Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost. Riktigt sugen på kaffe efter tio dagar utan kaffe.. men det blir te.
Ska sen till provtagningen. Mina ”trombocyter” var rejält förhöjda. Jag googlade och fick fram detta. Haha sista meningen 🤪🤪🤪

IMG_4919.jpeg


Jag tolkar det som kraftig vinbrist! :p
 
Det var 1,5 timme sedan jag lämnade lilla på förskolan och satte mig att skriva dagens att göra-lista. Jag har inte gjort något sedan dess. Huvudvärk, trött. Vill inte städa (som jag annars gillar). Vill inte plugga (som jag annars gillar).

Landar ändå i att ja, nej, alltså… Hade jag haft ett heltidsjobb så hade jag förmodligen varit sjukanmäld ett par dagar någon gång under den här terminen. Jag hade varit ledig för att vabba, ledig för att jag själv har varit sjuk, och inte minst hade jag troligtvis sjukanmält mig en dag eller två bara för att låta hjärnan återhämta sig efter det enorma stresspåslaget förra veckan, som fortfarande påverkar mig kognitivt och känslomässigt. Men jag har inte tagit ledigt. Jag har vabbat och sedan bytt av med maken för att gå till biblioteket och plugga på kvällen. Jag har varit sjuk medan studierna tickat på, och varit tvungen att ta igen det efteråt. Jag har kämpat på, maskerat måendet och fått allt att funka både för mig, familjen och alla runt omkring. Stöttat, hjälpt, tagit kamper som bara delvis varit mina. Det har varit en skitkämpig höst. Alltså… skitkämpig.

Så jag känner att jag med gott samvete kan sitta här i soffan och glo en stund till. Idag kanske får vara en sådan dag helt enkelt. Ska ta mig ut på en långpromenad i solen med hunden sedan, tanka lite energi inför kvällen och helgen. Men tills dess tänker jag omfamna att kroppen säger stopp en stund.
 
Det är kallt på hemmakontoret idag. Men vad gör väl det? Solen skiner, lönen är på kontot och det är fredag. Dessutom har veckans myckna resande inbringat ett större antal flextimmar så jag kan från och med nu stämpla ut när som helst utan att komma under mitt beting.

Jag tror att min närmaste kollega på kontoret vill att vi går ut i skogen en stund nu. Sen mer kaffe och lite mer jobb. Men sen får det vara bra.
 
Fredag... Skönt. Ska bara skrota i helgen. Ja, och tvätta. Det snöade lite tidigare, såna där mysiga virvlande flingor. Tyvärr har det återgått till grått och kyligt. Lite tråkigt när det är mörkt när man stiger upp och mörkt när man kommer hem. Har för mig att det är en månad kvar till vintersolståndet?
 
Jag är ledig i dag och har mest gjort ingenting nästan. Tänkte ta mig samman och åka och hämta ut ett paket. och sedan fortsätta göra ingenting.

Fick frågan av ena sonen vad jag vill ha i julklapp och vill faktiskt ha en sådan där mikrostereo. Sådan som var modern mer på början av 00talet eller slutet av 90talet. Inga 80talsblaffar eller stora enorma dyra grejer från i dag, utan enkelt och diskret som det var då, lite stilrent ändå på något vis. Ena sonen skrattade högt när jag sa det och sa att det är ok att utvecklas till nutid.... man kan ju lyssna på musik via telefonen och högtalare till den ;) Inte samma sak snorunge!!! ;) <3

Hittade en för 200 spänn på Blocket i Östersund-skickas inte, men preciiiiiiiiiiiiiiiiiiis en sådan jag vill ha och hade när snorvalpen var nyfödd. Ska jag be min son vara jobbig och fråga om personen ändå kan skicka den?

Nåja, kissa och åka nu. Känner inte riktigt för det men lika bra!
 
Jag är ledig i dag och har mest gjort ingenting nästan. Tänkte ta mig samman och åka och hämta ut ett paket. och sedan fortsätta göra ingenting.

Fick frågan av ena sonen vad jag vill ha i julklapp och vill faktiskt ha en sådan där mikrostereo. Sådan som var modern mer på början av 00talet eller slutet av 90talet. Inga 80talsblaffar eller stora enorma dyra grejer från i dag, utan enkelt och diskret som det var då, lite stilrent ändå på något vis. Ena sonen skrattade högt när jag sa det och sa att det är ok att utvecklas till nutid.... man kan ju lyssna på musik via telefonen och högtalare till den ;) Inte samma sak snorunge!!! ;) :heart

Hittade en för 200 spänn på Blocket i Östersund-skickas inte, men preciiiiiiiiiiiiiiiiiiis en sådan jag vill ha och hade när snorvalpen var nyfödd. Ska jag be min son vara jobbig och fråga om personen ändå kan skicka den?

Nåja, kissa och åka nu. Känner inte riktigt för det men lika bra!
Har sonen någon gång försökt trycka in en cd-skiva i sin telefon? Det går inte kan jag säga. ;)
 
Har sonen någon gång försökt trycka in en cd-skiva i sin telefon? Det går inte kan jag säga. ;)
Man kan STREAMA musik numera sägs det, har jag hört.... och visst det gör jag ju, men det är något visst med musik på CD och musik via radio ändå. Inte alls samma sak som att streama till telefon och meproppshögtalare till den. Jag känner mig gammal :D

Han äger ingen CD är hans svar gissar jag :D

https://www.blocket.se/annons/jamtland/kompakt_stereo_med_aux_cd_och_fm/1201522599

Den duger utmärkt ju :D <3
 
Jag är ledig i dag och har mest gjort ingenting nästan. Tänkte ta mig samman och åka och hämta ut ett paket. och sedan fortsätta göra ingenting.

Fick frågan av ena sonen vad jag vill ha i julklapp och vill faktiskt ha en sådan där mikrostereo. Sådan som var modern mer på början av 00talet eller slutet av 90talet. Inga 80talsblaffar eller stora enorma dyra grejer från i dag, utan enkelt och diskret som det var då, lite stilrent ändå på något vis. Ena sonen skrattade högt när jag sa det och sa att det är ok att utvecklas till nutid.... man kan ju lyssna på musik via telefonen och högtalare till den ;) Inte samma sak snorunge!!! ;) :heart

Hittade en för 200 spänn på Blocket i Östersund-skickas inte, men preciiiiiiiiiiiiiiiiiiis en sådan jag vill ha och hade när snorvalpen var nyfödd. Ska jag be min son vara jobbig och fråga om personen ändå kan skicka den?

Nåja, kissa och åka nu. Känner inte riktigt för det men lika bra!

Jag tänker att du kan väl köpa den till honom i julklapp :D

Nej men allvarligt så förlorar man ju inget på att fråga! Speciellt om annonsen legat ute ett tag. Men risken är väl att frakten blir dyrare än själva stereon....
 
Jag tänker att du kan väl köpa den till honom i julklapp :D

Nej men allvarligt så förlorar man ju inget på att fråga! Speciellt om annonsen legat ute ett tag. Men risken är väl att frakten blir dyrare än själva stereon....
Nja, det är ju jag som vill ha den och han undrade vad jag ville ha i julklapp :D Han tycker ju jag är från 1800talet, det tycker alla mina barn eftersom jag är omodern och inte fungerar som de gör med sina mobiler osv :D

Jag får be honom kontakta i alla fall. :)
 
Haft ännu en tung dag, känner att måendet är på väg åt fel håll. Så nu får jag se till att vända trenden genom att fokusera på det som faktiskt är bra.
Några hyacinter blommar, andra kommer blomma när dessa blommat klart. Jag har min favoritlera hemma. Jag ska till stallet imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 684
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp