Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ja ja….

IMG_6859.jpeg

Jag borde inte ha kollat

Maken var sa lattad att han kunde halla pa bada lagen :p

Har precis ätit tacos tredje eller fjärde dagen i rad 😬

I gar tillverkade jag en (mycket god) taco gryta i slow cookern ... den racker till minst en middag till

Jo, det är mycket möjligt att det skulle funka, men jag har inget sådant hemma. Jag försökte med några av mina egna strumpor men hans ben är så smala att de bara for av.... :D

Jag har satt fast strumpor pa hundfotter med att klippa av overskottet och snurra vet wrap (den ar elastisk och fastnar i sig sjalv, vet inte vad det heter pa Svenska) runt toppen pa sockan. Det sitter oftast tillrackligt bra for en kortare promenad i alla fall. Atminstone om hunden lyssnar nar man sager till att den inte far pilla pa den.

Började jobbet hemifrån idag och åkte till grannstan direkt istället för att skrapa fram min bil, in till stan och värma upp lastbilen för att sen åka förbi hemma till grannstaden, planerar likadant imorgon då jag redan nu vet att jag inte kommer behöva lasta något då heller. Det är roligt att köra lätt lastbil men nu är det "onödig" körning.
Klädde på mig rejält med långkalsonger och resten så blev ju varmt vid butiksarbetet 😅. Hemma igen blev det lunch med älsklingen och så fick ändå min bil rulla in till stan med (får gå varm idag) eftersom sambon inte fick liv i sin och kunde handla på fm...Slutade med ett gäng affärer och han fick iaf tag på jacka som han tänkt och så köpte vi även bla en trevligt fågelbord och flera fröer utöver talgbollarna 🥰. Passade även på att köpa ett gäng broddar till pållan och trötter och dåligt uppmärksam (rätt dimension och höjd iaf) blev det visst premium 😅 nåja, de har vi inte provat tidigare ☺️.
Känns som inte gjort annat än varit i butiker idag; frontat i 6 samt vart inne lite kvickt i 9 med sambon, 15 butiker idag totalt. Inte konstigt det känns så 🤣.

Hemma. Jag timed bussen (som tar en minut från min hållplats till nästa där affären ligger) så jag behövde vänta 1 och sedan 2 minuter. Ja, jag tog bussen, så allt som allt behövde jag bara vara ute i kanske fem minuter :D

Handlat och lyckats stuva in frysta kycklingklubbor i frysen, hade de inte gått in hade jag kunnat lägga dem på balkongen.

Hemma. Jag timed bussen (som tar en minut från min hållplats till nästa där affären ligger) så jag behövde vänta 1 och sedan 2 minuter. Ja, jag tog bussen, så allt som allt behövde jag bara vara ute i kanske fem minuter :D

Handlat och lyckats stuva in frysta kycklingklubbor i frysen, hade de inte gått in hade jag kunnat lägga dem på balkongen.
Vi gick 1 h promenad på förmiddagen i -22 typ. Rejält påklädd och solen i ryggen på vägen hem gjorde att det var varmt. Ja rimfrost i ansiktet men väldigt skönt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 141
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 146
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 295
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 583
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar