Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sonic76 Inte sätta grus i maskineriet, mitt körkort närmar sig snart kosta 25,000kr :bag: Då har haft lite tillfällen köra med min mamma med (men inte fullt lika mycket om bott nämre), då bara automat (jag behövde tid dock) , ska lägga till manuell sen. Men flesta tror kostar lite mindre än det, men inte långt ifrån om jag uppfatta körskoleläraren rätt.
Inte billigt nånstans gäller bil, men ändå måste typ ha det 🙃 . Hoppas det löser sig.
 
Petade just på min skumtomtefudge som inte stelnat än så slängde in i kylen:eek: Fick i mig lite kycklingtacogratäng, portionen kändes snål så är nu hungrig igen. Ska snart ta ut en mjuk pepparkaka och göra klart en deg till pepparkakscookies som nog får stå i kylen till imorgon. Allt medans julfilmer spelas på tvn. Håhåhåjaja galning:angel:
 
Haft en urmysig dag! Besökt en handelsträdgård som bygger upp ett helt magiskt vinterland i sin butik. Sonen var i extas över djuren som rörde sig och över all ”christmas”. Magiskt! 😍🎅🏻
Sen vidare till gammaldags julmarknad på ett friluftsmuseum där vi fick åka häst och släde till ljudet av bjällerklang. 😍😍

Väl hemma bestämde vi oss för att plocka upp nya julgranen och klä den. 🎄

Imorgon ska vi iväg på ett annat juläventyr tillsammans med bästa kollegan! 🙌🏻
 
Petade just på min skumtomtefudge som inte stelnat än så slängde in i kylen:eek: Fick i mig lite kycklingtacogratäng, portionen kändes snål så är nu hungrig igen. Ska snart ta ut en mjuk pepparkaka och göra klart en deg till pepparkakscookies som nog får stå i kylen till imorgon. Allt medans julfilmer spelas på tvn. Håhåhåjaja galning:angel:
Skumtomtefudge? 😲 Hur gör man det, på skumtomtar? Jag vet inte om det låter gott eller för mycket! 😅
 
@Sonic76 Inte sätta grus i maskineriet, mitt körkort närmar sig snart kosta 25,000kr :bag: Då har haft lite tillfällen köra med min mamma med (men inte fullt lika mycket om bott nämre), då bara automat (jag behövde tid dock) , ska lägga till manuell sen. Men flesta tror kostar lite mindre än det, men inte långt ifrån om jag uppfatta körskoleläraren rätt.
Inte billigt nånstans gäller bil, men ändå måste typ ha det 🙃 . Hoppas det löser sig.
Intensivkurser -häromkring iaf- ligger på 18-19000 kr, men har man inga pengar alls över, så är ju för dyrt även om det skulle kosta en tredjedel.
 
I kväll har jag roat mig med att forcera upp en julmust. Jag och kompis köpte julmust och skulle dricka den på läktaren medan vi såg shower, men den gick fan inte att öppna.

Efter 15 minuter handkraft från mig och kompis tog jag fram mina greppiga handskar. De gick bet. Jag testade nästdukar, att stå på korken medan kompis snurrade, Nix. Klämde korken mellan dörr och dörrblad. Näpp. Körde korkarna under varmt vatten, näpp. Efter sisådär 40 min, tröttnade jag och letade reda på den kralliga vakten jag sett vid en dörr.
Han trodde det var dolda kameran :p Ringde efter hjälp efter 10 minuter.
Ny krallig vakt kom, han gick bet.
Vakt x2 gav till slut upp och sa att vi får gå tillbaka med musten och reklamera.

Nähädu, jag är hästmänniska och ger mig inte så lätt inte.
efter 1,2 timmar fick jag dricka min julmust. Räddaren i nöden? Bindor :angel:
Japp, jag satt och klistrade fast bindor på korken och vred sedan för kung och fosterland. 3 sönderlitna bindor senare hade jag fått upp julmusten. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 944
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp