Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälper du mig att fixa ett bussjobb så jag får stanna om jag vill och hjälper mig tillrätta, så börjar jag packa 😅
Jag är faktiskt väldigt sugen på att testa bo i USA 🤩

Fast arbetsvisum till USA är väl näst intill omöjligt?

Tyvarr sa har @bettysmatte helt ratt. Det ar nast intill omojligt att fa arbets visum till USA om man inte passar in i "Skilld worker" katergorin. Tyvarr hor inga "normala" job dit, och buss chaufforer till hor definitivt "normala job".
 
Sovit gott i natt. Trots lite drömmar.
Hade gärna sovit lite till. Känns som natt ute.
Dricker kaffe och ätit en macka.
Lönen har kommit och det är alltid en go känsla.
Räkningar är dragna och mitt och mitt syskonbarns sparkonto har fått en slant.
Tacksam för att jag har så det räcker.
Nu sista arbetsdagen för veckan snart. 8-15:30.
Ha en bra dag!
 
Surar lite över att jag inte kan hjälpa till med hö i helgen, och inte heller kan fira halloween med bästisen.
Föredetta ägaren till medryttarhästen blev dock inte arg på mig utan sa att hon säkert kan hitta alternativ hjälp, men att hon saknade att träffas :o Så vi ska köra fika och rida ihop några helger fram! :up:
Då vill hon ha hjälp med två hästar, russet jag red in åt henne vill hon ha min åsikt kring ett problem i ridningen. Sen samma med hennes ridhäst.

Hur kan folk vara så snälla? Trodde aldrig att folk skulle be mig om hjälp med ridproblem 🤯
 
Tog ledigt idag. Varit och handlat hämtat ägg och kött på två ställen. Startat en tvätt och en disk. Jehovas ringde på dörren hade ungar med sig (går inte de i skolan?). Ungen hade sett en av katterna och tyckte att den kunde komma in och klappa dem. Lycka till. Men tyvärr var de inte välkomna in.
 
Har fått hostmedicin (mollipect) som ger mig hjärtklappning och muntorrhet, så härligt.
Verkar kanske hjälpa pytte med hostan, men nu är jag istället så torr i munnen att jag hostar av det :rofl:
Gah!

En liten lunchpromenad nu och se om jag kan hitta ett par fina strumpbyxor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 622
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 201
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp