Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste ju ha miljonskulder om det tar 30 år att betala av! Har för mig att du skrev nån gång att det rörde sig om några hundra tusen. Kan den tidsramen verkligen stämma?
Jag hade absolut tagit in hyra av inneboende (oavsett vem) för att beta av!
Enligt KFM när jag sökte skuldsanering så.
Och då var ca 30 år en rimlig tid så skuldsanering avslogs.
 
Men bostaden i övrigt då? Givetvis ska vuxna barn delta i hushållets utgifter när föräldern så önskar. Hyra, el, värme, sophämtning, vatten, TV, bredband, hemförsäkring o.s.v.
Absolut men det beror på hur mycket han har kunnat jobba och så.
Ibland måste han resa till Uddevalla för läkarbesök och annat och då kan han ju inte jobba plus att det kostar
I slutändan spelar det ingen roll för betalar han hemma drar Kfm mer.
 
Men om summan inte är miljonbelopp så låter det helt orimligt! Du tjänar ju som du säger bra också så de drar väl en rejäl summa varje månad på lönen
Ingen aning hur de räknat
De hade iaf räknat på en framtida lön som är helt orimlig.
Och ändå skulle det ta 30 år minst.
 
Då är det ju perfekt att lägga till en överenskommelse med honom att han köper körlektioner till dig motsvarande hans del av hyra, el, och andra löpande kostnader. :up:

Mkt bra idé!
Han skulle ju dessutom kunna köpa presentkort på körlektioner eller likn. så blir det ännu tydligare att det är en gåva.
 
Senast ändrad av en moderator:
Då är det ju perfekt att lägga till en överenskommelse med honom att han köper körlektioner till dig motsvarande hans del av hyra, el, och andra löpande kostnader. :up:
Så mycket jobbar han inte.
Han är timvikarie och hur mycket han jobbar beror också på hur han mår.
Han har haft en depressiv period just nu.
Han ska flytta framåt sommaren och sparar för att starta sitt företag.
Känns viktigare så att han faktiskt flyttar.
Mitt mående är inte på topp heller.
 
Så mycket jobbar han inte.
Han är timvikarie och hur mycket han jobbar beror också på hur han mår.
Han har haft en depressiv period just nu.
Han ska flytta framåt sommaren och sparar för att starta sitt företag.
Känns viktigare så att han faktiskt flyttar.
Mitt mående är inte på topp heller.
Okej! Då har du helt enkelt prioriterat sponsring av barn över möjlighet till körkort och eftersom du har bäst inblick i ditt liv så vet du också bäst varför. Hoppas det beslutet ger önskad effekt för er båda. :)
 
Okej! Då har du helt enkelt prioriterat sponsring av barn över möjlighet till körkort och eftersom du har bäst inblick i ditt liv så vet du också bäst varför. Hoppas det beslutet ger önskad effekt för er båda. :)
Alltså det är inte så att det finns utrymme för körkort även som ensamboende
Kfm låter en bara behålla till det allra viktigaste
 
Alltså det är inte så att det finns utrymme för körkort även som ensamboende
Kfm låter en bara behålla till det allra viktigaste
Fast förslaget var att sonen skulle kunna ge dig körlektioner i present som nåt sånär motsvarar delen av hyran som han ändå ska betala. Då kanske du kan få 4-6 körlektioner i månaden och på det behövs inte många månader innan det kanske går att få ett körkort? Bara så du jämför äpplen och päron på ett rimligt sätt i prioriteringarna.
 
Jag förstår att många har frågor kring min ekonomi och varför jag "försörjer" mi son.
Jag kommer inte svara på allt då det dels rör sonen och sedan mig själv
Jag är inte hemlig med mina skulder och så, men skulle jag försöka förklara allt blir det en roman.
Mitt mående är inte på topp heller och allt påverkar ekonomin.
Jag förstod inte heller hur KFM tänkte nr jag ansökte om skuldsanering men överklagade och fick nej då med så det vet väl mer om min ekonomi än mig.
Dock räknade de på att jag skulle tjäna typ 48 000 snart och jag är låååååångt från den lönen.
Ifrågasatte det med, men de ansåg att jag kunde flytta till Stockholm och tjäna det.
Att jag inte får boende ansågs icke relevant.
 
Alltså det är inte så att det finns utrymme för körkort även som ensamboende
Kfm låter en bara behålla till det allra viktigaste
Nej jag menar inte att det är enkelt eller stora marginaler, men jag gav ett förslag kring hur det kunde lösas. Kfm tillåter uppenbart att sonen bor hos dig utan att betala.

Jag lägger inte heller någon värdering i ordet sponsra, vill jag tillägga. Såg att det kanske lätt kan läsas med en värderande ton. (Min mamma sponsrar mig en del på sin halvtaskiga pension, för att hon kan och för att min ekonomiska situation är sådär. Jag är tacksam för det! Mammor är fint.)

Tillägg: såg nu att du inte vill prata mer om det vilket jag respekterar fullt ut.
 
Jahapp. Kroppen har börjat värka och känner mig inte bra 😕...Feber har jag aldrig vid förkylning så undra va detta kan va för skit då...Tyckte jag och sambon kunde få hålla oss friska närmaste 5 åren efter halvåret på föris med ständiga sjukdomar som avlöste varandra men det var för mycket begärt 😝🙄😒.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 113
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp