Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har minskat stelhet och viss smärta.
Dock har jag fortfarande vissa problem och han anser inte att byta från erelzi till annat kan hjälpa.
Så sa de inte i våras.
Han tvärvände när han läste medicinlistan och så g att jag stod på antidepressiva. Han skriver alltså ut mig från reumatologen
Anledningen till att jag ff går på det är att vcläkaren satte ut och ändrade annan medicin så han ville avvakta med att sätta ut fler så att kroppen inte protesterade.
Det är ett jävla ofog att värderas utefter antidepressiva! Man kan må dåligt psykiskt och fysiskt samtidigt....
 
Är nog väldigt lätt att bli deppig av svår värk dessutom. :down:
Ja dessutom, tycker inte att man bara kan skylla på att värk tex är psykisk bara för att man äter antidepp och är deppig, utan det kanske man gör för att livet suger pga värken...

Det är därför jag själv vill sluta med mina så fort som möjligt, vill inte få en sådan stämpel på mig av vården, det är så vanligt, precis som att allt tjocka råkar ut för beror på fetman...
 
Jag har fixat farsdag present till pappa :) Det enda han önskar sig varje födelsedag, farsdag och jul är choklad. Eftersom samtliga tre dagar infaller inom 2,5 månader blir det ibland lite problematiskt då det sällan går att återanvända samma sak och variationen av olika sorters choklad tar ju liksom… slut efter ett tag.

Så det var lite extra kul att kunna hitta något jag inte köpt tidigare: chokladpraliner som är jättefint dekorerade i olika färger och strössel :d :love:
 
Jag tvättar och städar och pysslar mellan jag sitter här. Har precis moppat golvet och ska dammsuga. Vet att det är omvänd ordning, men har man en husky sparar man på dammsugaren om man moppar upp päls först och sedan dammsuger grus och damm och sånt. :) Annars säger det kvickt POFF! och dammsugaren är tjock som ett hus och en ny husky föds ur den, och det vill jag helst undvika, tror det blir som gremlins då.

Har skakat mattor och några ska in i tvättmaskinen några varv också tänkte jag. Blommorna har fått vatten också, det får de för sällan de stackarna.... Jag är en blommördare tyvärr.

Äter PEZ. Och plockade just ut ett Spion-hår ur munnen. Nästa hund ska vara korthårig. Som...som...som.. DOBERMANN!
 
Jag tvättar och städar och pysslar mellan jag sitter här. Har precis moppat golvet och ska dammsuga. Vet att det är omvänd ordning, men har man en husky sparar man på dammsugaren om man moppar upp päls först och sedan dammsuger grus och damm och sånt. :) Annars säger det kvickt POFF! och dammsugaren är tjock som ett hus och en ny husky föds ur den, och det vill jag helst undvika, tror det blir som gremlins då.

Har skakat mattor och några ska in i tvättmaskinen några varv också tänkte jag. Blommorna har fått vatten också, det får de för sällan de stackarna.... Jag är en blommördare tyvärr.

Äter PEZ. Och plockade just ut ett Spion-hår ur munnen. Nästa hund ska vara korthårig. Som...som...som.. DOBERMANN!
Jag sopar först, dammsuger sen och sparar både på påsar och humöret. :up:
 
Gick till morsan för att vara lite social och för att hjälpa henne göra i ordning en möbel som ska säljas. Plötsligt kom en av hennes bekanta förbi, någon timme(!) tidigare än de bestämt för att samåka till ett evenemang ikväll.

Och inte bara dyker människan upp oanmäld, människan börjar dessutom fråga morsan om jag är gravid, för "hon har blivit så tjock!" :rage: och jag som senast förra veckan konstaterade att mina arbetsbyxor sitter lösare nu än vad de gjorde när de var nya. Jag medvetet undviker speglar, vågar och allt sånt där och försöker istället fokusera på att ta hand om mig och må bra. Såna där kommentarer är inte direkt trevliga då...
 
Vi slår in årets första julklappar 😁
20231111_161237.jpg
 
Jag sopar först, dammsuger sen och sparar både på påsar och humöret. :up:
Ja verkligen. Upplever också att det blir lite renare, att det inte virvlar omkring lika mycket när man först moppat.Nu har jag fuktmoppat också så det är ju rätt rent här nu. Dock, precis efter jag dammsugit och höll på att dra in sladden skakade spionen på sig och en ny tuss flög av honom och landade på golvet. Suck.
 
Har suttit vid datorn i några timmar (bl.a fixat till min CV :up: ) . Och fikat med sambon. Nu sitter jag i en fåtölj och hade egentligen tänkt fixa lite annat nu - men Lillan la sig i mitt knä så fort jag satte mig (hon låg i husses knä i samma fåtölj medan jag satt vid datorn..). Såatteh.. jag får väl sitta en liten stund, iaf :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 360
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp