Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinar upp efter en kall men härlig promenad med en vän och hennes hund. Älskar soliga, krispiga vinterdagar som den här! Det enda som saknas är lite snö... Mumsar nu på en bit pumpapaj som nämnda vän har bakat och ska sedan ta tag i veckans sista arbetsuppgifter innan det är dags att stänga kontoret för veckan. Sedan är det bara tre hela arbetsveckor kvar innan julledigheten, det känns faktiskt helt överkomligt!
 
Gjort ett ryck idag, Varit till stan och uträttat ärenden, gått på apoteket, handlat livsnödvändigheter.

Passade på att besöka nya Normalbutiken. Hjälp säger jag. Vilken jättesamling av fullständigt onödiga saker. Kom ut tomhänt. Det jag tittade efter hittade jag inte.
Nu är jag trött :)
 
Har precis ätit middag och nu sitter jag och myser i min soffa. Det ska bli KALTT i minst en vecka framöver, så brasan får hjälpa luftvärmepumpen lite grann. Det som är drygt med kyla är att vi måste ta allt hästvatten inifrån huset, istället för i slangen ute... Å andra sidan slipper man leran.... Win-lose... :)
 
Det var ju där jag shoppade åt dig förra sommaren ;)
Ja, jag vet. Jättebra saker som jag blev genuint glad för!. :heart
Men i den här butiken fanns knappt några kända märkesvaror alls. En massa grejor i julpyntade kartonger och förpackningar.

Letade lotion men hittade inget jag kände igen, ja knappt nåt alls. Flytande tvål och schampo fanns i mängd.
Butiken var full av barn som ah-ade och oh-ade över fina glittriga saker. Som inte tilltalade den här julallergikern det minsta :D:D
 
Har en kollega som är sur på mig av någon anledning som hon inte är vuxen nog att berätta. Är väldigt vanligt att hon väljer ut någon att vara sur på och ignorera, så får väl vänta tills hon blivit sur på någon annan så jag slipper det 😅 (chef vet om problemet)

Sa oerhort omoget 🙄

Glömde, jag köpte två nya osthyvlar också.
Insåg när jag hyvlade ost i föreningslokalen att det kändes helt annorlunda än hemma.
När jag tänkte efter så är flera av mina osthyvlar typ 35-40 är gamla. Så nu ska jag slänga ett par av de sämsta :)

Jag kopte en ny potatisskalare for ett par veckor sedan och upptackte samma sak nar jag stod och letade efter just den potatisskalaren i ladan. Man tanker inte alls pa sma grejor som ocksa skulle behova en knivslipare ... eller helt enkelt bytas ut.
 
Riktigt bra dag idag, allt har rullat på. Hämtade ut en ny vinterjacka efter jobbet och den var precis så perfekt som jag trodde, dessutom i favoritfärgen röd :love: imorgon ska den invigas, planen är att gå på minimarknaden vid kyrkan, lagom promenad dit och de bjuder på glögg :D

Nu har jag beställt en pizza :d sen blir det slappa resten av kvällen, finns en risk jag däckar i soffan.
 
Äter frukost. Riktigt sugen på kaffe efter tio dagar utan kaffe.. men det blir te.
Ska sen till provtagningen. Mina ”trombocyter” var rejält förhöjda. Jag googlade och fick fram detta. Haha sista meningen 🤪🤪🤪

Visa bifogad fil 132654

Jag tolkar det som kraftig vinbrist! :p
Man ska aldrig googla...
Jag har ju väldigt låga värden pga sjukdom, men när jag tittar på höga värden och dess problem så läser jag detta, ren motsats till det du hittade ;)

Vad kan ett högt värde av trombocyter, TPK bero på?​

Det finns flera potentiella orsaker till ett högt antal trombocyter, även kallat trombocytos:
  • vid kronisk inflammation
  • cancer
  • vissa mediciner såsom heparin och östrogener
  • vid järnbrist
  • överkonsumtion av alkohol.
Det är viktigt att notera att dessa bara är några av de möjliga orsakerna till trombocytos, och ytterligare utvärdering av en vårdgivare är nödvändig för att fastställa den specifika orsaken i varje enskilt fall.
 
Man ska aldrig googla...
Jag har ju väldigt låga värden pga sjukdom, men när jag tittar på höga värden och dess problem så läser jag detta, ren motsats till det du hittade ;)

Vad kan ett högt värde av trombocyter, TPK bero på?​

Det finns flera potentiella orsaker till ett högt antal trombocyter, även kallat trombocytos:
  • vid kronisk inflammation
  • cancer
  • vissa mediciner såsom heparin och östrogener
  • vid järnbrist
  • överkonsumtion av alkohol.
Det är viktigt att notera att dessa bara är några av de möjliga orsakerna till trombocytos, och ytterligare utvärdering av en vårdgivare är nödvändig för att fastställa den specifika orsaken i varje enskilt fall.

Ja jag vet. Inflammation känns ju check, även om crp "bara" var 50 ungefär nu.
Minns knappt när jag drack vin senast :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 692
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp