Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från Jula, var inte så mycket folk jag trodde det skulle vara en lördag eftermiddag. Gissar att en hel del snålar in nu i november för att ha råd med jul. Köpte snäppburk till Megaras torrisar som nu kan stå framme :D Samt en liten burk till godis. Sedan citron och knäckebröd. Så nu ska jag (äntligen!) fixa med lammet. Förhoppningsvis har det inte blivit dåligt efter att ha legat i kylen i nästan en vecka.
 
Kollar på Gilded Age, skriven av Julian Fellowes som också låg bakom Downton Abbey. Den utspelar sig i New Yorks societet i slutet av 1800-talet under USA:s sk gilded age. För de som gillar välspelad och producerad kostymdrama så kan den rekommenderas. Bara lite roligt att när noveu riche frun anländer till sitt nya hem så åker hon i en vagn dragen av två fjordhästar! :love:
Vart hittar du den serien? Lät som något för mig :)
 
Efter en intensiv vecka där jag sista dagarna varit så trött att jag på riktigt inte veta vad jag ska göra av mig själv delar av tiden var det väldigt skönt med en lugn kväll igår med på spåret. Fick till och med ett kort städryck, så det var gjort inför helgen.

Idag har jag varit på tyg-skroten i Kinna med en god vän och shoppat 😁 Första gången jag bara köpte det jag hade på min lista!

Har tagit en liten vila nu, och ska nog gå igenom vad jag köpt och se vad jag känner för att påbörja bland projekthögarna 😍
 
Nu är det halvtid och paus i Djungelboken
 

Bifogade filer

  • 20231111_170128.jpg
    20231111_170128.jpg
    156,3 KB · Visningar: 13
Jag tvättar och städar och pysslar mellan jag sitter här. Har precis moppat golvet och ska dammsuga. Vet att det är omvänd ordning, men har man en husky sparar man på dammsugaren om man moppar upp päls först och sedan dammsuger grus och damm och sånt. :) Annars säger det kvickt POFF! och dammsugaren är tjock som ett hus och en ny husky föds ur den, och det vill jag helst undvika, tror det blir som gremlins då.

Har skakat mattor och några ska in i tvättmaskinen några varv också tänkte jag. Blommorna har fått vatten också, det får de för sällan de stackarna.... Jag är en blommördare tyvärr.

Äter PEZ. Och plockade just ut ett Spion-hår ur munnen. Nästa hund ska vara korthårig. Som...som...som.. DOBERMANN!
Det låter iofs som ett sjukt ekonomiskt och arbetsbesparande sätt att ha kennel; ha en husky, dammsug, få ny husky, sälj till marknadspris. :angel: Låter värt en och annan extra dammsugarpåse.
 
Hemma från Jula, var inte så mycket folk jag trodde det skulle vara en lördag eftermiddag. Gissar att en hel del snålar in nu i november för att ha råd med jul. Köpte snäppburk till Megaras torrisar som nu kan stå framme :D Samt en liten burk till godis. Sedan citron och knäckebröd. Så nu ska jag (äntligen!) fixa med lammet. Förhoppningsvis har det inte blivit dåligt efter att ha legat i kylen i nästan en vecka.
Har du haft rått kött liggandes i kylen i en vecka?? Det hade jag INTE vågat äta... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 361
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp