Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns när jag hade häst, utan vantar då också eftersom jag inte ville vara klumpig om fingrarna i tyglarna. :D Nu är det många år sedan min häst fick vandra vidare, men ändå, red alltid ut vantlös i kylan. Askallt, men bodde i Skåne, inte SÅ HÄR kallt :D :D
 
Och hålla ett flexikoppel med ryckig hund i? :O Han älskar snö och busar extra nu, det är mörkt ute och jag ser jättejättedåligt och kan missa något han ser, men måste kunna bromsa omedelbart osv. Jag har flexi för att han ska få mer frihet eftersom han inte kan vara lös så gäller att jag har koll. :) låter som tumvantar vore minst lyckat? Men jag vet inte egentligen. :)

Förlåt, läste nog inte super- skyller på yr feberhjärna- men jag vill minnas att jag använde det vid de kallare dagarna när jag rastade vår piggelina hund men var noga med att trä öglan på kopplet runt handleden, funkade fint för oss :). Använde alltid den metoden (öglan över hand) för att inte tappa honom! :) dvs du har inte möjlighet att använda vanligt vid sån kyla och flexi vid mildare? Bara en tanke :) men kanske knepigt förstås om han är van att busa runt lite mer fritt...Knepigt
 
Hemma. Varit hemma hos min syster, jättemysigt. Har inte träffat henne eller min systerdotter på jättelänge. Brr, kallt ute och inne, 17.3 så det blir mysbyxor och tjock tröja. Stackars Megara ligger under fleecefilten på sin kattsäng. Har satt på värmen så snart blir det mysigt.

Nu middag. Gnuggat revben. Köpte massor på extra pris och äter mig långsamt igenom det.
 
Förlåt, läste nog inte super- skyller på yr feberhjärna- men jag vill minnas att jag använde det vid de kallare dagarna när jag rastade vår piggelina hund men var noga med att trä öglan på kopplet runt handleden, funkade fint för oss :). Använde alltid den metoden (öglan över hand) för att inte tappa honom! :) dvs du har inte möjlighet att använda vanligt vid sån kyla och flexi vid mildare? Bara en tanke :)
Det skulle bli många månader med kort koppel tyvärr, inte kul för honom.
 
Vet inte vad jag kan sätta på flexit? Har tänkt tanken men inte kommit på något som håller för en 25 kg hunds plötsliga kraftiga ryck,och som sitter ok på mig utan att trilla av.

Har haft honom kopplad runt midjan tidigare, sånt löparbälte, men det är så obekvämt så fort man tar på sig mer kläder nu på vintern så det går bort. Men har tänkt att just att ha något mellan kopplet och min hand vore bra med tanke på om jag får ep-anfall. Han får inte komma loss. Någonsin.
Jag tänker ett lädersnöre, ngt som håller. O det är ju bara tänkt som en back-up, OM du tappar.
 
Lite sent svar kanske. Jag bör inte heller dra på mig något nu innan kommande infusion osv, men hade jag verkligen velat gå på nåt, så hade jag helt sonika dragit på ett andningsskydd de timmarna. Har det fortfarande när jag åker kollektivtrafik etc. oftast åtminstone. :)

Har satter manga pa sig andningsskydd for att skydda sig fortfarande nar de gar i affarer eller aker kommunalt. Pa jobbet har vi flera stycken som alltid har det pa innomhus och nar de kor buss med passagerare och manga andra som anvander nar de sjalva ar snuviga eller det ar nagot som "gar" och sprids mellan skolor och job.
Jag varierar lite, ibland har jag det pa mig nar jag bedommer att riskerna ar storre, men da det irriterar att ofta inte kunna se med immiga glasogon ar jag lite slarvig.

Det skulle bli många månader med kort koppel tyvärr, inte kul för honom.

Kan du inte variera lite och ha vanligt koppel nar det ar morkt och du inte ser sa bra? Jag gillar inte flexikoppel och har bara anvant det tva ganger for att prova, men har en uppsjo av "lang linor" som jag dels satter knutar pa och dels kan knyta till en ogla pa slutet och lata hunden skutta och fara nar vi ar ute (det behovs inte pa mina, de kommer alltid rusande nar jag ropar/visslar). Det innebar dock att man maste veta exact vad hunden tanker hela tiden for att vara beredd.

Appropa att mina kommer nar jag visslar/ropar ... forra veckan gick Maken ut och in genom grinden till den inhangnade delen av tomten och kom inte ihag att Tate var ute. Enligt grannen hade en lop tik varit ute och nosat runt var vandplan och sarskit vid var grind tidigare pa dagen.

Nar Tate (som inte ar kastrerad😬) insag att nagot sa intressant varit dar gick han lungt ut och foljde tiken's spar runt vandplanen och vidare ut pa gatan utanfor. En annan granne sag honom folja sparet, men insag inte att det var min hund.
Nar det gick upp for mig att Tate inte var ute (PANIK) rusade jag till grinden och visslade och ropade. Han maste ha varit langt borta for det tog honom flera minuter att komma i vild kariar rusande hem igen.

Tack och lov att han ar sa bra pa att komma! Men just nu kor jag med "reinforcement" av inkallning igen. Det skadar absolut inte och hundarna kommer ihag hur kul det alltid ar att komma nar jag ropar. :p
 
Har satter manga pa sig andningsskydd for att skydda sig fortfarande nar de gar i affarer eller aker kommunalt. Pa jobbet har vi flera stycken som alltid har det pa innomhus och nar de kor buss med passagerare och manga andra som anvander nar de sjalva ar snuviga eller det ar nagot som "gar" och sprids mellan skolor och job.
Jag varierar lite, ibland har jag det pa mig nar jag bedommer att riskerna ar storre, men da det irriterar att ofta inte kunna se med immiga glasogon ar jag lite slarvig.



Kan du inte variera lite och ha vanligt koppel nar det ar morkt och du inte ser sa bra? Jag gillar inte flexikoppel och har bara anvant det tva ganger for att prova, men har en uppsjo av "lang linor" som jag dels satter knutar pa och dels kan knyta till en ogla pa slutet och lata hunden skutta och fara nar vi ar ute (det behovs inte pa mina, de kommer alltid rusande nar jag ropar/visslar). Det innebar dock att man maste veta exact vad hunden tanker hela tiden for att vara beredd.

Appropa att mina kommer nar jag visslar/ropar ... forra veckan gick Maken ut och in genom grinden till den inhangnade delen av tomten och kom inte ihag att Tate var ute. Enligt grannen hade en lop tik varit ute och nosat runt var vandplan och sarskit vid var grind tidigare pa dagen.

Nar Tate (som inte ar kastrerad😬) insag att nagot sa intressant varit dar gick han lungt ut och foljde tiken's spar runt vandplanen och vidare ut pa gatan utanfor. En annan granne sag honom folja sparet, men insag inte att det var min hund.
Nar det gick upp for mig att Tate inte var ute (PANIK) rusade jag till grinden och visslade och ropade. Han maste ha varit langt borta for det tog honom flera minuter att komma i vild kariar rusande hem igen.

Tack och lov att han ar sa bra pa att komma! Men just nu kor jag med "reinforcement" av inkallning igen. Det skadar absolut inte och hundarna kommer ihag hur kul det alltid ar att komma nar jag ropar. :p
Jag ser aldrig bra så det är inte specifikt när det är mörkt. :)
Jag gillar flexi bättre än långlina osv. Svårt att förklara, men i ett flexi känner jag var hunden är hela tiden, kopplet är ju alltid sträckt. Jag känner alla hans rörelser i handen och armen. Förutom när han går fot, så fot använder jag inte längre, vill ha honom framför mig istället. Det där med att jag känner hans rörelser förstärks i och med att han är kopplad i en halti och att jag när jag är ute med honom tittar nästan hela tiden på honom, så att jag är mer beredd på hans reaktioner. just att känna honom i kopplet är det bästa sättet att "se" hans reaktioner och var han är. Jag vare sig hör eller ser folk omkring mig så väl som det behövs så jag kan märka på honom om det är någon i närheten osv.

Vad bra att Tate kom springande trots intressant doft! De förvånar oss ibland de där djuren :D
 
Försöker göra skumtomtefudge, den med mjölkchoklad men jag har väldigt tydligt ingen fudgevana för nu har allt svämmat över i för liten kastrull och blir ett helvete att städa:nailbiting::arghh: Klippte mig även i fingret istället för skumtomte... Jag är också utsvulten men kan inte äta min matlåda förrän jag försökt göra klart detta h-vete :rofl:
 
Åhhh...Blir så himla sugen på och baka (och äta) allt ni skriver om nu de senaste inläggen :d:laugh:
jag ligger i soffan med värmefilten. När man har värmefilten så ingår det katt, så han ligger just nu på mig och njuter :)
 
Är less och skitförbannad. Jag tappade ett däck på King Caben igår, med extremt stor sannolikhet orsakat av ett sabotage. Hade det hänt lite tidigare och jag varit en sämre förare hade det kunnat bli rejält värre, det här hände nämligen precis efter en bro.

Jag hoppas verkligen att ingen inbillar sig att de kan skrämma mig, de har verkligen gett sig på fel kvinna! :devil:

Edit: Givetvis är polisen inkopplad.

Edit 2: Jag fullkomligen HATAR och FÖRAKTAR aktivister!
Usch, så otäckt och onödigt.... :(
 
Ännu bättre, frågade systerdotter om hon skulle vara intresserad av en Guccikopia och hon sa kanske. Så jag ska skicka en bild så kanske hon vill ha den. Vilket löser allting :up:

Synd att den inte är riktig så jag kunde sälja den för en slant :D

Kopior är väl olagligt oavsett? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 943
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp