Kom nyss hem, tacksam över att vi faktiskt kom hem oskadda. Sambon och jag var på konsert (Mikkey Dee i Örebro) och den var fantastisk (fast det var inte bra att vi glömde öronpropparna
). Men utsläppet efteråt var katastrofalt och det var såå nära att det hade slutat i allvarliga olyckor. Istället för att låta hela folkmassan (det var MYCKET folk!) gå ut i en jämn ström hela tiden, så stoppar vakterna och släpper fram 5-10 st i taget genom dörren. Vilket resulterade i att det var stopp långa stunder, folk blev otåliga och tröck på mer och mer och mer för att komma fram. Hade jag inte haft min sambo bakom mig som höll i mig så hade jag ramlat. Många var rätt så ordentligt överförfriskade dessutom och två rök ihop PRECIS bredvid oss och började slåss! Det blev världens bråk, folk försökte lugna dem och vakterna bara stod med ryggen emot och gjorde inte ett skit. Jag fick ta emot mig mot folk framför mig flera gånger för att inte ramla. Jag kan säga att blicken på den ena av dem som slogs kommer hemsöka mig länge. Han tog stryptag på den andra och såg helt kall och rent av galen ut, det var riktigt otäckt att se. Hade inte en modig människa gått emellan och särat på dem så tror jag inte vi hade kommit hem idag. Vakterna reagerade fortfarande inte trots att allt skedde bara 1-1.5m framför dem. Inte förrän min sambo på nästan 2m och med väldigt stark röst vrålade "Vad f*n håller ni på med?! Folk slåss härinne!" DÅ tittade en vakt lite förstrött mot oss och sträckte in armen och typ viftade lite med handen i folkmassan
Vid det laget stod jag och hyperventilerade för att jag hade sådan panik av att inte komma ut. Samtidigt släppte de ut några till så då kom vi äntligen ut. Jag plöjde bara då, jag vet inte ens om det stod någon framför mig. Jag skulle bara UT! Det var det enda som fanns i mitt huvud då. Så fort vi kom ut började jag storgråta (vilket nog var bra för att släppa på allt sas). Sambon fräste åt vakterna när vi gick ut att de var ansvariga om något hände. Då svarade handviftaren "Vad skulle vi gjort då?"
Vad sägs som att göra sitt jobb?!
Hade folk ramlat omkull så hade de blivit totalt nedtrampade. Hade dessutom slagsmålet eskalerat så hade många blivit skadade.