Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och mellanlandat för ombyte efter att jag jobbat några timmar.
Nu ska jag åka och hämta ut ett paket. Trodde det skulle vara två men verkar som mitt paket som skulle kommit med Schenker igår fastnat längs vägen och snurrat lite i snökaoset. Kanske kommer imorgon. Är iallafall i närområdet nu.

Sen ska jag åka vidare till exet och hjälpa han med att plocka in en pall med pellets.
Får se vad det bjuds på för mat där idag sen. :angel:
 
Snart klar med tvättiden även om något då får torka inne. Blåste som fan när jag gick ut med tvätten, ler åt damer med ljudbok i öronen och sedan hör jag att någon ropar. Då har ett örngott flugit ur påsen och när jag tar upp det flyger matchande påslakan bort:rofl: Ska inte vara lätt att tvätta! Hittade en av mina sockar i tvättstugan också men den ser ut att haft ett hårt liv så kanske suttit fast i en maskin under lite för många tvättar:nailbiting:
 
Slutat jobbet precis. Är man arbetsmyra så är man, sen är det så himla härligt i stallet själv på kvällen. Inte alltid men ibland. :D

Har alltid åkt buss till jobbet men överväger att åka tåg och testa det. I nödfall om tågen inte går får man ju ta bilen eller buss då. Men det verkade billigare med tåg. Så ska testa det.

När jag kommer hem ska jag snabbt häva i mig något och sen åka och inhandla kollamasken och lämna till vidilab.
 
Fick kallelse till operation. Vågar jag operera mig nu? Kommer vara i v 19-20 nånting och operationen är inte akut. Har skickat meddelande till ortopeden och frågat. Vore skönt att få det gjort men vill ju inte riskera nåt.
Kan du få det gjort under lokalbedövning istället för narkos? Måste vara skönt att ha det gjort innan liten kommer med blöjbyten och allt.
 
Här är det busväder och -2 :D Hoppas verkligen vi får ha kvar snön, är jättemysigt ute nu. Även om det är lite förtjusning i det hela så är nog det bästa ändå att komma in och krypa ner i soffan :love: Nu är det dags fixa nån middag, funderar på toast för laga mat känns jobbigt.
 
Att min tjänst är konverterad till en tillsvidareanställning, men att han rekommenderar mig att gå med i facket då han fortfarande måste spara på enheten. Så enligt honom så kommer jag inte få vara kvar på längre sikt.
Jag orkat inte med sånt här, jag har inte psyket för det.
Jättetråkigt :( Men det låter som att du har en bra chef som vill ditt bästa. ”På längre sikt” är ju ganska vagt, sa han något om hur länge det kan röra sig om?
 
Små bruna katter ska inte stjäla tsatsiki. Svårt att äta när ena handen/armen måste användas till att skydda maten. Jag behövde gå och fylla på min vattenflaska och när jag kommer tillbaka står Megara med huvudet nerkört i skålen med tsatsiki på öronen 😼

Förstår inte hur hon kan tycka det är gott eftersom tsatsikin är mycket vitlökig och
med mycket salt.
 
Att min tjänst är konverterad till en tillsvidareanställning, men att han rekommenderar mig att gå med i facket då han fortfarande måste spara på enheten. Så enligt honom så kommer jag inte få vara kvar på längre sikt.
Jag orkat inte med sånt här, jag har inte psyket för det.
Fast en tillsvidareanställning är ju samma sak som en fast tjänst? Den är ju inte tidsbegränsad och att han tipsade dig att gå med i facket är ju av omtanke. :)
 
Jag har inte sagt det till någon. Men nu får ni höra. Jag upptäckte att jag verkar ha betalat både förskola och fritids själv sedan vi separerade. Det har väl uppenbarligen inte gått någon nöd på mig då jag inte fattat det, men det har varit knapert ibland. Jag tror inte hon gjort det med illvilja utan bara… inte tänkt.
Jag orkade inte ta upp det men ringde kommunen och fick dem tillslut att splitta fakturan. Idag fick hon sin första.
”Vad är det här??”
Jag sa att jag bett dem dela på den. Det enda svaret jag får är ”ok”.

Jag tänkte väl ändå att tanken skulle dyka upp. Har jag glömt att swisha? Har hon betalat hela, hur länge då? Vad bra att du gjorde det så det blir lika. INGENTING! Bara ”ok”.

Jag har inte diskuterat det här för folk kommer tycka jag är dum i huvudet som inte river upp himmel och jord, men jag orkar inte. Och pengarna är borta, det är som det är. Men vafan. Någonstans trodde jag att poletten skulle trilla ner. Jag orkar inte ens bli arg. Nu är det ur världen, och det är skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 585
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 684
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp