Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på balkongen! Kände att jag ju måste prova :D Lite kallt, men väldigt trevligt.
20231111_132250.jpg

Har även fått hjälp av sambons mor att köpa en garderob och att köra rent skräp till återvinningen. Det börjar se ut som ett hem här nu! Och snart slipper vi ha kläderna i kassar på golvet...
 
Nej, den fjärde hade redan lämnat oss andligen och efter min upptäckt så lämnade den min säng och bostaden rent fysiskt.

Jag hoppas verkligen att det inte händer när jag reser bort några dagar i tjänsten och min gnagarfobiska mamma och syster ska vara hus- och djurvakt. 🙀
Förstår dem helt och hållet......
 
Nej, den fjärde hade redan lämnat oss andligen och efter min upptäckt så lämnade den min säng och bostaden rent fysiskt.

Jag hoppas verkligen att det inte händer när jag reser bort några dagar i tjänsten och min gnagarfobiska mamma och syster ska vara hus- och djurvakt. 🙀

Du får ta ett allvarligt samtal med Wilma om att hon ska vara snäll mot kattvakterna och leka med glitterbollar istället.
 
Det får vc ta enligt honom
Jag behöver andra psykmediciner då jag har låtsasont
Han satte ut salazopyrin och arcoxia.
Så får jag ta Alvedon vid behov.
Jag ska också sluta med Erelzi om mr inte visar nåt
Innebär detta att han anser att du inte har någon diagnos? Mer än vad han påstår är psykiskt då? Du får kanske byta VC så du kan få en läkare och prata med den om rätt hjälp i så fall. Remiss till smärtmottagning för smärthantering? Vet att en viss antidepp kan man ta mot smärta, har glömt namnet dock. Låtsasont tror jag inte du har dock, men kanske är det bra att "börja om" på vc igen och gå på deras linje för att se om det hjälper, om inte gå vidare igen.
 
Han satte ut salazopyrin och arcoxia.

Jag ska också sluta med Erelzi om mr inte visar nåt

Har de medicinerna gjort dig smärtfri då, eller i vart fall minskat smärtorna drastiskt?
Isf låter det ju väldigt märkligt att han tycker avbryta smärtbehandling och att ett byte av psykmedicin istället är nödvändigt.

Jag har också fått mediciner bortplockade och de gånger det hänt är det uteslutande för att de inte gett den effekt/tilltäcklig effekt mot vad de var tänkt ge = ingen direkt mening med att fortsätta ta dem.
 
Innebär detta att han anser att du inte har någon diagnos? Mer än vad han påstår är psykiskt då? Du får kanske byta VC så du kan få en läkare och prata med den om rätt hjälp i så fall. Remiss till smärtmottagning för smärthantering? Vet att en viss antidepp kan man ta mot smärta, har glömt namnet dock. Låtsasont tror jag inte du har dock, men kanske är det bra att "börja om" på vc igen och gå på deras linje för att se om det hjälper, om inte gå vidare igen.
Detta var reumatologen
Jag kan inte i nuläget byta vc för att jag behöver vara skriven på den på orten för diabetesen
Jag skrev en egenremiss dit.
Finns tydliga förändringar på röntgen men det finns tydligen ingen annan medicin att prova.
Så lät det inte i våras.
 
Har de medicinerna gjort dig smärtfri då, eller i vart fall minskat smärtorna drastiskt?
Isf låter det ju väldigt märkligt att han tycker avbryta smärtbehandling och att ett byte av psykmedicin istället är nödvändigt.

Jag har också fått mediciner bortplockade och de gånger det hänt är det uteslutande för att de inte gett den effekt/tilltäcklig effekt mot vad de var tänkt ge = ingen direkt mening med att fortsätta ta dem.
De har minskat stelhet och viss smärta.
Dock har jag fortfarande vissa problem och han anser inte att byta från erelzi till annat kan hjälpa.
Så sa de inte i våras.
Han tvärvände när han läste medicinlistan och så g att jag stod på antidepressiva. Han skriver alltså ut mig från reumatologen
Anledningen till att jag ff går på det är att vcläkaren satte ut och ändrade annan medicin så han ville avvakta med att sätta ut fler så att kroppen inte protesterade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 360
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp