Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 132531
Mera katt. Sov bedrövlig dåligt inatt, kanske 3-4 timmar. Men har shoppat lite saker till kisse och avmaskat henne. Får kanske göra en hälsocheck om någon vecka, hon är lite för tunn, men vi ska se om hon går upp i vikt bara av att bli avmaskad först. Random fråga i säkert fel tråd, men jag orkar inte göra rätt just nu, ha gärna lite överseende . Hur mycket blötmat får/ska en tunn katt på strax under 3kg äta per dag? Hon har fri tillgång till torrfoder.
Sötis❣️ Min innekatt på 2,5 kg äter en väl rågad matsked morgon och kväll (utöver fri tillgång på torrfoder, och lite godissök) och håller sig fin i hullet på det.
 
Visa bifogad fil 132531
Mera katt. Sov bedrövlig dåligt inatt, kanske 3-4 timmar. Men har shoppat lite saker till kisse och avmaskat henne. Får kanske göra en hälsocheck om någon vecka, hon är lite för tunn, men vi ska se om hon går upp i vikt bara av att bli avmaskad först. Random fråga i säkert fel tråd, men jag orkar inte göra rätt just nu, ha gärna lite överseende . Hur mycket blötmat får/ska en tunn katt på strax under 3kg äta per dag? Hon har fri tillgång till torrfoder.

Vilka snälla ögon :heart
 
Visa bifogad fil 132531
Mera katt. Sov bedrövlig dåligt inatt, kanske 3-4 timmar. Men har shoppat lite saker till kisse och avmaskat henne. Får kanske göra en hälsocheck om någon vecka, hon är lite för tunn, men vi ska se om hon går upp i vikt bara av att bli avmaskad först. Random fråga i säkert fel tråd, men jag orkar inte göra rätt just nu, ha gärna lite överseende . Hur mycket blötmat får/ska en tunn katt på strax under 3kg äta per dag? Hon har fri tillgång till torrfoder.
Hellre fri tillgång på blötmat och endast torrfoder som godis.
 
Har ar en till som maste sanera sig infor lakarbesok. Jag pratar ju mest i telefonen med mina lakare (eller ibland facetime nar lakaren i fraga insisterar:cautious:). Nu har jag dock ytterligare en ny lakare som vill se mig forsta gangen och som dessutom har bestamt att det ska bli en biopsy pa skoldkorteln.

Sa det ar bara till att sanera sig och aka in till mitten av Portland, det sjukhus jag tycker minst om ... och jag gillar inga sjukhus alls. Det innebar dock att jag ar nara IKEA, och det finns en del jag behover darifran (Kalles Kaviar star hogst pa listan) daim och liknande. Sa det blir ocksa ett besok till IKEA och om jag har ork kvar stannar jag till vid Cosco pa vag hem.
 
SA ... nu behover jag alltsa kopa lamm pa Cosco i dag. Jag blev sa sugen pa en riktigt Moroccan lamm gryta som de Marokanska mammorna pa skolan (jag jobbade pa i Saudi Arabia) brukade bjuda pa med jamna mellanrum. Super gott, maste bara hitta receptet, det innehaller allt ... det ar nog ocksa nagot som barnbarnen tycker ar gott, de gillar inte kott sa mycket. (daremot alskar de korv 🙄)
 
Åh, vad jag älskar livet på det här stället!
Har varit totalslut så där så att man knappt orkar röra sig eller prata ens. Men tog en nap på förmiddagen och möttes av den här utsikten sen. 😍
Även om det blåser satan och snöar på tvären nu så är pålle bara 100 m bort och jag har ist gjort det jag tycker är jobbigast med att ha häst: brodda. 😬
Så skönt att ha det gjort!
IMG_1205.jpeg
 
Hellre fri tillgång på blötmat och endast torrfoder som godis.
I dagsläget tänkte jag inte ändra på det hon är van vid så drastiskt. Hon är inte förtjust i sitt torrfoder, utan tar en tugga då och då. Blötfodret slukar hon, så fri tillgång känns mycket? Nu har jag inte haft katt på tio år så jag är öppen för att lära mig "från början".
Eller så utgår man från vad som funkar bäst för individen.

På den dieten skulle iaf min katt svälta ihjäl.
Hon är inget fan alls av blötmat och äter i sig minimalt (oavsett märke och smak) när det serveras och sån har hon varit alla sina 9 levnadsår.
Tack för ditt inlägg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 040
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
560
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp