Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brottas med mig själv. Folk på jobbet har varit sjuka och kommit tillbaka jobbet med kvarvarande (förkylnings)symptom nu på senare. Igår slog förkylningen till mot mig, och idag mår jag skit. Ont i hela kroppen (så även igår), ont och tung i huvudet, rethosta (så även igår), lite "slemmig". Inte särskilt snörvlig alls (inte heller igår). Känner mig febrig men har inte feber (36,3 igår, 37,3 idag). Generellt tycker jag att en ska vara hemma om en är sjuk..men kruxet är att det känns rätt "bortkastat" mtp andras agerande/tänk (som att jag kan vara hemma nu, vilket kostar en massa pengar, och sen komma tillbaka till jobbet och bli smittad igen..).
Förstår precis! En vill göra rätt men när ”alla andra ” gör fel känns det meningslöst.., ❤️
 
Kollade precis hur kallt det är ute för att veta hur varmt jag ska klä oss nu på morgonrastningen...
20231206_065217.webp


(Inomhus är det varmt och skönt, bara inte en millimeter från fönstren)
 
Sonen hemma idag med skolångest pga personalbrist. Jag har ju ledig onsdag så då fick det bli så.

-20° ute, is på fönstren inne. Varmvattnet har frusit. Ändå tacksam för att det är så pass varmt som 15° i huset med tanke på värmesystemet.
Brasa är tänd och luftvärmepumpen jobbar för fullt. Förhoppningsvis kan vi få upp värmen ett par grader till inne under dagen. 😅🥶
frozen-freezing.gif
 
Ska strax se en julfilm (kanske inte fråga hur många jag är uppe i iår :angel:). Min katt poopade äntligen efter att inte gjort det igår så matte är lättad:heart Skulle annars till affär+apotek nu i -19 men nu får jag stanna hemma tills det blir lite varmare iaf:D
 
Kallt sådär att växlarna på bilen var tröga, trots motorvärmare. Sitter nu och väntar på provtagningen.

Ska bära och köra ved sen Men måste nog värma upp mig med hett te hemma först.
Orkar jag, har jag en frys att frosta av i lokalen idag
 
Verkar som att jag eventuellt får styra skutan själv i dag. Alla sjuka.
Nå jag börjar dagen med frukost, mail, och titta på julkalendern tror jag. Sen ska jag titta på hur jag ska lösa mitt jobb + 3 andras, är för trött för att stressa upp mig. :cautious:
Det är inget att stressa för. Gör en sak i taget i normal takt. När du är klar med en sak så gör du nästa. Upprepa detta till 1630 och gå sen hem. Om det då finns ogjorda saker kvar är det närmaste chefs problem att lösa.
 
Börjar så sakta vakna till liv! Snart kaffe! Jetlag är ingen lek! Aldrig vare såhär påverkad förr.

Ledig idag iaf, - 22 ute. Å katterna har sovit med mig hela natten :love: lilla herrn piper om jag flyttar mig från han i sömnen å kommer närmare som ett litet plåster. Lite saknad har jag nog varit
 
Hemma sjuk, kroppen vann den där brottningsmatchen. Åt majskakor till frukost och det gav mig typ träningsvärk i käken.. Svettas, fryser. Surar (jag har inte råd med det här..!). Katten surar också - hon sov under mitt täcke hela natten, kom tillbaka till sängen efter sin frukost imorse (husse går upp före mig, och ger henne då) och tycker nu att jag ska gå tillbaka till sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 986
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp