Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är han för häst? Och vad gör ni?
Det är ett halvblod. Han har ju väldigt litet huvud med lite sjöhäst-look. Så många är osäker på ras. 😅
Just nu sätter vi igång oss efter att jag varit dålig ett bra tag. Annars tränar vi dressyr, mix av klassisk och modern. Rider, jobbar för hand etc. Han har rätt lätt för samling. Så vi har tagit oss till levad iaf. Och gör lite trick/frihetsdressyr, tex läggning.
Det är en kul kille med mkt energi och känslighet. ❤️
 
Precis kommit hem, var på en lyxig buffé efter jobbet med några kollegor. Välbehövligt med god mat och trevligt sällskap! Chefen försökte idag få mig att dra tillbaka min ansökan om traktamente, kortfattat så sa hen rakt ut att om jag begär traktamente så får jag inte åka på fler kurser. Ska prata med facket imorgon men jag blev rent förbaskad. Att koppla av med kollegorna efteråt gjorde underverk för humöret :heart
 
Spanat lite efter jobb och börjar överväga om jag kanske borde flytta lite längre ut 🤔 Billigare boendekostnader och bra möjligheter till en trädgård för odling... men inga beslut det här året, skadar ju inte att hålla utkik och vara öppen för möjligheten dock. Risken är väl att renovering och behov av bil äter upp det man beräknat spara dock.

Hjärnan flyger runt i cirklar men lagt mig I sängen iaf, ska försöka varva ner lite. Fredag imorgon och chefen är ledig så lär bli en bra dag :D
 
Tidigt imorse ville inte honkatten gå ut som hon brukar när sambon åkte till jobbet; ville nog försäkra sig om att vädret var bra först så vid 9-tiden och solen sken tyckte hon det var dags 😄🥰.
Idag gick det lättare att motionera pållan; fick bli en härlig körtur i alla gångarter 😊. Hann lagom innan det mörknade och hade att göra till insläppstid och kontrasterna mellan att vara i stallet själv med pållan och när det råder full aktivitet på ridbanan med fem ridande ekipage, de är härliga! 😍😊.
Medan jag satt med studierna och efter soppa så stekte älsklingen plättar; det var så gott och det var verkligen år och dar sen! 😋.
 
Vi har just kommit hem fran en fantastiskt smaklig och trevlig Thanksgiving middag. Jag valde att kora sa nu har jag halt upp ett glas vin och sitter har och njuter i tystnaden efter allt stoj och skratt. Tank att det ar sa skont med tystnad fast det ar sa trevligt att umgas med familjen.
 
Drömt stressande drömmar.
Drog ur sängkläderna ur sängen och slängde dom i tvättmaskinen. Då kan jag inte låta bli att byta till rena i kväll för att jag är trött/lat.
Fredag är det. Veckorna går så fort.
Vill inte gå ut men som vanligt blir det bra bara jag kommer iväg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 680
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp