Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar djupt besviken efter mitt besok pa IKEA. Jag aker dit for mat grejor, i dag har de inte alls sa mycket langre. Lingonsylt, men det finns pa vissa andra affarer ocksa. Senap, men det finns mycket bra och god senap som ar mycket liknande den Svenska. Och sedan ... ar det i det narmaste slut pa grejor jag tankt kopa.
Jag hittade ingen kaviar, inga damsugare, inget hart brod annat an de sma runda skivorna, (Siljans finns dock i varannan affar i Oregon) roda ljus ar slut innan de kommer ... IKEA ar verkligen ingen "hit" langre.
Och ont i halsen har jag efter dagens aventyr ocksa ... men det var nog vantat. :p

Jag var sur enough for att inte stanna vid Cosco pa hemvagen, det ar dock lungt da vi aker forbi Cosco flera ganger under helgen, sa lammet kan bli inhandlat ... eller sa aker jag till slaktaren "The Meating Place" :laugh: varldens basta slakteri och butik med massor av godis.
 
Jag ar djupt besviken efter mitt besok pa IKEA. Jag aker dit for mat grejor, i dag har de inte alls sa mycket langre. Lingonsylt, men det finns pa vissa andra affarer ocksa. Senap, men det finns mycket bra och god senap som ar mycket liknande den Svenska. Och sedan ... ar det i det narmaste slut pa grejor jag tankt kopa.
Jag hittade ingen kaviar, inga damsugare, inget hart brod annat an de sma runda skivorna, (Siljans finns dock i varannan affar i Oregon) roda ljus ar slut innan de kommer ... IKEA ar verkligen ingen "hit" langre.
Och ont i halsen har jag efter dagens aventyr ocksa ... men det var nog vantat. :p

Jag var sur enough for att inte stanna vid Cosco pa hemvagen, det ar dock lungt da vi aker forbi Cosco flera ganger under helgen, sa lammet kan bli inhandlat ... eller sa aker jag till slaktaren "The Meating Place" :laugh: varldens basta slakteri och butik med massor av godis.
IKEA blev typ skittråkigt sedan de i princip bara började sälja sitt eget märke och valde bort de "riktiga" svenska. :(
 
Dags att fortsätta inventeringen på jobbet. Men först: te!
20231123_060312.jpg
 
Snorhalt ute.
Suck
Är detta kvar imorgon kommer det bli tufft att ta sig till jobbet.
Uppförsbacke större delen av vägen
 
Tog en halvtimmes sovmorgon för det kändes totalt omöjligt att vakna och kliva upp. skulle bara vilja sluta ögonen och sova mer fast jag har frukosten framför mig.

Hunden är trött och halvt utslagen.

Varför detta, vi har inte gjort något ansträngande alls. Det enda är ett väderomslag. Suck.
 
Har vid 06.30-07.05 kört i ett väglag som jag nog inte upplevt sedan halkbanan.
Två olyckor inom någon mil på E18 södergående. Vägen som såpa trots dubb. Gick i 50 på E18 fram till Västerås.

Var försiktiga på vägarna alla som behöver ut på dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp