Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag är inte en Gucci eller en handväska person öht. Så jag antar att den får ligga undanstoppad i ett antal år.
Du kan väl skänka den? Finns säkert massa inte så välbeställda som skulle tycka det var en toppen julklapp att ge någon de känner som gillar sådana väskor. I och för sig är jag lite dubbel inför fb-inlägg som specifikt vill skänka till mindre bemedlade, men det flödar ju massor av dem i alla fall i mina lokala fb-grupper.

Edit: tvåa på den bollen.
 
Du kan väl skänka den? Finns säkert massa inte så välbeställda som skulle tycka det var en toppen julklapp att ge någon de känner som gillar sådana väskor. I och för sig är jag lite dubbel inför fb-inlägg som specifikt vill skänka till mindre bemedlade, men det flödar ju massor av dem i alla fall i mina lokala fb-grupper.

Edit: tvåa på den bollen.
Även om det är en kopia? Det känns som ljug, och att man alltid måste förklara att det inte är en gucci.
 
😇 Skulle gå hem tidigt från jobbet, sen började jag och bästa kollegan julpynta, så det försvann en timme 😂🙈 Vi löste dessutom ett problem med våra delade filer så nu kommer jobbet gå ännu smidigare när vi inte behöver dela filer utan bara kan lägga in i vår delade drive.
 
S fick syn på en liten spindel så hon satte sig nedanför och jamade på den. Då kom A och ville också se vad som hände. Sen satt hon där och tittade på medan A fick göra jobbet att få ner spindeln till golvet. När den väl var nere tog hon över ansvaret för den stackars spindeln. Den katten vet hur man får som man vill utan att själv behöva röra en tass :rofl:
 
Kom nyss hem från julbord med jobbet. Fick skjuts hela vägen av en kollega :heart: För mig som avskyr kollektivtrafik och dessutom hade haft lite knepig resväg hem så var det minst sagt guld värt.

Och alltså, herrejävlar vad mätt jag är. Jag har aldrig varit såhär mätt i hela mitt liv :rofl: Det där med traditionell julbordsmat är inte min grej, men de hade amerikanska pannkakor med saffran, och sushi, och sedan efterrätter i form av alla möjliga fantastiska bakverk och glass och... Det tog verkligen aldrig slut. Det känns som att magen ska sprängas och jag fick inte ens i mig en liten pyttegodis på slutet. Det var tvärstopp.

Just nu är jag väldigt glad att en kollega ville byta arbetspass förut, så att jag tog hennes lördag förra veckan och hon tar mitt pass imorgon. Jag vill bara sova nu och låta magen smälta all mat.
 
Efter hovis passade jag på att skritta barbacka kravlöst på ridbanan en halvtimme, så mysigt i snön i grimma och grimskaft 😍 som vi matchade med de rosa snösulorna 😄.
Hemma efter lite studier blev det till Idol-finalen ost och kex, chips, tefat och center seasalt och dela på ett par Smirnoff; double black som är så himla god och raspberry som var sist att testa var himla god den med 😋, fredagsmys 😍.
 

Jag kan inte se lanken, utav nagon anledning sa blinkar den till, men "dor" efter nagra sekunder.

Aven om du tycker att det ser "sjukt ut" sa har paso fino'ns gangart ett syfte. De ar avlade i bergen i Columbia och da de alltid har 3 fotter pa marken och bara har en i luften at gangen ar de oerhort sakra pa foten. Deras korta steg ar ocksa nagot som hjalper till med att de ar sakra pa foten och ror sig sakert pa smala slingriga bergs stigar.

Jag antar att videon (flera videos?) visade upp "fino" vilket ar den kortaste, snabbaste gangarten och ar vad som visas upp pa sma tra "broar" pa tavlingar och vad som oftast visas upp. Det ar som sagt inte den enda varianten av gangart hos en Paso Fino.
Paso Finos kan ocksa skritta som vilken hast som helst ... och gallopera. Min kunde aldrig lara sig "Canter" vilket ar relativt sakta gallop, det vill saga en tre takt gallop, han var aldeles for stenhart "gaited" och galloperade med gladje, men i en fyr takt gallop som sag lite marklig ut ibland, men forst kom han.

Nagon som inte ar har ridit Paso Finos tidigare.
Min hast hade en ganska "tat" fino, han var inte tillrackligt snabb for att tavla ordentligt, men i Florida dar det finns manga gjorde han bra ifran sig pa, typ, klubbtavlingar.

Paso Largo, som min hast ar klockat att halla en "normal" galopp hastighet, och val over canter. (Han ville verkligen alltid vara forst och andra red andra typer av "gaited" hastar och ville tavla och se hur fort han kunde ga i gait. Han kom alltid forst :p)

Fol som anvander sin "gait" i hagen.

https://spanishhorsetack.com/spanish-horse-breeds/paso-finos-are-naturally-gaited-horses-from-birth/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
566
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 934
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp