Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det innehåller klorhexidin och ska helst inte användas mer än två veckor då det kan ge missfärgningar på tänderna. Och det ska användas innan tandborstning helst minst 30 min innan då det slår ut effekten av fluoret i tandkrämen

Ok! Jag hade ingen aning som syftet med användningen ska tilläggas. Jag har använt det på läkares inrådan längre än två veckor och inte fått missfärgade tänker hittills (men kanske haft tur).
 
Kommit hem från jobbet och hästarna. Passade på att handla lite på vägen och tänkte ju först inte åka nånstans i morgon men kom ju på att PostMord skickat två försändelser jag måste åka 5 mil för få hem. 🤬

Hade slägga bredvid hagen och knackade sönder isen i första tunnan, sedan mer kraft för att slå sönder isen i andra tunnan och fick ta i ordentligt för att slå hål på isen i tredje tunnan så vatten och is stänkte upp i ansiktet på mig och jobbkläderna. Så glad för mina vattentäta och fodrade arbetshandskar så jag kunde lyfta bort isen med händerna innan jag fyllde på med mer vatten. :up:

Nu sitter jag i soffan med eld i kaminen, alla djuren har fått sitt och jag är ledig resten av veckan. Lagomt lång arbetsvecka, två korta kvällspass. 😁
 
Kommit hem från jobbet och hästarna. Passade på att handla lite på vägen och tänkte ju först inte åka nånstans i morgon men kom ju på att PostMord skickat två försändelser jag måste åka 5 mil för få hem. 🤬

Hade slägga bredvid hagen och knackade sönder isen i första tunnan, sedan mer kraft för att slå sönder isen i andra tunnan och fick ta i ordentligt för att slå hål på isen i tredje tunnan så vatten och is stänkte upp i ansiktet på mig och jobbkläderna. Så glad för mina vattentäta och fodrade arbetshandskar så jag kunde lyfta bort isen med händerna innan jag fyllde på med mer vatten. :up:

Nu sitter jag i soffan med eld i kaminen, alla djuren har fått sitt och jag är ledig resten av veckan. Lagomt lång arbetsvecka, två korta kvällspass. 😁
Glad jag passade på att ta in ved innan jobbet, var -17 när jag var till hästarna men varmt och skönt här hemma och värmedynan är påslagen så sängen är varm när jag strax ska lägga mig i mitt kalla sovrum där inget element är på. :)
 
Alltså SL:s "rälsjobb"... DUNK DUNK ELI DUUUUUUNK DUNK DUNK!
Tänk er detta varje gång ett tunnelbanetåg passerar, dvs typ varannan minut :rofl:
Ungdomliga grannen sms:ar också typ varje gång: "nääää förfan Törnis hörde du nu"... "hallå denna var väl ännu värre än den förra??"... "nej men gud denna är värst hittills!!!"

:rofl:
 
Kommit hem från jobbet och hästarna. Passade på att handla lite på vägen och tänkte ju först inte åka nånstans i morgon men kom ju på att PostMord skickat två försändelser jag måste åka 5 mil för få hem. 🤬

Hade slägga bredvid hagen och knackade sönder isen i första tunnan, sedan mer kraft för att slå sönder isen i andra tunnan och fick ta i ordentligt för att slå hål på isen i tredje tunnan så vatten och is stänkte upp i ansiktet på mig och jobbkläderna. Så glad för mina vattentäta och fodrade arbetshandskar så jag kunde lyfta bort isen med händerna innan jag fyllde på med mer vatten. :up:

Nu sitter jag i soffan med eld i kaminen, alla djuren har fått sitt och jag är ledig resten av veckan. Lagomt lång arbetsvecka, två korta kvällspass. 😁
Yxa är smidigare än slägga.

*Mångårig empiri*
 
Alltså SL:s "rälsjobb"... DUNK DUNK ELI DUUUUUUNK DUNK DUNK!
Tänk er detta varje gång ett tunnelbanetåg passerar, dvs typ varannan minut :rofl:
Ungdomliga grannen sms:ar också typ varje gång: "nääää förfan Törnis hörde du nu"... "hallå denna var väl ännu värre än den förra??"... "nej men gud denna är värst hittills!!!"

:rofl:
Fy, så gräsligt... Du bor alltså precis över tunnelbanan? Hör du tågen annars också?
 
Fick veta att min kontaktperson har gjort ett Sommar i P1. Jag visste att hen är känd men faktumet att hen är känd har aldrig riktigt intresserat mig. På det sättet är jag nog rätt tråkig för det är typ irrelevant för mig om någon är känd eller inte 😅 Det hen är känd för är dock intressant och vi har pratat en del om det. Hen har ju berättat, men jag har väl inte riktigt fattat vidden av det. Nu är sommarpratet drygt 20 år gammalt, men det är säkert intressant ändå så jag planerar att lyssna på det så fort jag får tid :)
 
Sov några timmar när jag kom hem, kändes onödigt men var väl nödvändigt tyckte kroppen. Har iaf ätit sen middag och tittat lite tv + varit extra noga med att sätta på alarmet. Ska inte försova mig imorgon!
 
Well. Tvättmaskinen som jag försökte göra rent visade sig inte ens fungera. Så, nu har jag massor av blöta lakan överallt hemma och en del tvätt som inte hanns med. Som tur var så gick det att boka tid direkt imorgon bitti. Sååå då får jag ta och gå till tvättstugan igen då.

Vilket ändå passar bra, för hundmaten visade sig vara tvärslut så det blir till att köpa någon billig nödmat till frukost för dem. Ska jag ändå ut och fixa grejer tidigt på morgonen kan jag lika gärna handla också.

Det går så bra idag :grin:
 
Kan konstatera att en del saker är bra ändå. Som att jag nu går kvällspromenader här istället för i direkt stadsmiljö.
1000038907-01.webp
 
Lägger pussel, tittar på tv, lyssnar på musik, skriver brev. Funderar på om jag vågar gå en promenad snart. I natt hade jag verkligen behövt sova lite grann men det hjälper inget till att stressa över det, så det får bli som det blir
 
Brottas med mig själv. Folk på jobbet har varit sjuka och kommit tillbaka jobbet med kvarvarande (förkylnings)symptom nu på senare. Igår slog förkylningen till mot mig, och idag mår jag skit. Ont i hela kroppen (så även igår), ont och tung i huvudet, rethosta (så även igår), lite "slemmig". Inte särskilt snörvlig alls (inte heller igår). Känner mig febrig men har inte feber (36,3 igår, 37,3 idag). Generellt tycker jag att en ska vara hemma om en är sjuk..men kruxet är att det känns rätt "bortkastat" mtp andras agerande/tänk (som att jag kan vara hemma nu, vilket kostar en massa pengar, och sen komma tillbaka till jobbet och bli smittad igen..).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 986
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp