Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 133210

Grannen föreslog att jag skulle sätta upp skyltar om parkeringsavgift för det är inte första gången nån kör ner i den där hagen :crazy: det kom i alla fall bärgare och forslade bort den sedan.
Samla ihop massa gamla däck och bygg så där som man ser på formel 1 :idea:
Jag kan skänka några gamla däck som ligger i min lada de var gamla när jag flyttade hit så det är nog ingen som saknar dom :D
 
Tror att jag fått ryggskott?

Visst brukar man ha ont i ryggen när man vaknar då och sen lättar det efter att man rör sig lite. Har så ont att jag kräks när jag vaknar men efter promenad och core övningar så gör det bara ont liksom. Bra motivation till att börja träna dock. 🤪
 
Jag som inte haft julkalender sedan barn fick en hemgjord av äldsta dottern.

IMG_6109.jpeg
 
Tror att jag fått ryggskott?

Visst brukar man ha ont i ryggen när man vaknar då och sen lättar det efter att man rör sig lite. Har så ont att jag kräks när jag vaknar men efter promenad och core övningar så gör det bara ont liksom. Bra motivation till att börja träna dock. 🤪
Jag vet inte men jag har liksom tänkt mig att de plötsliga "skott" av smärta i ryggen jag har fått då och då har varit ryggskott, tänkte att det lät rimligt då de kommer så plötsligt som skott :cautious:
Men de sker när jag böjer mig ned. Högst troligen otränade muskler här också :angel:
 
Jag är hungrig!

Min man må vara värdelös på matlagning, men han kan städa.

Maken ocksa :heart Jag ar SA tacksam att jag inte behover ha huvudansvaret for stadning. Jag bara gar efter och fixar detaljer som han inte ser.:p

Tittar på kanal 12 på hästsport och det är tölttävling just nu. Tänker och funderar på senaste dagarnas diskussioner och om "bakom lod". Tölten har iallafall en fördel i att huvudet inte blir så lätt bakom lod. Men i skritt så ser det inte så stor skillnad ut mot "vanliga" storhästar i dressyr tänker jag..
Fötterna är iallafall för långt ned för ponnysparkar och sporrar :p

Fascinerande att alla visar upp sig på banan samtidigt dock.

Paso Finos, (som har sin aldeles egna gangart och anvander den fran det att de fods i hagen) staller huvudet i lod nar de drar i vag i Fino det kortaste steget, Corto medium steg, eller Largo langsta steget som min hast klockades i lite mer an 33 km i timman ... och han var absolut inte en av de snabbaste.
Det ser jatte markligt ut nar huvudet gar in i lod i hagen och en hel hog med hastar far i vag som ett jehu ... Pason staller ocksa garna huvudet i lod i skritt och gallop, i hagen, det ar helt enkelt deras grej.
De haller huvudet hogt, men i lod, och ar mycket vackra dar de drar fram. :heart
 
Pga av en lång historia som jag inte ska dra här så är jag plötsligt ägare av något jag är 99.999% säker på är en kopia av en Gucciväska. Jag är så långt bort från en gucciperson som man kan komma, förutom en Guccikopia person. Vad sjutton ska jag göra med den? Slänga? Skänka till röda korset? Vill inte att någon ska bli lurad.
 
Maken ocksa :heart Jag ar SA tacksam att jag inte behover ha huvudansvaret for stadning. Jag bara gar efter och fixar detaljer som han inte ser.:p



Paso Finos, (som har sin aldeles egna gangart och anvander den fran det att de fods i hagen) staller huvudet i lod nar de drar i vag i Fino det kortaste steget, Corto medium steg, eller Largo langsta steget som min hast klockades i lite mer an 33 km i timman ... och han var absolut inte en av de snabbaste.
Det ser jatte markligt ut nar huvudet gar in i lod i hagen och en hel hog med hastar far i vag som ett jehu ... Pason staller ocksa garna huvudet i lod i skritt och gallop, i hagen, det ar helt enkelt deras grej.
De haller huvudet hogt, men i lod, och ar mycket vackra dar de drar fram. :heart
Ser dock i mina ögon rätt sjukt ut?
https://www.google.com/search?q=pas...ate=ive&vld=cid:baa828b9,vid:lL_WC1UMOA0,st:0
 
Pga av en lång historia som jag inte ska dra här så är jag plötsligt ägare av något jag är 99.999% säker på är en kopia av en Gucciväska. Jag är så långt bort från en gucciperson som man kan komma, förutom en Guccikopia person. Vad sjutton ska jag göra med den? Slänga? Skänka till röda korset? Vill inte att någon ska bli lurad.
Behålla om du gillar den?
 
Åh vad det kan strula ibland...Kom lagom fram till stallet igår så hade fjädern på bilen vänster fram smällt av.....(sån tur att jag bestämde mig för att skippa stan som först tänkt!!). Bästa älsklingen var så snäll och satte fart och bytte fläkt på sin bil så jag skulle kunna ha den på fm idag då hovis skulle komma och vintersko hästen; ja då startar den inte!! Hade sån tur (igen 🙌 )att min vän och stallkompis hade möjlighet att skjutsa mig; guld värt så min fina häst äntligen fick sina fyrbrodd och snösulor; hon äna gäspade nöjd när det var klart 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp