Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pizza till middag. Nu: te, choklad och youtube!
20231205_193848.webp
 
Men hur kan ni andra gå med på det?
Trassliga barn har inte sällan trassliga familjer. De är svåra att motivera till kontakt med skolan.

Jag har hört det i så många år - de föräldrar som skolan behöver ha kontakt med dyker inte upp på föräldramötena.
En del familjer som kommer från andra kulturer är inte vana vid att skolan är något föräldrar förväntas involvera sig i. De känner sig inte träffade av inbjudningarna.

Många hinder på vägen med andra ord. Det är svårt att skapa engagemang för att folk "borde"
 
Trassliga barn har inte sällan trassliga familjer. De är svåra att motivera till kontakt med skolan.

Jag har hört det i så många år - de föräldrar som skolan behöver ha kontakt med dyker inte upp på föräldramötena.
En del familjer som kommer från andra kulturer är inte vana vid att skolan är något föräldrar förväntas involvera sig i. De känner sig inte träffade av inbjudningarna.

Många hinder på vägen med andra ord. Det är svårt att skapa engagemang för att folk "borde"

Sen finns det, de föräldrar som borde engagera sig mindre i skolan. De som ringer till lärare och förhandlar/hotar upp betygen med rektorer/lärare som är rädda att mista kunder som resultat. Det här kanske hör hemma i politiktråden, men intressant hur skolministern svänger i frågan om friskolorna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ister-edholm-kritisk-mot-friskolornas-vinster
 
Trassliga barn har inte sällan trassliga familjer. De är svåra att motivera till kontakt med skolan.

Jag har hört det i så många år - de föräldrar som skolan behöver ha kontakt med dyker inte upp på föräldramötena.
En del familjer som kommer från andra kulturer är inte vana vid att skolan är något föräldrar förväntas involvera sig i. De känner sig inte träffade av inbjudningarna.

Många hinder på vägen med andra ord. Det är svårt att skapa engagemang för att folk "borde"
Jag vet. Jag jobbar på skola. Men här skulle man inte be föräldrar till skötsamma barn komma. (De skulle dock vara välkomna om de ville)
Och det är ju inte heller lösningen på problemet.
 
Whoa ... jag skriver lite fanfiction och jag fick tre kommentarer på en ny som jag håller på att ladda upp kapitel för kapitel, jag har inte fått någon kommentar på den förut så jag blev ju glad förstås.
Vad är det inte om wall of text med dödshot och annan skit som inte är värda att upprepa. Som tur är så är jag inte en känslig tonåring (längre) och efter ha sett vad de ungefär innehöll så raderade jag dem direkt. Men wow, jag har väl tur som inte upplevt det förut men jag kan inte låta bli att undra vad för människa det är som laddar upp såna kommentarer. Jag mår ganska bra numera, men för en annan människa kan det vara droppen som rinner över bägaren. Helt sjukt egentligen vad det lilla jag såg innehöll O_o

Blev inte så sugen på att ladda upp mina andra kapitel, men ska inte låta någon annan sabba det.
 
Whoa ... jag skriver lite fanfiction och jag fick tre kommentarer på en ny som jag håller på att ladda upp kapitel för kapitel, jag har inte fått någon kommentar på den förut så jag blev ju glad förstås.
Vad är det inte om wall of text med dödshot och annan skit som inte är värda att upprepa. Som tur är så är jag inte en känslig tonåring (längre) och efter ha sett vad de ungefär innehöll så raderade jag dem direkt. Men wow, jag har väl tur som inte upplevt det förut men jag kan inte låta bli att undra vad för människa det är som laddar upp såna kommentarer. Jag mår ganska bra numera, men för en annan människa kan det vara droppen som rinner över bägaren. Helt sjukt egentligen vad det lilla jag såg innehöll O_o

Blev inte så sugen på att ladda upp mina andra kapitel, men ska inte låta någon annan sabba det.

Om det är Archive of Our Own så kan du bara ta bort dem, och om du vill stänga kommentarer eller inte godkänna. För många år sedan så skrev jag en fanfic som fick kommentarer från någon amerikan att han skulle anmäla mig till FBI och CIA eftersom jag hotade USA:s säkerhet och var en terroristanhängare till Usama Bin Laden. Exakt hur och varför fick jag aldrig riktigt klart för mig.
 
Om det är Archive of Our Own så kan du bara ta bort dem, och om du vill stänga kommentarer eller inte godkänna. För många år sedan så skrev jag en fanfic som fick kommentarer från någon amerikan att han skulle anmäla mig till FBI och CIA eftersom jag hotade USA:s säkerhet och var en terroristanhängare till Usama Bin Laden. Exakt hur och varför fick jag aldrig riktigt klart för mig.
Ja, jag tog bort dem. Jag vill inte stänga av gästers möjlighet till att kommentera, utan det får väl vara om det trollet återkommer. Men jag gissar att det var någon som bara tog ett av de senaste uppdaterade fanficsen då mina andra inte fick liknande kommentarer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 979
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp