Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite sorgsen.
Ett år går fort.
Minns inte exakt tiden de kom. Men det borde vara ganska precis ett år sen nu du somnade. Kanske diffar på någon timme.

Men beslutet var lätt och rätt.

20231123_150204-COLLAGE.jpg
 
Blev bjuden på mat på jobbet för andra dagen i rad, kunde sluta tidigt, bestämde med en kollega att vi ska ut på äventyr tillsammans imorgon och kom hem till nöjda hundar och nystädad lägenhet. Väldigt bra eftermiddag med andra ord! Nu ska jag ut med hundarna en sväng, sedan blir det lite fix och pill fram tills vi ska gå en liten kvällspromenad med en vän.
 
IKEA blev typ skittråkigt sedan de i princip bara började sälja sitt eget märke och valde bort de "riktiga" svenska. :(

Precis, fast de har ju haft en hel del fran andra tillverkare sedan de borjade med det. Allt losgodis vi hade fore pandemin, tillexempel. I gar hade de ocksa Almondi djupfrysta tartor, samt nagra Daim tartor varav en fick aka med hem.

Sov nästan inget inatt och försöker överleva dagen. Tänkte slänga ihop köttbullar och makaroner till lunch men nyttiga jag köpte bönpasta och ketchup utan socker JAMEN DET FINNS JU INGET LJUS I LIVET!

Jag minns de dagarna fran nar barnen var sma. Tur de ar ratt underbara i alla fall. ;)
 
Att min dator avlidit har gett en lite påtvingad vila från en del saker. Det var ändå rätt bra tajming på så sätt.
Jag tog lite lugn egentid för att tanka energi efter hästräningar. Så jag har chillat med min häst, stallkatten, ett föl och 27-åriga minishettisen. Vad djur är läkande! Nu sitter jag och myser i sadelkammaren innan jag ska släpa mig hem.
Sambo har utlovat god höstgryta. 😍
Han är så göllig min lille pys:
IMG_1242.jpeg
 
Har varit ute på första riktiga turen med rullen. Ner mot sjön, men vi (jag) kroknade innan vi kom hela vägen. Vackra omgivningar! Glad att ha kommit ut. Att kunna prata och ”promenera” samtidigt har jag inte gjort på över tre år. Guld! Vännen tände en brasa när vi kom hem och jag har sovit ett par timmar framför brasan medan hon bar in ved. :heart
 
Att min dator avlidit har gett en lite påtvingad vila från en del saker. Det var ändå rätt bra tajming på så sätt.
Jag tog lite lugn egentid för att tanka energi efter hästräningar. Så jag har chillat med min häst, stallkatten, ett föl och 27-åriga minishettisen. Vad djur är läkande! Nu sitter jag och myser i sadelkammaren innan jag ska släpa mig hem.
Sambo har utlovat god höstgryta. 😍
Han är så göllig min lille pys:
Visa bifogad fil 132619
Så klok hen ser ut! ❤️

Och mystid i stallet är bästa sättet att spendera tid på.
 
Att min dator avlidit har gett en lite påtvingad vila från en del saker. Det var ändå rätt bra tajming på så sätt.
Jag tog lite lugn egentid för att tanka energi efter hästräningar. Så jag har chillat med min häst, stallkatten, ett föl och 27-åriga minishettisen. Vad djur är läkande! Nu sitter jag och myser i sadelkammaren innan jag ska släpa mig hem.
Sambo har utlovat god höstgryta. 😍
Han är så göllig min lille pys:
Visa bifogad fil 132619
Vad är han för häst? Och vad gör ni?
 
Haft en bra dag på det stora hela. :)
Fick hjälp av grannen att köra hö till hästarna i morse. Sen ringde det om ett jobb jag sökt så vi har bokat in intervju nr 2. Efter det åkte jag till turken och fick en helkroppsskrubb och hårtvätt som avslutades med 55 minuter helkroppsmassage. 🤩 Hade lite tid över så bytte tröja åt lille Skrutt till en större storlek på Arken Zoo innan bilen flög genom besiktningen utan en enda anmärkning. :up:

Avslutade med äppelcrêpes och chokladglass i soffan. :d
 
Att min dator avlidit har gett en lite påtvingad vila från en del saker. Det var ändå rätt bra tajming på så sätt.
Jag tog lite lugn egentid för att tanka energi efter hästräningar. Så jag har chillat med min häst, stallkatten, ett föl och 27-åriga minishettisen. Vad djur är läkande! Nu sitter jag och myser i sadelkammaren innan jag ska släpa mig hem.
Sambo har utlovat god höstgryta. 😍
Han är så göllig min lille pys:
Visa bifogad fil 132619
En fux med skiftnyckel i pannan har jag också haft. :love:
 
Extremt intensiv dag men tacksam för att det är med bra människor. Syskonbarnet klarade nationella engelska muntliga. Jag har haft två lektioner men klassen är bra.
Sen blev jag bjuden på fest på lördag. Sa till mig själv på skarpen och sa ja tack. Är så ofta för socialt lat men man ska vara tacksam att man blir bjuden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 680
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp