Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens första skypemöte avklarat. Igår var jag övertygad om att det inte skulle dyka upp några mer tyngre uppdrag före julledigt. Men så blev det inte. Och nu står jag här med uppdraget att ordna fram en ny utbildning som helst skulle varit genomförd den här veckan. Nåja, det tar den tid det tar...

#bristpåplaneringidinändeutgöringennödsituationimin
 
Som så många andra redan uttryckt det. Kallt 🥶 Känns som jag börjar bli förkyld. Sådär lite snorig och vagt ont i kroppen. Det kan gå tillbaka och det kan bli en riktig förkylning.

Det var 16 grader inomhus i morse, Elementen är på så någonstans läcker det kyla, kände på fönstren och de är kalla som sjutton. Det ordnar sig iofs till imorgon när det ska bli runt nollan och slaska. Tyvärr. Älskar det fantastiska vintervädret trots att jag imiterar en Michelingubbe.
 
Sonen hemma idag med skolångest pga personalbrist. Jag har ju ledig onsdag så då fick det bli så.

-20° ute, is på fönstren inne. Varmvattnet har frusit. Ändå tacksam för att det är så pass varmt som 15° i huset med tanke på värmesystemet.
Brasa är tänd och luftvärmepumpen jobbar för fullt. Förhoppningsvis kan vi få upp värmen ett par grader till inne under dagen. 😅🥶
frozen-freezing.gif

Åh is på insidan känns ju sådär 😆
 
Funderar över vår senaste elräkning.

Vi ska betala för 1 nov-30 nov, men senaste mätaravläsningen gjordes 22 nov. X antal kWh har en rad, det är timmarna mellan 1-22 nov. Sen en rad till med x kWh, antagligen för 23-30 nov, men varför står inte mätaravläsningen från 30 nov eller 1a dec med?
På förra räkningen har vi en rad med kWh för 2 okt (flyttade in 2a)-31a okt klarrt. Mätaravläsning 1 nov.
 
Funderar över vår senaste elräkning.

Vi ska betala för 1 nov-30 nov, men senaste mätaravläsningen gjordes 22 nov. X antal kWh har en rad, det är timmarna mellan 1-22 nov. Sen en rad till med x kWh, antagligen för 23-30 nov, men varför står inte mätaravläsningen från 30 nov eller 1a dec med?
På förra räkningen har vi en rad med kWh för 2 okt (flyttade in 2a)-31a okt klarrt. Mätaravläsning 1 nov.
Ring nätbolaget och fråga.
 
Jahapp nu sitter jag här och svettas igen. På ett sätt bra att det blir milt imorgon eftersom det gör att jag kan klä mig bättre för utom och inomhusbruk. Grubblar på om jag ska ta omvägen runt Willys eller lämna det till en annan dag. Det är ingenting akut.

Känner mig inte helt 100%. Har halv dag i dag och funderar på att åka hem och krypa ner i sängen eller kura på soffan under en pläd med en kopp te - jag bälgar i mig te just nu och behöver springa på toa hela tiden.

Megara skulle bli mycket glad eftersom hon nu sover ihopkurad mellan benen hela natten. Kände att det är lite orättvis att jag släpar mig upp och huttrar. Ger henne mat och hon efteråt går tillbaka och rullar in sig i täcket medan jag måste ut i kylan.
 
På tal om tid...
Ska göra en MR idag. Senast jag gjorde det på hjärtat tog det fan evigheter (nästan två timmar). Men fick då info om att hjärtat var det som tog mest tid och att andra MR gick "mycket snabbare".
Googlade nu och inser att det ändå kommer ta typ en timme. FML. Jag har inga problem med klaustrofobi eller att ligga i det där röret, det är bara det att jag har lite annat att göra idag på em.
 
Har lunchrast och djupandas lite 😅

Har tusen saker att göra på jobbet idag och nästan allt är "pappersarbete" i form av dokument som ska granskas och kommenteras, andra dokument som ska fyllas i och rapporter som ska skrivas. Av någon anledning har allt sådant "kul" ansamlats på samma dag. Och så har vi någon form av serverproblem eller något är knas med nätverket. Varenda gång man vill öppna ett dokument så påstås det att dokumentet redan är öppet och man kan få öppna en skrivskyddad kopia. Och varenda gång man sparar så kraschar datorn. Och varenda gång man sparar om det "skrivskyddade" dokumentet under annat namn så får man felmeddelande om att dokumentet "innehåller fel"

IT "jobbar på det" och kommer antagligen föreslå att starta om datorn ;)

Det är kul nästan jämt 🤯😤😝
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 753
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 987
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp