Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tokfyndat lammlägg på rekoringen. Slog till på 10 kg och får dem dessutom hemkörda. Jag kommer få så mycket god mat!

Tycker synd om hemtjänstkillen som kört en kvart till mig utan att ringa först för länken till min mat på Hemköp, så det blev en extra vända körning för honom. Turligt har de alltid gott om tid vid inköp pga schemalagt för att faktiskt utföra själva inköpen också, fast de bara hämtar.

Myser framför brasan men ska snart göra katten sällskap i sängen så hon slipper vara själv när det hemska dammsugarmonstret drar igång. :laugh:

B944438F-B5B9-4723-A1CB-17940086B1EE.jpeg
 
Har tokfyndat lammlägg på rekoringen. Slog till på 10 kg och får dem dessutom hemkörda. Jag kommer få så mycket god mat!

Tycker synd om hemtjänstkillen som kört en kvart till mig utan att ringa först för länken till min mat på Hemköp, så det blev en extra vända körning för honom. Turligt har de alltid gott om tid vid inköp pga schemalagt för att faktiskt utföra själva inköpen också, fast de bara hämtar.

Myser framför brasan men ska snart göra katten sällskap i sängen så hon slipper vara själv när det hemska dammsugarmonstret drar igång. :laugh:

Visa bifogad fil 132524

Så mysigt!
Vad ska du göra med lammet? :d
 
Jag tänker mig långkoksbonanza med alla tänkbara kryddningar. Gärna något mellanösterninspirerat. Någon osso buco-artad. Kanske vitlöksspäcka en omgång.

Definitivt öppen för förslag! Jag har ju lite lamm att dra igenom nu. :d

Detta recept brukar jag ofta rekommendera!
(Behöver dock långkokas längre än vad som framgår)
 
IMG20231122081432.jpg

Mera katt. Sov bedrövlig dåligt inatt, kanske 3-4 timmar. Men har shoppat lite saker till kisse och avmaskat henne. Får kanske göra en hälsocheck om någon vecka, hon är lite för tunn, men vi ska se om hon går upp i vikt bara av att bli avmaskad först. Random fråga i säkert fel tråd, men jag orkar inte göra rätt just nu, ha gärna lite överseende . Hur mycket blötmat får/ska en tunn katt på strax under 3kg äta per dag? Hon har fri tillgång till torrfoder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 669
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
560
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp