Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte sagt det till någon. Men nu får ni höra. Jag upptäckte att jag verkar ha betalat både förskola och fritids själv sedan vi separerade. Det har väl uppenbarligen inte gått någon nöd på mig då jag inte fattat det, men det har varit knapert ibland. Jag tror inte hon gjort det med illvilja utan bara… inte tänkt.
Jag orkade inte ta upp det men ringde kommunen och fick dem tillslut att splitta fakturan. Idag fick hon sin första.
”Vad är det här??”
Jag sa att jag bett dem dela på den. Det enda svaret jag får är ”ok”.

Jag tänkte väl ändå att tanken skulle dyka upp. Har jag glömt att swisha? Har hon betalat hela, hur länge då? Vad bra att du gjorde det så det blir lika. INGENTING! Bara ”ok”.

Jag har inte diskuterat det här för folk kommer tycka jag är dum i huvudet som inte river upp himmel och jord, men jag orkar inte. Och pengarna är borta, det är som det är. Men vafan. Någonstans trodde jag att poletten skulle trilla ner. Jag orkar inte ens bli arg. Nu är det ur världen, och det är skönt!
Så uselt att inte ens be om ursäkt för att man inte har tänkt på det! Eller inte brytt sig om det... :(
 
Sakar jag inte älskar med att vara ordförande i en förening, behöva svara på idiotiska klagomål - där någon har skickat till kommunen - som har skickat vidare till oss "vi har inte kontrollerat att klagomålet stämmer men vad tänker ni åta för åtgärder?" Inga som helst eftersom vi har tillstånd och det dessutom är polismyndigheten som är ansvariga...
 
Jag borde ga ut i koket och stada kylskapet ... INGET far plats langre sa det ar verkligen pa tiden. Sedan ar jag sugen pa att gora nagot ... Kan inte sticka for garnet jag bestallt ar inte har annu ... Kan inte sy for jag maste forst konstruera ett monster och kanner mig inte alls upplagd for det ... Kan inte jobba for jag maste .... ehh .... ehh ... jag har lite svart att hitta pa en bra anledning. :cautious:
 
Tror jag ska börja se The Rookie från början. :D Senaste säsongen tog ju slut förra veckan och idag börjar The Rookie Feds, spinoffserie om karaktären som var med i några avsnitt av The Rookie.
 
Värmde en fryspizza, sådan ny med kantarell och ost, jättegod. Har halva kvar, lunch i morgon efter jobbet! Ser redan fram emot det!

Det är kyligt ute så jag satte reflexer på min vinterjacka och tog av luddet på luvan som jag har hatat hela förra vintern och de få gånger jag använt den nu (hoppas inte luvan glider ner över ögonen numera), så i morgon är jag förberedd... och då ska det visst vara 8 grader igen, men nu får det vara nog med byte fram och tillbaka. Vinterjacka och vinterskor gäller nu! Rejäla kängor, hårda stabila- och varma!

Kvar väntar dusch och tömma diskmaskinen.
 
Jag har inte sagt det till någon. Men nu får ni höra. Jag upptäckte att jag verkar ha betalat både förskola och fritids själv sedan vi separerade. Det har väl uppenbarligen inte gått någon nöd på mig då jag inte fattat det, men det har varit knapert ibland. Jag tror inte hon gjort det med illvilja utan bara… inte tänkt.
Jag orkade inte ta upp det men ringde kommunen och fick dem tillslut att splitta fakturan. Idag fick hon sin första.
”Vad är det här??”
Jag sa att jag bett dem dela på den. Det enda svaret jag får är ”ok”.

Jag tänkte väl ändå att tanken skulle dyka upp. Har jag glömt att swisha? Har hon betalat hela, hur länge då? Vad bra att du gjorde det så det blir lika. INGENTING! Bara ”ok”.

Jag har inte diskuterat det här för folk kommer tycka jag är dum i huvudet som inte river upp himmel och jord, men jag orkar inte. Och pengarna är borta, det är som det är. Men vafan. Någonstans trodde jag att poletten skulle trilla ner. Jag orkar inte ens bli arg. Nu är det ur världen, och det är skönt!
Ett mellanting mellan att säga ingenting och att riva upp himmel och jord kan ju vara att skicka ett sakligt sms och säga att du betalat x kr varav y är hennes del eftersom båda ska stå för såna kostnader. Och beroende på summa, be henne swisha eller göra en avbetalningsplan. Strunta i ursäkter du inte får etc, men rätt bör vara rätt. :heart

Jag försöker hantera mitt ex på det viset, lägga undan känslor och sakligt konstatera fakta. Jag har slutat hoppas på underverk eller att han ska förstå saker av sig själv och säger helt enkelt till om det är något som annars går ut över mig eller barnen.
 
Ett mellanting mellan att säga ingenting och att riva upp himmel och jord kan ju vara att skicka ett sakligt sms och säga att du betalat x kr varav y är hennes del eftersom båda ska stå för såna kostnader. Och beroende på summa, be henne swisha eller göra en avbetalningsplan. Strunta i ursäkter du inte får etc, men rätt bör vara rätt. :heart

Jag försöker hantera mitt ex på det viset, lägga undan känslor och sakligt konstatera fakta. Jag har slutat hoppas på underverk eller att han ska förstå saker av sig själv och säger helt enkelt till om det är något som annars går ut över mig eller barnen.
Jo, jag förstår hur du menar men det har gått så lång tid nu. Jag får ju skylla mig själv också förstås.

Jag försöker också bara vara saklig. Inte linda in saker osv. Har blivit bättre. Även på att säga nej.
 
Jo, jag förstår hur du menar men det har gått så lång tid nu. Jag får ju skylla mig själv också förstås.

Jag försöker också bara vara saklig. Inte linda in saker osv. Har blivit bättre. Även på att säga nej.
Bara du känner att du kan släppa det, tänker jag :) (jag kan själv lägga alldeles för mycket energi på sånt där... 🙈)
Eller så frågar du om exet kan betala hela fakturan ett tag, så kan det jämna ut sig?
 
Galet trött. Har haft extremt fullt upp senaste tiden och såg fram emot att vara ledig ganska mycket den här veckan, men istället blir det jobb mån-sön. Samtidigt känns det bra eftersom jag nyss hade obetald semester... Så eh. Ja...

Imorgon får vi i alla fall en soffa till nya lägenheten. Ser otroligt mycket fram emot det! Sambons pappa tyckte att vi kunde ta hans, så att han får en anledning att köpa en ny till sig :rofl: Vi ska även passa på att köra dit en bokhylla, och jag börjar tro att det faktiskt kan bli fint i vårt nya hem. Ser fram emot att inreda och få det bra.

Så. Nu ska jag orka ta mig ifrån soffan, borsta tänder och göra mig i ordning för imorgon. Möbelflytt hela förmiddagen, sedan stängningspass på jobbet. Jag hoppas att sambon antingen vaktar hundarna när jag jobbar eller ordnar någon god middag åt oss...
 
ÄNTLIGEN kom jag in på lärplattformen. Det känns väl inte riktigt acceptabelt att det ska vara flera timmars avbrott på en kväll utan någon som helst förklaring :cautious:?? Men nu har jag kopierat uppgifterna och sparat i ett word-dokument på datorn så jag slipper riskera att sitta utan också imorgon. Det är två stora uppgifter med många detaljerade moment, så man måste verkligen kunna titta tillbaka på dem OFTA för att inte riskera missa något!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 680
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp