Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på kanal 12 på hästsport och det är tölttävling just nu. Tänker och funderar på senaste dagarnas diskussioner och om "bakom lod". Tölten har iallafall en fördel i att huvudet inte blir så lätt bakom lod. Men i skritt så ser det inte så stor skillnad ut mot "vanliga" storhästar i dressyr tänker jag..
Fötterna är iallafall för långt ned för ponnysparkar och sporrar :p

Fascinerande att alla visar upp sig på banan samtidigt dock.
 
Tittar på kanal 12 på hästsport och det är tölttävling just nu. Tänker och funderar på senaste dagarnas diskussioner och om "bakom lod". Tölten har iallafall en fördel i att huvudet inte blir så lätt bakom lod. Men i skritt så ser det inte så stor skillnad ut mot "vanliga" storhästar i dressyr tänker jag..
Fötterna är iallafall för långt ned för ponnysparkar och sporrar :p

Fascinerande att alla visar upp sig på banan samtidigt dock.
Jag tycker att det ser bedrövlig ut.
 
Dricker te. Någon har i natt kört av vägen och ner i en av mina sommarhagar som ligger precis vid en korsning. Tur jag inte använder den så här års och att det inte var någon tråd uppsatt. Men ett par stolpar är knäckta.
IMG_5636.jpeg


Grannen föreslog att jag skulle sätta upp skyltar om parkeringsavgift för det är inte första gången nån kör ner i den där hagen :crazy: det kom i alla fall bärgare och forslade bort den sedan.
 
Jag tycker att det ser bedrövlig ut.
Hästarnas huvuden rycker till ibland ser jag, såg just en häst gapa och deras munnar skummar (de flesta iallafall) - är det du tänker på? 🤔

Jag är nyfiken då jag är helt okunnig och har bara liksom sett vad som kommit långt i tävlingarna (vilket är ju förstås inte alltid det som är för hästens bästa).
 
Var in på kontoret aka "kallrummet" och kan konstatera att novemberkaktusarna trivs yppeligt där inne kylan :up:

Visa bifogad fil 133207

Den längst upp till vänster är moderplantan och de andra två är ättelägg.
Vi har också våra i det kallaste rummet och även de verkar tämligen lyckliga över sin placering. Fint att det i alla fall finns något levande ting som har vett att uppskatta de kyligare delarna av ens hem :D
 
Men jag tycker att fuxen med en liten stjärn(?) (inte linfuxen) just nu ser rätt fin ut. Den gapar inte och huvudet är stilla.

Åh, nu såg jag att det var svensken.
Ska se vad han heter... Kristjan Magnusson.
Säger mig absolut inget :p tänker om någon av er känner igen namnet.
 
Jag myser i soffan med kaffe och saffransgrotta. Storebror + fru anlände vid lunchtid och är nu inne i stan och roar sig medan vi andra jobbar färdigt och börjar förbereda middagen. Men först får jag nog sluta ögonen i en minut eller fem här i mitt soffhörn, för dagen har gått i ett sedan 7 i morse. Ser fram emot en urmysig kväll med margaritas & tacos carne asada, julgransklädning, glögg, sällskapsspel och kanske till och med lite bubbel om andan faller på :d
 
Hästarnas huvuden rycker till ibland ser jag, såg just en häst gapa och deras munnar skummar (de flesta iallafall) - är det du tänker på? 🤔

Jag är nyfiken då jag är helt okunnig och har bara liksom sett vad som kommit långt i tävlingarna (vilket är ju förstås inte alltid det som är för hästens bästa).
Spända halsar och nackar, gapande munnar.
Utöver det så tycker jag att det ser illa ut med stora människor på små hästar.
 
Min man kom precis instudsandes med ett stort leende på läpparna, gav mig en puss och sa "hi, you're amazing and I love you!" innan han studsade tillbaka till sin plats på hemmakontoret igen. Jag funderar nu på vad jag har gjort (eller kanske snarare vad han har gjort :cautious:) som föranledde denna plötsliga kärleksförklaring. Nog för att vi brukar vara rätt kärleksfulla mot varandra i vardagen, men det här kändes liksom så himla spontant och plötsligt :D
 
Min man kom precis instudsandes med ett stort leende på läpparna, gav mig en puss och sa "hi, you're amazing and I love you!" innan han studsade tillbaka till sin plats på hemmakontoret igen. Jag funderar nu på vad jag har gjort (eller kanske snarare vad han har gjort :cautious:) som föranledde denna plötsliga kärleksförklaring. Nog för att vi brukar vara rätt kärleksfulla mot varandra i vardagen, men det här kändes liksom så himla spontant och plötsligt :D
Har han haft jobbsammanhang o hört kollegor? O liksom landat i hur bra du är?
 
Nu blir jag nyfiken? Nån personlig koppling?
Nä mer att jag följer NHL och ffa svenska spelare. Det är kul att Leo Carlsson har gjort så bra ifrån sig i Anaheim. Ja jag är en skamlös band waggoner som följer svenskar från lag till lag och hejar på dem :D Även om jag avskyr/avskydde Pens efter att de besegrade Wings 2009 (ja jag är långsint) så har jag kollat lite nu när Erik Karlsson spelar där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp