Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är att katterna kan bli sjuka när de äter en död råtta/mus. Och det är svårt att ha sådan koll på en utekatt.
Ja, det kommer med ett förbehåll. Calvin måste in!
Allt gift finns i slutna utrymmen. Men kommer råttorna in så kommer de ut. Hunden skulle aldrig ta nåt så stort som en liten mus i munnen. (även köttbullar måste delas i flera bitar om han ska äta)
Katten tar bara sånt som rör på sig.
Så jag tror det funkar lika bra som det alltid gjort i alla år. Både när jag drev jordbruk och här i stugan.
 
Har haft en bra dag på jobbet. Jag gillar remisskrivning, spår från tiden på vårdcentralerna, och har i dag till min glädje lyckats med konststycket att både skriva remiss och remissvar. Himla kuligt! Förutom annat också. En produktiv dag ändå.

Har sovit lite i eftermiddag eftersom jag knappt kunde hålla ögonen öppna och huvudet upprätt när jag åt lunch, så efter en prommis med spion kraschade vi i sängen en stund.

Blev även en korvgryta gjord i kväll, med ris. Gott men skulle vilja ha senap i men det hade jag inte hemma så det får inhandlas.

Nu sitter jag och kollar serie och käkar glass. Diskmaskinen har gått en stund också så jag samlar energi att tömma den.
 
Fryser och har gått och lagt mig på värmedynan med lille Skrutt under täcket.

Hela dagen har gått åt pipsvängen trots att den började så bra. All planering åt skogen. Lastade in vinterdäcken i bilen, åkte iväg och köpte en latte som jag drack medan jag väntade på min tur i kön. Hann sen in på Stadion, Stadion Outlet, Decathlon och Citygross. Hittade ingen bikini så jag tänkte passa på att handla mat när jag ändå var i krokarna.

Backade ut ur rutan och fick köra tillbaka in igen, höger fram helt tomt. Bagageutrymmet fullt med däck men det spelade ingen roll, ingen domkraft, inget spärrskaft. Gick bort till en konkurrent på parkeringen och bad om hjälp. Efter lite knorranden så följde en kille med och bytte det trasiga vinterdäcket mot ett sommardäck, jag swishade 200 kr som tack och åkte tillbaka till det första stället.

Väl där konstaterades det att mitt däck som rullat en säsong var skadat på sidan av däcket, bara att kassera och pga lagen om allts jävlighet så räckte det inte med att köpa ett utan två däck. Tydligen får man inte köra omkring med ett något slitet och ett sprillans nytt på samma axel utan även det andra kasserades och det tog lång tid att få allt klart så jag kunde åka vidare. Parkeringar är kalla. 🥶

Var in på Hunkemöller och frågade om bikini, fel säsong så inget jag kunde ha. Blev tipsad om en butik snett emot som sålde italienska märkesunderkläder och jag stressad hittade något nöjaktigt som snabbt införskaffades och jag insåg att det var kört att besöka Victorias Secret och simbutiken på Fyris. Stressade hem, släppte ut hundarna, gav dem och katterna mat och stressade vidare till hamamen, spänd som en fiolsträng. 😅

Ont som tusan överallt nästan under min timmes massage, bara muskelknutor och spända muskler. Åkte sen vidare för att köpa nya bäddar till hundarna och de jag skulle köpa fanns inte. Kom på att allt jag ätit under hela dagen var en latte och fyra hårda karameller som jag tröstade mig med när jag väntade på bilen. Nu har jag suttit i soffan och festat loss på lite salami och svartrökt bog med fyra par hungriga ögon som följt varje rörelse jag gjort. I morgon så ska jag lägga bort sommardäcken. 😬
 
Den här arbetsdagen tog nästan aldrig slut. Har nog haft ungefär en miljon telefonsamtal. Eller åtminstone typ 85 stycken.
Avrundade med teknikstrul och en intagen med krampanfall och ambulansresa vilket innebar att få in folk till natten också. Förhoppningsvis löser det sig på bästa sätt för min natt-kollega.
Kom iväg från jobbet ca 1,5 timme efter ordinarie tid vilket innebar att jag kom hem från stallet för ca en timme sen.
Har därefter tagit undan tvätt, packat upp och ner samt duschat. Nu ska jag äta pannkakor och sen sova.
 
Fynd! Två bergspalmer och en murgröna på båge i butiken dit mitt extrajobb levererar för bara 10 kr/st 👌. Fick också tag på skor; CRW Terrain till stallet från Hööks sale halva priset av ord. 700, fanns bara storlek 38 kvar på nätet- brukar jag kunna ha och så även denna gång 😊. Nöjd! 😍
 
Passade på att köra en sväng idag; pållan ville ju börja skritta direkt när jag satt mig i rockarden så fick stanna henne, ville ju få rätta till fleecetäcket som är skönt att ha om sig nu när det var nära nollgradigt 😊. Sen när jag smackade igång henne svarade hon inte direkt utan tittade bak på mig ungefär som "är du redo nu då??" 😅 älskade guldhästen 😍❤.
Efter en råkall dag och även regn var det inte dumt att tända upp en brasa och äta värmande grön ärtsoppa när sambon kom hem och nu skönt att krypa ner i sängen; inte minst när det är svalt i sovrummet 😍, god natt! 😊
 
Det är sagt att man ska jobba om man inte är allmänpåverkad.
Jag visar den hänsyn jag kan men sålänge det finns någon i varje klassrum som är förkyld så kan jag inte sjukskriva mig 3 veckor för att jag behöver snyta mig ibland.

Bara för du skrev förkyld, snyta sig och klassrum kommer jag ihåg för ett gäng år sen när ett prov skulle skrivas var jag snorig efter förkylning, (inget annat symtom kvar) och jag snorade och höll på 🫣, vakten kom med en hel toarulle åt mig 😳🫣
 
Avslutade veckan (jag är ledig på fredagar denna terminen) med ett prov som antagligen inte gick jättebra. Sedan mötte jag en viss person vis busshållplatsen som jag absolut inte vill prata med. Den personen verkade dock absolut vilja prata med mig och försökte starta en konversation i alla fall tre gånger trots att jag inte visade något intresse :cautious:

Nu en veckas höstlov 🍂🍁
Har inte hunnit virka så mycket de senaste veckorna (och har helt ärligt haft ganska dåligt med motivation (och tid) också :o), så jag planerar att virka en del 🧶

Skulle också behöva fundera ut vad jag vill göra med mitt liv efter sommaren. Jag blir ju faktiskt klar med gymnasiet på riktigt till sommaren. Så ja, jag behöver helt enkelt fundera ut vad jag vill göra med mitt liv då :D

För att göra dig mindre stressad; det kan ändra sig ett antal gånger på vägen 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 622
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 201
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp