Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min bror messade lite under finalen. När USA vann så fick jag ett långt och upprört mess som jag önskar att jag kunnat citera. Men det gick från att Sverige inte varit i krig sedan 1809 till att vi (svenskar) äter alger och inte dricker öl och äter fläsk som våra nordiska grannar och att den sista svenska framgången var när Stefan Edberg vann Wimbledon 1986. Och avslutades med att vi är slut som nation och alla svenskar bör brinna i helvetet.

:rofl:
 
Har precis druckit en kopp te. Dags att ta långpromenad till jobbet. -14 eller något sådant ute, så det blir underställ, varmfodrad kjol utanpå mjukisbyxorna osv. Hundarna får ha sina varmaste overaller. Som tur är ska sambon iväg och träna med en vän sedan och tajmar in det så att han åker hem lagom tills när jag slutar jobbet idag, alltså får jag skjuts hem och slipper åtminstone gå i kylan när det är mörkt ute. Kyla och solsken gillar jag. Kyla och mörker är betydligt jobbigare. Jag gillar solsken, och dagsljus.
 
Blää seg, vakna till inatt av att jag var lätt svettig- blev ju varmt i sovrummet efter eldning och la mig ganska direkt efter sen middag och varm choklad....Strax under 25 grader nu på morgonen nu när jag ska ut på lite jobb 😊. Men nässlemhinnan eller om det är bihålorna får gärna ge sig med lätt rött nu....!
 
-20 även i Sörmland idag. 🥶
Så jag ska strax ta mig till stallet och gräva fram ett varmare täcke till guldhästen. Enligt prognosen igår, skulle vi inte få såhär kallt. I början av veckan stod det dock att det kunde bli nedåt -20, så den prognosen stämde bättre. Tyvärr...
 
-20 även i Sörmland idag. 🥶
Så jag ska strax ta mig till stallet och gräva fram ett varmare täcke till guldhästen. Enligt prognosen igår, skulle vi inte få såhär kallt. I början av veckan stod det dock att det kunde bli nedåt -20, så den prognosen stämde bättre. Tyvärr...
Nej, vi skulle ju inte det! För igår sa jag glatt att jag skulle åka ut till sköthästen.
Idag inte lika lockande :bag:
-20 i Eskilstuna
 
Ligger under luftvärmepumpen med en kopp kaffe. Katten är expert på att förstöra vissa sängaktiviteter när hon hoppar upp och lägger sig i mitten av oss och vägrar flytta på sig 😂
Men hon är så bedårande så det gör inget 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp