Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbetsgivaren som vill att jag ska jobba där (med de billiga hästargårdarna) ringde idag så nu vet jag lite mer. Tänkte nog åka iväg en tur innan året är slut och känna in om det skulle vara något. 15 mil bort, att flytta bekommer mig inte alls, man hittar nytt folk när man har sådana random intressen som jag men är mest rädd att det känns "off" på nåt sätt. Vi får la se.
 
Underbart! Jag känner mig nästan som en fånge inne i stan, skulle gärna bo närmare naturen men orkar inte flytta.
Det är verkligen jobbigt att flytta. Jag har gått lite i mitt gamla område efter att jag flyttade (bor väldigt nära fortfarande) och känner varje gång jag är där hur energin försvinner. Och varje gång jag hälsar på min mor, som bor mer centralt, så känner jag hur mitt humör blir sämre och jag får nästan dåligt samvete av hur otrevlig jag kan vara mot henne. Men jag fungerar verkligen inte i stadsmiljö.

Vill du närmare naturen, gör allt du kan för att flytta. Ta hjälp av vänner och bekanta om det gör det lättare. Det är inte värt att bli trött enbart pga fel boende, framförallt inte om man ändå har någon möjlighet att förbättra läget.
 
Ska beställa lite hudvård. Butiken har flera olika rabatterbjudanden men de går inte att kombinera, så har räknat ut att det nog blir billigare att ta 20% på allt, än att ta 30% på det som ingår i det erbjudandet och ingen rabatt på resten.
Hmm, ska räkna lite till. Kanske köper fler förpackningar nu när det är rabatt. 🤔
 
Vaknade 05:30 idag och satte igång med att sy min nya lapptäcks kjol. Tror dennkommer bli klar typ nästa sommar….sen var jag tvungen att hasta mig till jobbet
 
Tjurar lite över att min armbåge som jag bröt för några år sedan krånglar just nu. Det är svårt att sitta och skriva en massa på datorn när det gör ont att lägga underarmen mot bordet. Kanske ska lägga datorn i knät i stället 🤔
Har även problem med outlook som skriker error konstant :meh: Verkar inte som att jag får någon hjälp från IT så nu funderar jag på om jag ska sätta mig och lösa det själv eller om jag ska vänta till i morgon och riskera att ha en biljard mail att fixa med i morgon.

Trots det tycker jag det gått bra hittills trots att jag gör både mitt och 3 andras jobb. Lyssnar just nu på musik och sitter vid datorn. Tidigare har jag lagat 4 dörrar, fixat avlopp, ordnat med fastfruset lås och lite annat jox.
 
Jag borjar en timma senare varje Onsdag ... och har sitter jag klockan 5:42 och det kanns inte alls som en sovmorgon. :cautious: Inte alls! Dessutom var det svart att sova och sa har det regnat precis hela natten och sa ... kan det vara sa att jag helt enkelt inte gillar att vara vaken pa morgonen oavsett vilken tid det ar.:meh:

5e7df4f815c84ddca2aa73fdde8b3cfa.webp
 
Någon vaken? Kl är 00.30 här. Kan inte sova. Har blivit hotad ikväll samt han hotade att min hund skulle "end up in 2 pieces".

Sambon reste iväg i morse flr en veckas "boys trip" och dum som.jag var gjorde jag mitt pepp inlägg på fb publikt. (Dom reser iväg för en. golfturnering för andra året i rad de har kvalat till final")
 
Fick till slut isproppen att släppa, men behövde låna en extra värmefläkt. Det är så fiffigt här i huset att varmvattenberedaren med tillhörande ledningar sittet oisolerade i en kall kattvind. Så när de kryper så här långt ner så fryser liksom hela skiten. Vilket jag påtalade redan förra vintern, men har de isolerat? Icke.:cautious::meh:


I övrigt har vi köpt blommor till morgondagens begravning, handlat lite, varit på loppis och monterat pepparkakshus. Det är numera mer godis än pepparkaka på det. 😂 Livet med en 6-åring liksom.😍
 
Någon vaken? Kl är 00.30 här. Kan inte sova. Har blivit hotad ikväll samt han hotade att min hund skulle "end up in 2 pieces".

Sambon reste iväg i morse flr en veckas "boys trip" och dum som.jag var gjorde jag mitt pepp inlägg på fb publikt. (Dom reser iväg för en. golfturnering för andra året i rad de har kvalat till final")
Du har polisanmält hoppas jag? Var rädd om dig!
 
Någon vaken? Kl är 00.30 här. Kan inte sova. Har blivit hotad ikväll samt han hotade att min hund skulle "end up in 2 pieces".

Sambon reste iväg i morse flr en veckas "boys trip" och dum som.jag var gjorde jag mitt pepp inlägg på fb publikt. (Dom reser iväg för en. golfturnering för andra året i rad de har kvalat till final")
Finns det någon hjälp för dig eller lever du för isolerat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 753
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 987
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp