Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick hästarna vila IOM att jag är så trött. Tänkte julpynta och baka och mysa ikväll. Älskar det här stället. Så känns extra mysigt att pynta och göra fint. 😍
Stackars sambo är och hämtar tangentbord etc vi får låna tills mitt kommer till nya kaos-datorn. Han blir nog glad åt lite god kaka. 🍪
 
Hemma. Frös definitivt inte på vägen hem, men det var i princip bara ögonen som syntes mellan pälsmössan och halsduken. Möjligtvis lite kall på benen.

Katten välkomnade mig vid dörren och försökte smita ut. När jag stoppat henne så gick hon med svansen rakt upp framför mig och klagade att hon svalt ihjäl så jag snubblade över henne. Iofs kan jag förstå hennes ståndpunkt. Så hon fick middag som hon kastade i sig på fem röda. Jag har satt på tomatsoppa från Knorr. Haute cuisine. Men det går fort och lätt och värmer.

Har köpt prinskorv och paté på vägen hem, så långsamt men stadigt prickar jag av min julmatslista.
 
Underbart med snö! Så mycket småfåglar som frossar på allt jag hängt ut till dem, glada hundar som leker i den torra snön och Wilma som stångade huvudet i rutan när hon blev lite till sig av alla småfåglar ute. 😾

Bara två ägg idag men hönsen måste trott att jag blivit tokig när jag gav dem solrosfrön tillsammans med hönsfodret. Jag tänkte de behövde lite mer energi i kylan men päronen var iaf goda och de brukar ju gilla solrosfrön ute. Passade även på att dra in mer ved och göra upp en eld i kaminen innan jag åkte hemifrån till jobbet. Så vackert ute. Rimfrost på träden och solsken, känns bitter att det ska regna till helgen, kommer fasen knappt våga släppa ut hästarna när skiten fryser på igen. 🤬
 
Vi har fått en del snö nu och mer ska det bli 😍 Tyvärr ska det komma snöblandat framöver, hoppas att kylan håller i sig så det bara blir snö.
 

Bifogade filer

  • 20231205_174406.webp
    20231205_174406.webp
    176,2 KB · Visningar: 33
Pisstrött efter jobbet och skulle sätta igång maskiner i tvättstugan. Well. I två av tre maskiner var det proppfullt(!) med parfymstinkande mjukmedel. Vi vill inte använda mjukmedel och partnern är känslig mot parfym pga astma. Det var kul. Så jag bestämde mig för att köra en maskin tom i hopp om att få bort medlet, den andra fick jag försöka göra rent innan jag startade maskinen. Inte vad jag hoppats på... Jäkla skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 752
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
567
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 979
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp