bestallde en "Swedish Christmas Ham". Det blir en 6 kilos 😳 manga, manga skinkskivor i frysen och Massor av skicka for pytt i panna!
Nu ar det dags for en power nap sa jag kan jobba i eftermiddag.

Skinkmackor på knäckebröd med sötstark senap :d
 
Jag horde nyss pa radion om en 75-arig kvinna i Michigan. Det var "Shop with a cop" (en valgorenhet dar barn far handla julklappar med poliser) pa en Walmart, det fanns over 70 poliser pa just den affaren da de ocksa hade nagon sorts gemensam polis convention med poliser fran manga district nar kvinnan blev tagen med varor for $738.26 (7,735.43 sek) utanfor affaren. :cautious:
Hon hade ocksa parkerar bredvid en polisbil pa parkeringen som hade minst lika manga polisbilar som vanliga bilar.🤷‍♀️
 
Kan inte bestämma mig om hur jag ska göra med sonen imorgon. Skolan mailade om att de har lika ont om personal imorgon också, vilket innebär att det inte finns någon resurs för honom = han känner sig otrygg. Situationen i skolan är just nu skakig ändå och det är lite av en kamp att få honom dit överhuvudtaget, så att han ska vara där och känna sig otrygg är inte en optimal situation alls...
Samtidigt så är det inte optimalt att han följer med på begravningen, eftersom han redan brottas med ångest och rädsla för att jag ska försvinna, efter att vi förlorat så många i år (människor och djur). Så... blä. Dilemman!
 
Jag är så Himla trött! :arghh: 😅 Ska hålla mig vaken till midnatt och sedan faktiskt gå och lägga mig, sedan har jag en ledig dag på Fredag. Det var länge sedan sist igen, och trots att det varit lugnt på primärjobbet har det varit många extrauppdrag de senaste veckorna...så jag tror helt enkelt jag går på tom tank.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 757
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 990
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp