Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äldsta sonen kom förut och berättade att han ville ha hasselbackspotatis till fläskfilén- så han blev visad hur man gör så nu väntar jag på mat :d

Barnbarnen kommer i dag sa det blir Pizza till middag (de alskar att laga pizza da de far lagga pa precis vad de vill och nastan hur mycket som helst.:p) men i morgon tankte jag visa deras far hur man gor en ungspankaka, hans favorit ratt sedan han var liten. :D
 
jobbade i går efter två dagar sjuk, men vaknade i natt med totallock för öronen. Inte mycket sömn, fick sedan sitta upprätt och försöka få lite sömn i alla fall. Öron bortskänkes... Är lite bättre, men nu är det kväll och känner jag mina öron rätt lär det bli sämre lagom till jag ska sova igen. Tur ändå det är helg så att jag har tid på mig att bli bra innan måndag! Så trött på detta nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjorde en enkel korvgryta nu till middag, hoppas den är god.

Känner mest blä i dag, det regnar ute och jag fryser när jag är ute med hunden och när jag kommer in alldeles blöt och tjurig. Öronen värker och stör, kroppen värker efter att sitta och försöka sova. Och jag har inte fått jobba som vanligt, jag vill ju det! En riktig blädag helt enkelt.

Nåja, helg, te, ljus, filt.
 
Vi har fortfarande inte packat upp och lokaliserat alla prylar. Vi körde en del saker till lagret som mellanlandning. Och det har nog hamnat lite fel saker på både lager och hemma. 😅
Idag har jag äntligen lokaliserat 2 hudkrämer jag använder dagligen normalt och ”lade på ett smart ställe”. Tusen tack från mitt nylle som började få torr-linjer av andra sämre krämer. 😅
Nu ska jag rodda middag och har äntligen hittat alla köksverktyg etc. Stackars sambo kör i ööööösregn från Stockholm nu i mörkret. Är så enormt mycket vilt häromkring. Inte kul att köra i nu efter lång jobbdag! ❤️
 
Vi har fortfarande inte packat upp och lokaliserat alla prylar. Vi körde en del saker till lagret som mellanlandning. Och det har nog hamnat lite fel saker på både lager och hemma. 😅
Idag har jag äntligen lokaliserat 2 hudkrämer jag använder dagligen normalt och ”lade på ett smart ställe”. Tusen tack från mitt nylle som började få torr-linjer av andra sämre krämer. 😅
Nu ska jag rodda middag och har äntligen hittat alla köksverktyg etc. Stackars sambo kör i ööööösregn från Stockholm nu i mörkret. Är så enormt mycket vilt häromkring. Inte kul att köra i nu efter lång jobbdag! ❤️
Måste ändå vara en härlig känsla att börja landa lite grann :) Minns när jag själv gjorde det här, en mysig glad känsla!
 
Måste ändå vara en härlig känsla att börja landa lite grann :) Minns när jag själv gjorde det här, en mysig glad känsla!
Ja, verkligen! När det börjar kännas som ett hem liksom. Vi har fått upp lite tavlor och sånt personligt som ger hemkänsla. Även om huset är nästan hälften så litet som förra så är det himla mysigt nu när sambo och hjälp har renoverat så fint!
Och samtidigt så oavsett om vi är trötta zombier i lådkaos med för mycket/för stora/fel möbler och måste skaffa annat till förvaring etc så bara man tittar ut eller går ut blir man ju genomlycklig i det här paradiset! Magiskt! 😍
För både oss, hundar och häst! ❤️
 
Förlåt för att jag krånglat till eftermiddagen med en flerstegsraket.
1-glad över elband och stolpar
2-elband och stolpar ska hägna in trädgårdslandet
3-inhägnaden ska (hoppas hoppas) hålla rådjuren borta från grönsakerna

Grundproblemet:
-rådjur är ohyra som äter grönsaker
-rådjur pepprar gräsmattan med fästingar så jag måste gå i kängor och långbyxor på min egen gräsmatta.
:D
Elband går iaf hjortar under det verkar inte bekomma dom nämvärt. Jag o exet fick de flesta äpplen uppätna varenda år.
 
Vaknade och kände mig väldigt deppig, men åkte in på jobbet och blev på gott humör av mina härliga kollegor 😍 Har ofta flera möten per dag, men idag bara ett, så kunde vara rätt effektiv med och komma vidare med en tidskrävande arbetsuppgift!

Nu sitter jag i soffan och äter glass och kollar på en dokumentär om E-cigaretter. Väldigt intressant och mycket jag inte hade en aning om innan.
 
IMG_5779.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 426
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp