Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle laga middag förut och ringde sambo för att se om han ville ha. Han föreslog att han köper med sig. Så nu blir det kebabrulle istället. Så sugen på det! 😍
Även om vi bara tog det nu så är det kul att ha ”nya” restauranger och så efter flytt. De på förra stället var ju så där upphetsande. 😅
 
Jag vill se matchen mellan Penguins och Capitals som startar klockan halv två i natt men fasiken vet om jag orkar hålla mig vaken inte bara tills den börjar utan tills den slutar.
 
Härlig fredagstur med bästa pållan innan regnet; samma sväng som tidigare i veckan (då bilden togs 🥰) och nu taggade hon till när hon fick galoppera lite på "körvägen" i kohagen 😄, kul och härlig vagnstur 😍.
Hemma igen låg honkatten och "gömde" sig i katthuset och vetifågla vad för katt eller annat djur hon råkat i luven med den senaste veckan då hon har kommit in med sår på nosen och nedanför ena ögat som läkt fint och nu ett på varje öra som hon verkar irriterad av 👎.
Fredagsmys med älsklingen med pizza att dela på till middag, brasa och ljus tända, sovande katter, Idol och så grönsaksstavar, chips och dip, mys 🥰.
 
Klart intensiv dag med en arg anhörig, en mamma som bröt foten och min kropp som genast svarar med att glömma hur den pumpar blod från benen till förslagsvis hjärnan. O_o:down:
EA13521F-3593-42C5-B124-8F7F19767DB5.jpeg

Men med horisontalläge intaget styr cirkulationen upp sig och jag hoppas kunna släppa dagens drama. 🤞
 
Kom nyss hem, tacksam över att vi faktiskt kom hem oskadda. Sambon och jag var på konsert (Mikkey Dee i Örebro) och den var fantastisk (fast det var inte bra att vi glömde öronpropparna 🙈). Men utsläppet efteråt var katastrofalt och det var såå nära att det hade slutat i allvarliga olyckor. Istället för att låta hela folkmassan (det var MYCKET folk!) gå ut i en jämn ström hela tiden, så stoppar vakterna och släpper fram 5-10 st i taget genom dörren. Vilket resulterade i att det var stopp långa stunder, folk blev otåliga och tröck på mer och mer och mer för att komma fram. Hade jag inte haft min sambo bakom mig som höll i mig så hade jag ramlat. Många var rätt så ordentligt överförfriskade dessutom och två rök ihop PRECIS bredvid oss och började slåss! Det blev världens bråk, folk försökte lugna dem och vakterna bara stod med ryggen emot och gjorde inte ett skit. Jag fick ta emot mig mot folk framför mig flera gånger för att inte ramla. Jag kan säga att blicken på den ena av dem som slogs kommer hemsöka mig länge. Han tog stryptag på den andra och såg helt kall och rent av galen ut, det var riktigt otäckt att se. Hade inte en modig människa gått emellan och särat på dem så tror jag inte vi hade kommit hem idag. Vakterna reagerade fortfarande inte trots att allt skedde bara 1-1.5m framför dem. Inte förrän min sambo på nästan 2m och med väldigt stark röst vrålade "Vad f*n håller ni på med?! Folk slåss härinne!" DÅ tittade en vakt lite förstrött mot oss och sträckte in armen och typ viftade lite med handen i folkmassan 😳 Vid det laget stod jag och hyperventilerade för att jag hade sådan panik av att inte komma ut. Samtidigt släppte de ut några till så då kom vi äntligen ut. Jag plöjde bara då, jag vet inte ens om det stod någon framför mig. Jag skulle bara UT! Det var det enda som fanns i mitt huvud då. Så fort vi kom ut började jag storgråta (vilket nog var bra för att släppa på allt sas). Sambon fräste åt vakterna när vi gick ut att de var ansvariga om något hände. Då svarade handviftaren "Vad skulle vi gjort då?" 😳😳 Vad sägs som att göra sitt jobb?!
Hade folk ramlat omkull så hade de blivit totalt nedtrampade. Hade dessutom slagsmålet eskalerat så hade många blivit skadade.
 
Kom nyss hem, tacksam över att vi faktiskt kom hem oskadda. Sambon och jag var på konsert (Mikkey Dee i Örebro) och den var fantastisk (fast det var inte bra att vi glömde öronpropparna 🙈). Men utsläppet efteråt var katastrofalt och det var såå nära att det hade slutat i allvarliga olyckor. Istället för att låta hela folkmassan (det var MYCKET folk!) gå ut i en jämn ström hela tiden, så stoppar vakterna och släpper fram 5-10 st i taget genom dörren. Vilket resulterade i att det var stopp långa stunder, folk blev otåliga och tröck på mer och mer och mer för att komma fram. Hade jag inte haft min sambo bakom mig som höll i mig så hade jag ramlat. Många var rätt så ordentligt överförfriskade dessutom och två rök ihop PRECIS bredvid oss och började slåss! Det blev världens bråk, folk försökte lugna dem och vakterna bara stod med ryggen emot och gjorde inte ett skit. Jag fick ta emot mig mot folk framför mig flera gånger för att inte ramla. Jag kan säga att blicken på den ena av dem som slogs kommer hemsöka mig länge. Han tog stryptag på den andra och såg helt kall och rent av galen ut, det var riktigt otäckt att se. Hade inte en modig människa gått emellan och särat på dem så tror jag inte vi hade kommit hem idag. Vakterna reagerade fortfarande inte trots att allt skedde bara 1-1.5m framför dem. Inte förrän min sambo på nästan 2m och med väldigt stark röst vrålade "Vad f*n håller ni på med?! Folk slåss härinne!" DÅ tittade en vakt lite förstrött mot oss och sträckte in armen och typ viftade lite med handen i folkmassan 😳 Vid det laget stod jag och hyperventilerade för att jag hade sådan panik av att inte komma ut. Samtidigt släppte de ut några till så då kom vi äntligen ut. Jag plöjde bara då, jag vet inte ens om det stod någon framför mig. Jag skulle bara UT! Det var det enda som fanns i mitt huvud då. Så fort vi kom ut började jag storgråta (vilket nog var bra för att släppa på allt sas). Sambon fräste åt vakterna när vi gick ut att de var ansvariga om något hände. Då svarade handviftaren "Vad skulle vi gjort då?" 😳😳 Vad sägs som att göra sitt jobb?!
Hade folk ramlat omkull så hade de blivit totalt nedtrampade. Hade dessutom slagsmålet eskalerat så hade många blivit skadade.

Jag skulle anmäla dom till chefen för konserten och med emfas påpeka att de inte gjorde sitt jobb och skapade fara för konsertbesökarna.
 
Jag skulle anmäla dom till chefen för konserten och med emfas påpeka att de inte gjorde sitt jobb och skapade fara för konsertbesökarna.
Ja jag ska göra det. Vi har varit på MÅNGA konserter, festivaler osv och det har aldrig varit några som helst problem vid utsläppen. Tanken har aldrig ens slagit mig att det skulle kunna hända något. Men idag trodde jag inte att vi skulle få komma hem överhuvudtaget. Aldrig varit med om något liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 426
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp