Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver verkligen körkort..
Men hur få råd med det?
Leva utan mat i några månader kanske
Har supersnälla kollegor och så men känns sjukt jobbigt att behöva fråga om skjuts

Jag vet inte din ålder och csn men ska inte det vara en möjlighet nu för tiden?

Edit. Ni kanske hade diskuterat det och jag var sen på bollen, ber om ursäkt i så fall 🤗
 
Senast ändrad:
Nej jag menar inte att det är enkelt eller stora marginaler, men jag gav ett förslag kring hur det kunde lösas. Kfm tillåter uppenbart att sonen bor hos dig utan att betala.

Jag lägger inte heller någon värdering i ordet sponsra, vill jag tillägga. Såg att det kanske lätt kan läsas med en värderande ton. (Min mamma sponsrar mig en del på sin halvtaskiga pension, för att hon kan och för att min ekonomiska situation är sådär. Jag är tacksam för det! Mammor är fint.)

Tillägg: såg nu att du inte vill prata mer om det vilket jag respekterar fullt ut.


Tänk om fler vore som du!🙏
 
Levaxinburkarna gör mig galen. Nu har jag lyckats skära mig i fingret för femtielfte gången när jag försöker öppna den igen. Och vi pratar inte om för första gången utan när jag stängt locket efter att ta ut en tablett. Det enda alternativet är att ha dem utan lock vilket medför att mer än en burk slutat spritt över hela golvet.
 
Levaxinburkarna gör mig galen. Nu har jag lyckats skära mig i fingret för femtielfte gången när jag försöker öppna den igen. Och vi pratar inte om för första gången utan när jag stängt locket efter att ta ut en tablett. Det enda alternativet är att ha dem utan lock vilket medför att mer än en burk slutat spritt över hela golvet.
Jag snurrar aldrig på locket efter jag stängt det. De är alltså alltid i rätt läge för att öppna. Håller med om att de inte direkt har optimal design.

Hoppas fingret mår okej!
 
Har hjälpt min syster tolka några uppgifter hon fått i engelska. Läraren har missat att informera tydligt och min syster blir då blockerad när hon inte förstår. Känns bra att kunna hjälpa, förklara och märka hur det klarnar för henne. Hon skickade in två av fem uppgifter i natt, har fått instruktioner till två till i dag av mig och i morgon tar vi den femte. Jag är bra på språk, hon däremot är inte det. Hon är bra på matte, jag däremot är inte det. Kul att vi som annars är så väldigt lika kompletterar varandra där! :)

Har städat lite, varit ute med spion några gånger i snön och garvat åt hans klättrande till toppen på snöhögar som plogats upp, ätit frukost, lyssnat på julmusik, glömt lunch, men ska fixa ihop något i ätväg nu tänkte jag och sedan fundera på middag igen.
 
Är less och skitförbannad. Jag tappade ett däck på King Caben igår, med extremt stor sannolikhet orsakat av ett sabotage. Hade det hänt lite tidigare och jag varit en sämre förare hade det kunnat bli rejält värre, det här hände nämligen precis efter en bro.

Jag hoppas verkligen att ingen inbillar sig att de kan skrämma mig, de har verkligen gett sig på fel kvinna! :devil:

Edit: Givetvis är polisen inkopplad.

Edit 2: Jag fullkomligen HATAR och FÖRAKTAR aktivister!
Men vad är det för dumma människor som gör något sånt?! Fattar att du nog inte kan svara på det och förväntar mig inte det heller. Jag hoppas verkligen att polisen får tag i dem och hindrar dem från att hitta på fler dumheter.

Vilken himla tur att det gick bra denna gången! <3
 
Tittar på sändningen från Friends. Ett enda ekipage var helt o harmoni och de vann. Sånt gör mig glad.
På tvn går travet.
Nervös för hockeyn.
 
IMG20231202124857.jpg

Parkerade skotern lite djupt en gång tidigare idag 😁 så går det när det är en meter pudersnö!❄️
 
Eftersom jag inte är så frisk så vore det mindre bra om jag fick någon infektion. Det är det jag tvekar på. Det kommer vara fullsatt och parkettplatser dvs man sitter nära varandra.
Lite sent svar kanske. Jag bör inte heller dra på mig något nu innan kommande infusion osv, men hade jag verkligen velat gå på nåt, så hade jag helt sonika dragit på ett andningsskydd de timmarna. Har det fortfarande när jag åker kollektivtrafik etc. oftast åtminstone. :)
 
Visa bifogad fil 133296
Parkerade skotern lite djupt en gång tidigare idag 😁 så går det när det är en meter pudersnö!❄️
Vi pratade idag om julen och hur jag hade velat att det var så här mkt snö då IOM att jag hade velat ge Arvidsjaur-pappan en vit och fin julupplevelse här. Vi åkte alltid upp dit på julen, åkte skoter etc. Så mysigt och speciellt för mig som Stockholmare. 😍
Fick iaf liiiite såna vibbar idag när vi tog 4-hjulingen en bit i det här magiska landskapet med massa snö. 😍
Att sambon rotat fram en gammal Canada Goose-jacka som jag hade framför mig gjorde väl än mer att man gick bak i tiden. 😅
 
Suttit och sålt lotter på en julmarknad några timmar idag.
Tror vi slog nån form av rekord. :rofl:
Vi sålde bra med lotter men under de två timmar jag satt där sålde jag inte en enda vinst! Trots att det är 10 vinster på varje ring.

Under alla år jag suttit där på julmarknaden har det inte hänt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 113
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp