Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick blommor av grannarna!
De skulle äta hummer ikväll och tyckte synd om mig som inte kunde vara med!

IMG_4880.jpeg
 
Vi hade faktiskt ett väldigt kort strömavbrott nu ikväll. Det brukar vi ALDRIG ha. Och såklart var jag ute i stallet helt själv när det blev kolmörkt... :nailbiting: Ja, jag är hyfsat mörkrädd, men lyckades hålla mig lugn och börja vandra mot huset för att hämta pannlampan. Halvvägs dit kom strömmen tillbaka :up:! För säkerhets skull tappade jag upp en dunk vatten utifall att... Det stormar ju inte hysteriskt här, så strömavbrottet var onekligen mysko... Alla kablar i närheten nedgrävda dessutom, så strömavbrott är vi inte vana vid!
 
Sitter och ser ut som en fågelholk. Sambon var på ett extra insatt föräldramöte pga ordningen i barnets klass. De har orsakat sabotage för över 70.000 kr. En del barn kan inte ha vissa lektioner pga säkerhet. De har inte varit med om en 7:a som beter sig så här. En person som sagt till ungjävlarna har fått sina däck sönderslagna.
Nu skall en förälder vara med på lektionerna. Helt jävla sanslöst.
 
Mysigt soffhäng med älsklingen till veckans bonde med tända ljus; varav ett jag fick på födelsedagen som doftar äpple och kanel 😍. Innan dess stallet och försökte skritta barbacka kravlöst på ridbanan men med glasslock var det lika uselt som gårdagen utan; max 10 minuter innan stackars pållan snubblade till lätt av en stylta så vi, lixom igår, gav upp och avslutade med en promenix istället 🙃.
Hemma igen satt honkatten I katthuset och väntade på att få komma in; jamade en hel harang tills jag hade släppt in henne 😂. Tänkte ta med ungkatten ut i selen när jag hämtade in lite ved men hann bara ut på trappavsatsen så vände han sig mot dörren och skrapade med tassen; han tänkte då inte vara ute i ovädret!😄 Hu så kallt regn och hård blåst ikväll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp