Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit galet mycket fika på jobbet.
Och god lunch.
Nu har jag och ”tusen” andra handlat på ICA.
Kastat mig i soffan och tittar på ridsport.
IMG_5308.jpeg
 
Blötlade ärtorna över natten och kokade 8 timmar i crockpotten och ändå var ärtorna alldeles för hårda när jag hem. Nu står de och kokar på spisen också... Har googlat och förstått att detta är ett vanligt problem med Go Greens gula ärtor tydligen :cautious:. Men finns det andra att köpa :confused:?

Konstigt. Mina Go Greens ärtor sjöd på spisen i kanske 2 timmar och blev perfekta. De mesta lite mosiga med några med lite tuggmotstånd.
 
Sitter på bussen upp till mamma, blev så jag åker upp och det känns bra :) är rejält trött dock men kan haffa ett av rummen och vila om jag vill. Är 99% säker på att mamma har fixat både god middag och nåt gott till fredagsmys.
Kände mig lite hemsk dock, Lilla herrn spelade upp hela registret av ensam och övergiven innan han surade imorse. Vet att kompis kommer skämma bort båda men skulle herrn få bestämma så skulle han va med mig 24/7 :heart
 
Jobbade fram till lunch och har sen flexat ut och fixat ärenden och pysslat hemma. Fick upp ljusslingan på balkongen och två stjärnor i fönstren, förberett pepparkaksdeg för morgondagen och städat lägenheten.
Känns som ett väldigt bra beslut att inte jobba i eftermiddag då det är en fullspäckade vecka inklusive helgen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp