Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tycker jag. Tänk om det hänt något med vinerna i kylan?! :nailbiting: Det är ju en välgärning gentemot din bror att kolla ordentligt menar jag :up:

Jag skickade detta foto till honom nyss och det tog en sekund innan han ringde upp. Redigt nervig haha

IMG_6858.jpeg
 
men den kan inte "explodera"? Jag tycke jag såg ett stenskott för ett tag sen men själva sprickan har hänt nu när bilen varit varmt och så har det varit kallt ute. Men det kan inte bli värre då?

Jag har som sagt kört med den sprickan i flera år och då i Norrland, dvs i rejäl kyla. För att en vindruta ska bli ordentligt krackelerad krävs det rejält yttre våld.
 
men den kan inte "explodera"? Jag tycke jag såg ett stenskott för ett tag sen men själva sprickan har hänt nu när bilen varit varmt och så har det varit kallt ute. Men det kan inte bli värre då?
Vi har haft en lodrät spricka på vindrutan sedan vi köpte bilen, vilket var någon gång innan 2016. Sprickan är längst bort till höger, och stör alltså inte sikten alls. Den har inte blivit värre under alla dessa år...
 
Jag förstår varför hunden gillar att kolla på fåglarna. Nu har jag stirrat på dem en lång stund och blir fascinerad av skådespelet.
En fetknopp till gråsparv har lagt beslag på ena mataren och försvarar sig ilsket om någon annan kommer dit. Annars sitter den bara där och moffar i sig solros- och hampafrön.
En blåmes gör likadant med mataren med jordnötter. Talgoxarna är lite mer försiktiga och tar ett frö i taget, som de flyger iväg med till en buske för att äta.

Mormor brukade berätta om hur jag älskade att titta på småfåglarna när jag var hemma hos henne och morfar när jag var liten. Jag ska ha sagt "såglarna är mina tompisar."
Mormor frågade om hon också fick vara min kompis.
Jag (med en suck): "Ja... Det sår du."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
29 750
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp