Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nähä varför Alvedon pga förkylning?
Jag tar alltid Ipren, Alvedon eller treo när jag är förkyld. Har en lindrig förkylning ungefär vartannat år (Nu har jag inte varit förkyld sen innan pandemin) och då tar jag tabletter. Om det bara är en slump eller inte att det stannar med så lite struntar jag i men jag tänker inte chansa att låta bli. Har inte haft feber på 19 år och vill inte ha det heller för då blir jag sjuk på riktigt.
Dessutom har jag ont i en fot så jag har tagit Alvedon/Ipren för den.
 
Fryser och huvudet bultar. Gissar att det är efterverkningar efter förmiddagens tandläkarbesök (lagat en tand. Mycket mycket ångest inför och i början, är rädd pga tidigare erfarenheter.). Plus att det är kallt. Ska krypa ner under en filt en stund.
 
Slängt sopor och träffade en jättetrevlig granne igen. Upptäckte att vi nästan levt parallella liv. Snackade bort en bra stund. Funderar på att fixa en sallad till middag. Har ingen lust att strimla och skära men om jag bara kommer igång så går det snabbt.
 
Operationen är klar. Hunden hade en bruten klokapsel som inte hade upptäckts förrän ortopeden klämde och kände. Och tån var skadad. Nu är den skickad på analys, för det gick inte att veta om tån hade skadats av klokapseln eller om klokapseln hade skadats pga tån (dvs om den var mjuk pga cancer). Men hunden är i alla fall hemma och nu får vi fortsatt hålla tummarna (och byta bandage varje dag) :) !!
 
Jag har gått in någon slags julfeeling redan. Störande eftersom det ska firas Halloween på tisdag - men också urmysigt! 🎄
Har shoppat lite klappar till en Secret Santa jag är med i på annat håll och kan knappt vänta på att dra igång leken här på forumet. 🤓 Tänk att det är 14:onde året jag kör i år - galet ändå! 🎅🏻
 
Jag har gått in någon slags julfeeling redan. Störande eftersom det ska firas Halloween på tisdag - men också urmysigt! 🎄
Har shoppat lite klappar till en Secret Santa jag är med i på annat håll och kan knappt vänta på att dra igång leken här på forumet. 🤓 Tänk att det är 14:onde året jag kör i år - galet ändå! 🎅🏻
Jag är i full gång med planeringen redan för ss på buke :)
 
Avslutade veckan (jag är ledig på fredagar denna terminen) med ett prov som antagligen inte gick jättebra. Sedan mötte jag en viss person vis busshållplatsen som jag absolut inte vill prata med. Den personen verkade dock absolut vilja prata med mig och försökte starta en konversation i alla fall tre gånger trots att jag inte visade något intresse :cautious:

Nu en veckas höstlov 🍂🍁
Har inte hunnit virka så mycket de senaste veckorna (och har helt ärligt haft ganska dåligt med motivation (och tid) också :o), så jag planerar att virka en del 🧶

Skulle också behöva fundera ut vad jag vill göra med mitt liv efter sommaren. Jag blir ju faktiskt klar med gymnasiet på riktigt till sommaren. Så ja, jag behöver helt enkelt fundera ut vad jag vill göra med mitt liv då :D
 
Jag har gått in någon slags julfeeling redan. Störande eftersom det ska firas Halloween på tisdag - men också urmysigt! 🎄
Har shoppat lite klappar till en Secret Santa jag är med i på annat håll och kan knappt vänta på att dra igång leken här på forumet. 🤓 Tänk att det är 14:onde året jag kör i år - galet ändå! 🎅🏻
:bump:

Kanske ska börja klura på lite ledtrådar, för när man väl ska anmäla sig så är det oftast helt blankt 😂
 
Ännu ett litet framsteg.
Gick ut för att fylla på i pannan. När jag passerade buskarna vid förstubron jamade Calvin, sådär han brukar jama när jag försummat mat eller vatten. Så jag fortsatte runt knuten. Band hunden vid stupröret och gick in för att hämta kattmat.

Ställde skålen på hallmattan och strösslade ett kattmats-spår från mattan därute till skålen inne. Lämnade ytterdörren vidöppen.

Kommer tillbaka och matspåret, plus hälften av det som fanns i skålen är borta. Han har alltså suttit i farstun och ätit.
:love::banana:
 
IMG_5966.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 909
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp