Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är less och skitförbannad. Jag tappade ett däck på King Caben igår, med extremt stor sannolikhet orsakat av ett sabotage. Hade det hänt lite tidigare och jag varit en sämre förare hade det kunnat bli rejält värre, det här hände nämligen precis efter en bro.

Jag hoppas verkligen att ingen inbillar sig att de kan skrämma mig, de har verkligen gett sig på fel kvinna! :devil:

Edit: Givetvis är polisen inkopplad.

Edit 2: Jag fullkomligen HATAR och FÖRAKTAR aktivister!

Jag ar sa glad att det gick bra och jag hoppas polisen far tag i de som gjort det:heart

Aktivister ar oftast ett otyg🤬 som forstor for andra och det de "activerar" for. Sedan kanner de sig sa duktiga som "aktiverat" och "Minsann!" raddat, forsokt radda, naturen/staden/byggnaden helt utan att gjort nagot bra alls, bara forstort for andra och det blir inte som de vill i alla fall.
 
Vi har haft en helt underbar host. For lite regn sager experterna, men med tanke pa att det nu regnat over 200 mm pa ett och ett halvt dygn sa lar vi nog komma i kapp. :crazy:

MEN ... i dag ska vi sta framfor Walmart igen. Den har gangen har vi ett samarbete med brandstationen och samlar in leksaker till barn som inte far nagot annat an genom donationer. Far jag papeka att det regnade hela dagen i gar, hela natten innan, hela natten i natt ... och ska fortsatta regna NASTAN hela dagen i dag?

Prognosen sager att det ska vara uppehall fran 10-11 till 3-4 tiden. Vi satter upp med en "canopy" precis framfor Walmart's ingang och vi ska vara dar 11:30 for att borja satta upp. Hall tummarna att prognosen stammer, da far vi upp allt innan regnet borjar igen. Det ar enklare att ta ner medan det regnar, da kan vi ta hem och torka allt sa det inte moglar.
 
Levaxinburkarna gör mig galen. Nu har jag lyckats skära mig i fingret för femtielfte gången när jag försöker öppna den igen. Och vi pratar inte om för första gången utan när jag stängt locket efter att ta ut en tablett. Det enda alternativet är att ha dem utan lock vilket medför att mer än en burk slutat spritt över hela golvet.
Lägg dem i en dosett? I en annan burk?
 
Jag brukar mala mandel o min blender. Funkar! Bara pausa då och då för att se att det inte blir smör. :up:
Jag har fått mammas mandelkvarn och nu när hon vill mala nötter så testar hon olika men tycker inte det riktigt fungerar, tror en blender nog är det som fungerat bäst än så länge.
 
Lite sent svar kanske. Jag bör inte heller dra på mig något nu innan kommande infusion osv, men hade jag verkligen velat gå på nåt, så hade jag helt sonika dragit på ett andningsskydd de timmarna. Har det fortfarande när jag åker kollektivtrafik etc. oftast åtminstone. :)

Jag vågade inte! Gick ner och målade och lyssnade på Händel på högsta volym istället
 
Den här kylan tar kol på mina händer! Använder tunna fingervantar som jag brukar använda på vintern, oftast använder jag dock inte vantar på vintrarna..., men de räcker inte numera! :( Använder en, på höger hand där jag har min blindpinne, men på vänster hand där jag håller hundens flexikoppel vågar jag inte ha vante ifall jag tappar kopplet när han drar eller rycker. Men Gode Gud vad kallt! Känner inte fingrarna ganska snart och tummarna värker några timmar efter jag kommer in varje gång- och då är det ju snudd på dags att ta en prommis igen!

Tjurar också för att jag inte har julostchipsen längre. De är gooooooooooooooooooda och jag vill haaaaaaaaaaaaaaaa!

Men nu ska jag göra middag. Ska glo i frysen vad som finns där.
 
Den här kylan tar kol på mina händer! Använder tunna fingervantar som jag brukar använda på vintern, oftast använder jag dock inte vantar på vintrarna..., men de räcker inte numera! :( Använder en, på höger hand där jag har min blindpinne, men på vänster hand där jag håller hundens flexikoppel vågar jag inte ha vante ifall jag tappar kopplet när han drar eller rycker. Men Gode Gud vad kallt! Känner inte fingrarna ganska snart och tummarna värker några timmar efter jag kommer in varje gång- och då är det ju snudd på dags att ta en prommis igen!

Tjurar också för att jag inte har julostchipsen längre. De är gooooooooooooooooooda och jag vill haaaaaaaaaaaaaaaa!

Men nu ska jag göra middag. Ska glo i frysen vad som finns där.
Tipsar om ridhandskar. Bra grepp och gjorda för att ha band i handen - koppel och tygel är rätt lika!
 
Den här kylan tar kol på mina händer! Använder tunna fingervantar som jag brukar använda på vintern, oftast använder jag dock inte vantar på vintrarna..., men de räcker inte numera! :( Använder en, på höger hand där jag har min blindpinne, men på vänster hand där jag håller hundens flexikoppel vågar jag inte ha vante ifall jag tappar kopplet när han drar eller rycker. Men Gode Gud vad kallt! Känner inte fingrarna ganska snart och tummarna värker några timmar efter jag kommer in varje gång- och då är det ju snudd på dags att ta en prommis igen!

Tjurar också för att jag inte har julostchipsen längre. De är gooooooooooooooooooda och jag vill haaaaaaaaaaaaaaaa!

Men nu ska jag göra middag. Ska glo i frysen vad som finns där.
-Vante m grepp.
-Kringla på flexikopplet o sätta runt handleden - som backup så det inte tappas.

Kan ngt vara till hjälp?
 
Tipsar om ridhandskar. Bra grepp och gjorda för att ha band i handen - koppel och tygel är rätt lika!
Funderade på det, men jag har ju flexi, inte vanligt koppel, så det är ju burken. Jag har alltid kunnat låsa fingrarna om "burken" när han drar och rycker så den rycks aldrig ur händerna men är rädd att det sker när jag har vantar på händerna.
 
Funderade på det, men jag har ju flexi, inte vanligt koppel, så det är ju burken. Jag har alltid kunnat låsa fingrarna om "burken" när han drar och rycker så den rycks aldrig ur händerna men är rädd att det sker när jag har vantar på händerna.
Ridhandskar är inte vantar. De är smidiga för att kunna ge små tydliga hjälper i tygeln.

Jag har tunna skinnhandskar till min pyttehunds smala lilla koppel. Funkar utmärkt.
Komplettera med ett par bra handledsvärmare.:up:
 
-Vante m grepp.
-Kringla på flexikopplet o sätta runt handleden - som backup så det inte tappas.

Kan ngt vara till hjälp?
Vet inte vad jag kan sätta på flexit? Har tänkt tanken men inte kommit på något som håller för en 25 kg hunds plötsliga kraftiga ryck,och som sitter ok på mig utan att trilla av.

Har haft honom kopplad runt midjan tidigare, sånt löparbälte, men det är så obekvämt så fort man tar på sig mer kläder nu på vintern så det går bort. Men har tänkt att just att ha något mellan kopplet och min hand vore bra med tanke på om jag får ep-anfall. Han får inte komma loss. Någonsin.
 
Den här kylan tar kol på mina händer! Använder tunna fingervantar som jag brukar använda på vintern, oftast använder jag dock inte vantar på vintrarna..., men de räcker inte numera! :( Använder en, på höger hand där jag har min blindpinne, men på vänster hand där jag håller hundens flexikoppel vågar jag inte ha vante ifall jag tappar kopplet när han drar eller rycker. Men Gode Gud vad kallt! Känner inte fingrarna ganska snart och tummarna värker några timmar efter jag kommer in varje gång- och då är det ju snudd på dags att ta en prommis igen!

Tjurar också för att jag inte har julostchipsen längre. De är gooooooooooooooooooda och jag vill haaaaaaaaaaaaaaaa!

Men nu ska jag göra middag. Ska glo i frysen vad som finns där.

Kan du inte använda tumvantar och såna där handvärmare i ? :)
 
Kan du inte använda tumvantar och såna där handvärmare i ? :)
Och hålla ett flexikoppel med ryckig hund i? :O Han älskar snö och busar extra nu, det är mörkt ute och jag ser jättejättedåligt och kan missa något han ser, men måste kunna bromsa omedelbart osv. Jag har flexi för att han ska få mer frihet eftersom han inte kan vara lös så gäller att jag har koll. :) låter som tumvantar vore minst lyckat? Men jag vet inte egentligen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 118
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 943
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp