Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en ordentlig crush på en i min studiegrupp (och haft ett tag). Känner inte hen så väl utöver att vi haft uppdrag ihop och käkat lunch tillsammans ibland etc. Nu vill hen träffas för att plugga så nu har jag lite panik :nailbiting: Hur ska mitt stackars hjärta klara detta :rofl: Behöver dock hjälp, så det är väl bara att fortsätta spela cool :cool:
 
Funderar starkt på att flytta till Norrland. Så man slipper slasket. Här är mer slask än snö
Vi har perfekt vinteridyll just nu, välkommen :cool:

Ja, och kusten ska en definitivt undvika för där slaskar det ju ofta.

Börtnan kanske? Ett av Sveriges mest ökända köldhål :D

Edit: Det finns också ett fiskrökeri där med gudomlig regnbågslax :d
Jag förstår inte vad du pratar om, så mycket slask är det inte här vid kusten :angel: De år det är ont om snö är det mer is faktiskt :D
 
Flyttade hästen idag. Det är 30 minuters skillnad mellan bilderna. Snön kom jättefort ❄️

Nu ligger jag i sängen och har feber igen. 🥲
picture_1700680748696.png
 
Även jag har varit sjuk i veckan men kom iväg till jobbet idag. Förmiddagen gick ok, men sen blev hjärnan som kola. Humöret sjönk och jag började överanalysera mig själv 👎

Nerbäddad i sängen nu iaf och hoppas på att ett telefonsamtal som eventuellt kommer inom två timmar blir av, och så snart som möjligt. Sen ska jag sova och ladda för morgondagen. Så blir det äntligen ridning igen!
 
Kokar ägg på vedspisen och håller mig inne från ovädret ute. Haft maraton i telefonsamtal sen jag åkte från jobbet, syrran ringde, vår kära mor hade hört av sig med offerkoftan flera varv runt sig att hon minsann inte hade fått någon inbjudan till jul så hon fick väl sitta själv hemma. 🙄 Hon har alltid varit välkommen de senaste 22 åren så jag vet inte riktigt varför hon inte skulle vara det i år...
 
Smuttar på en mugg nyponsoppa och tycker lite synd om mig själv som har ont i munnen efter mitt livs första, och förhoppningsvis även sista, ingrepp hos tandläkaren. Det är verkligen inget att gnälla om egentligen, men för en som aldrig ens har behövt laga en tand förut var det lite traumatiskt. Framförallt var det precis så läskigt och obehagligt som jag trott att det skulle bli när jag gått och grämt mig inför detta de senaste veckorna. Intressant också att jag tydligen har så pass känsliga nerver att bedövningen gick hela vägen upp till ögat, det tog en stund innan jag fattade varför mitt vänstra öga rann så förfärligt (det var för att jag inte hade blinkat på 10 minuter eftersom att de signalerna inte gick fram så att säga). Väldigt obehaglig känsla när kroppen liksom inte lyder, men det släppte ganska fort som tur är! Ska ta en värktablett nu och sen hitta något lagom lättuggat att äta. Tror det får bli lite av risgrynsgröten jag lagade igår :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp