Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt röja lite i en hage någon/några timmar men det är så jäkla kallt. Hade varit så skönt få bort det där trädet som fallit och tar upp massor med plats
 
Är återigen så himla glad över kollektivtrafiken mellan stan och "hemma". Till närmsta lilla stad är det 1,5mil och bussen går lite mer sällan, varannan timme. Idag är det röd dag och typ allt utom mataffärer och apotek är stängda, och det är -19 grader kallt = inte så kul att vara ute i ca två timmar i väntan på bussen hem.. Så jag åkte in till stan istället (dubbla restiden med buss, men det finns garanterat möjlighet att gå in om det skulle bli väntetid innan bussen hem går). Jag gick hemifrån kl 10,30, var i stan ca 11,30 och nu sitter jag på bussen hem igen. Så himla smidigt ändå. "Min" busslinje är också överlag väldigt pålitlig, strular sällan bara det går att komma fram på vägen liksom. Tåget strular tyvärr en del nu på senare tid (inte bara nu i värsta kylan), men bussen brukar sköta sig. :up:
 
Sonen jobbar och jag är halvt död.
Måste finlira på uppsatsen men har så ont i nacken efter att ha suttit och skrivit ett par dagar
 
Rastlös... :meh: Det är fortfarande -13ish och jag vill ut och gå. Och hunden vill också. Men jag tror inte att det kommer att funka särskilt bra med hans fötter. Igår gav jag med mig och tog ut honom. Vi hann inte långt förrän han visade att det var så kallt att det gjorde ont...

Skulle "tossor" (tofflor/skor/skydd för tassarna - jag vet faktiskt inte vad de heter egentligen :o ) funka för honom? Eller det kanske ni redan testat, det var bara en tanke.
 
Jo, det är mycket möjligt att det skulle funka, men jag har inget sådant hemma. Jag försökte med några av mina egna strumpor men hans ben är så smala att de bara for av.... :D

Ah, jag tänkte kanske mer om det vore värt att köpa om han har problem med kylan på vintern, inte att det skulle lösa problemet just idag (sorry för otydlig!) :) .
Rackarns! (Jag får upp en bild av strumpor som flyger av tassarna när vovve skuttar i snön :rofl: :heart)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp