Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Full fart idag 😁. Efter att ha eldat och pysslat lite hemma tog jag med lunchlĂ„dan och stack jag ivĂ€g till stallet i solskenet vid 10 och var sysselsatt 4,5 h med bla hĂ€rlig körning i solsken Ă€ntligen efter dessa blöta dagar! 🙌. Hem igen och kaffe till förelĂ€sningen pĂ„ distans och sĂ„ pyssel och höll nĂ€stan pĂ„ att fĂ„ dĂ„ndimpen pĂ„ mig sjĂ€lv vid e-handlingen dĂ„ jag hade beslutsĂ„ngest.se gĂ€llande tĂ„rtor inför födelsedagsfirande đŸ˜†đŸ˜…đŸ«Ł.
Sen matlagning- visade sig vara frĂ„n en gĂ„rd inte alls lĂ„ngt hemifrĂ„n och sĂ„ veckans bonde, nu snarkdags! 😮.
#lokalproducerat
 
Trött, funderar pÄ att gÄ och lÀgga mig och lÀsa en bok. Slötittar pÄ the irrational en ny serie med Jesse L Martin (L&O, Rent, The Flash) som alltid Àr sevÀrd. Annars mycket en 'by the numbers' serie.

Försökte göra lite leg lifts och sit ups med benĂ€gen hjĂ€lp av katten. Bra extravikt men lite obekvĂ€mt nĂ€r extra vikten hĂ€nger sig i benen med tĂ€nder och klor 😾
 
Sambon hade Ă€ntligen haft tid och ork att i stort sett vara klar med golvet i sista rummet. Saknades nĂ„gon brĂ€da som mĂ„ste köpas bara för att göra klart. Skulle öppna dörren till sovrummet. Den gĂ„r inte att öppna pga golvet för högt. 😅
BĂ„de han och en till hade mĂ€tt förut att det skulle funka. SĂ„ vete fasen vad som gĂ„tt snett. đŸ€·â€â™€ïž
Fick riva bort tillrĂ€ckligt med golv för att kunna öppna sĂ„ man kunde klĂ€mma sig in. Gissar att vi fĂ„r typ hyvla dörren eller ngt. đŸ€Šâ€â™€ïž
 
Sambon hade Ă€ntligen haft tid och ork att i stort sett vara klar med golvet i sista rummet. Saknades nĂ„gon brĂ€da som mĂ„ste köpas bara för att göra klart. Skulle öppna dörren till sovrummet. Den gĂ„r inte att öppna pga golvet för högt. 😅
BĂ„de han och en till hade mĂ€tt förut att det skulle funka. SĂ„ vete fasen vad som gĂ„tt snett. đŸ€·â€â™€ïž
Fick riva bort tillrĂ€ckligt med golv för att kunna öppna sĂ„ man kunde klĂ€mma sig in. Gissar att vi fĂ„r typ hyvla dörren eller ngt. đŸ€Šâ€â™€ïž
Åh, vad irriterande.
 
Är TRÖTT
Vilka nattugglor eller nattjobbare gör mig sÀllskap inatt?
Jag kan behöva underhÄllas sÄ jag hÄller mig vaken..
Jag Ă€r vaken bra stund till. // Mvh duktig pĂ„ ha "fel" dygnsrytm nĂ€r man Ă€r arbetslös (ledig eller liknande med för den delen) 😅
 
Antar att du hört att MTR bröt kontraktet pÄ Pendeln tidigare och SJ kommer ta över?
Yep, verkligen inte gÄtt mig förbi. Sambon ser fram emot det, eller snarare hoppas rensas bra i ledningen, halvstress fÄ lite saker fixade. Följer grupper om pendeltÄget och sÄ hör man frÄn sambon, vad fattar gick beslutet fort och cheferna fick veta samma dag, pÄ hans depÄ (sÀger dom iallafall) .
Blir spÀnnande, hört SJ har sina brister , men svÄrt se kommer till MTRs bottennivÄ dock :rofl:
1698881838962.png
 
Yep, verkligen inte gÄtt mig förbi. Sambon ser fram emot det, eller snarare hoppas rensas bra i ledningen, halvstress fÄ lite saker fixade. Följer grupper om pendeltÄget och sÄ hör man frÄn sambon, vad fattar gick beslutet fort och cheferna fick veta samma dag, pÄ hans depÄ (sÀger dom iallafall) .
Blir spÀnnande, hört SJ har sina brister , men svÄrt se kommer till MTRs bottennivÄ dock :rofl:
Visa bifogad fil 131095
Ska bli intressant att se om SJ planerat att ha underhÄllet i egen regi eller om de har nÄgot avtal med en underleverantör som Alstom, Mantena eller nÄgon annan.
Det har jag inte hört nÄgot om Àn. Men det lÀr nog komma.

Jo, jag skickade Grattis till en fd kollega sÄ fort jag sÄg om det hela.
Om nÄgon annan vill lÀsa om det sÄ finns Pressreleaser hÀr:
https://www.mynewsdesk.com/se/sl/latest_news
 
Ja, just det - om inte annat lÀr jag fÄ veta det. Skulle inte va otippat tar egen regi, gjorde tags sen med X55 och X40 (SJ3000 (SnabbtÄg) och deras grÄa dubbeldÀckare, för er som ej insatta), iallafall i Hagalund tog underhÄllet sjÀlva frÄn Mantena.
LÀt som 1Ärs kontrakt för arbetarna pÄ depÄ eller var det va börja med, fick sambon höra (lÄter va osagt, men tidsbegrÀnsning, gissar lite speicellt iom speciella situationen) Men iallafall sÄ vet dom ungefÀr som alla just nu, att SJ tar över inte mer Àn sÄ - hade hoppats fÄ veta lite mer nÀr han kom hem idag :rofl:
Kan sĂ€kert pma info nĂ€r jag vet mer som kanske inte fullt lĂ€mpligt för alla att lĂ€sa 😅
 
Ja, just det - om inte annat lÀr jag fÄ veta det. Skulle inte va otippat tar egen regi, gjorde tags sen med X55 och X40 (SJ3000 (SnabbtÄg) och deras grÄa dubbeldÀckare, för er som ej insatta), iallafall i Hagalund tog underhÄllet sjÀlva frÄn Mantena.
LÀt som 1Ärs kontrakt för arbetarna pÄ depÄ eller var det va börja med, fick sambon höra (lÄter va osagt, men tidsbegrÀnsning, gissar lite speicellt iom speciella situationen) Men iallafall sÄ vet dom ungefÀr som alla just nu, att SJ tar över inte mer Àn sÄ - hade hoppats fÄ veta lite mer nÀr han kom hem idag :rofl:
Kan sĂ€kert pma info nĂ€r jag vet mer som kanske inte fullt lĂ€mpligt för alla att lĂ€sa 😅
Jag lÀr fÄ höra det jag med, men du fÄr gÀrna PMa om du fÄr veta nÄt.
Ja, frÄgan Àr vÀl om SJ hinner fÄ igÄng ett sÄdant projekt till i Mars redan eller om de tar in en entreprenör.

Det borde ju rimligen bli en verksamhetsövergÄng igen tycker jag, precis som nÀr MTR tog över. Men det Àr nog ingen som har den infon Àn. Men det görs nog mycket sena kvÀllar i chefsleden pÄ SJ framöver för att ta över. Ingen lÀtt sak att ta över ett sÄnt kontrakt.
Men jag Àr glad att trafiken gÄr över till ett svenskt företag igen.
 
Yes :up: spÀnnande!
Om inte annat rÀtt företag göra det, dom har stor erfarenhet. Dom har haft pendeln innan (vilket jag vet du nog har stenkoll pÄ) visserligen "100Ärs sen" och fÄtt det funka, sÄ det kan bli bra.

Jag hade vart glad för ett europeisk företag, svensk Ă€nnu bĂ€ttre đŸ„ł


@Cattis_E vad jobbar du med nu? verkar nice med nattjobb.

HÀr hoppas jag SSAB ringer, om inte annat har garanterat semestervikariat om skulle va sÄ inget jobb dyker upp innan Ätminstone.
 
Precis hemkommen frĂ„n sjukhuset. Hamnade under hĂ€sten i en helt sjuk situation idag. Blev trampad men klarade mig Ă„tminstone utan frakturer. ”Bara” tvĂ„ vĂ€ldigt blĂ„a knĂ€n.
Man borde valt en mindre skadedrabbad hobby, typ schack
 

Bifogade filer

  • IMG_7957.jpeg
    IMG_7957.jpeg
    114,8 KB · Visningar: 62
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter SpÀnnande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer pÄ vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 680
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Kisse Àr trött i vÀrmen, hon tycker det Àr alldeles för varmt. Det tycker matte ocksÄ...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur Ă€r processen
  • Valp 2025
  • AkvarietrĂ„den V

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp